Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Cross Breeze: Otevřená předzvěst malého crossoveru

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Volkswagen nakonec nebude vyrábět minicrossover Taigun, ale malé SUV chystá. V Ženevě představuje koncept T-Cross.

Spekulace o tom, že studie T-Crossu bude představena v Ženevě, před autosalonem neustávaly. A potvrdily se, jenže největší evropská automobilka překvapila hodně. Novinku totiž neprezentuje v uzavřené verzi, ale rovnou v otevřené. Pro auto zvolila doplňkové označení Breeze (vánek, větřík), vcelku logické, že? Připomíná zmenšený nový Tiguan. Udané základní rozměry (délka 4113 mm, šířka 1790 mm, výška 1563 mm, rozvor 2565 mm) jasně říkají, do které třídy patří. VW navíc malý crossover v současnosti zatím nenabízí a v tomto sílícím segmentu mu trochu ujíždí vlak. Doufejme, že ne nadlouho.

Trochu jiná než u většího SUV je ovšem široká čelní mřížka, kterou obklopují úzké hlavní světlomety. Spodní části nárazníku dominují velké prstence diod kolem mlhovek. Ostře řezané jsou i koncové reflektory, také z LED. T-Crossu nechybí módní oplastování, Volkswagen pro něj zvolil jasně zelenou „letní“ metalízu (Summer Green Metallic). Auto mimochodem jezdí na devatenáctipalcových kolech s designem lopatek turbíny. Přístup do zavazadelníku je pochopitelně trochu omezený, protože se nad ním nachází kryt černé plátěné střechy. I tak se ovšem dovnitř vejde 300 l.

Interiér v kombinaci zelené, černé a bílé pojme čtyři pasažéry, no, spíše dva dospělé a dvě děti, vzadu moc místa pro nohy nebude. Konvenční tlačítka odvál čas, přednost dostaly dotykové obrazovky, digitální je i přístrojový štít. Ten se dá nastavovat. Audio má výkon 300 W a integrovaný subwoofer ve středové konzole.

V dnešní době elektrických a hybridních konceptů činí T-Cross Breeze zajímavým i použitá technika. Spoléhá se totiž na konvenční malý přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TSI/81 kW. O přenos 175 N.m pouze dopředu se stará sedmistupňová DSG. Jen 1250 kg vážící kabriolet se rozjede na 188 km/h, z klidu na stovku pak zrychlí během velmi slušných 10,3 s. Při průměrné pětilitrové spotřebě vyschne čtyřicetilitrová nádrž až po 800 km, oba údaje jsou pochopitelně spíše teoretické.

Pokud si myslíte, že se jedná pouze o stylistické cvičení, mýlíte se. I sériový crossover velikosti Pola totiž verzi s plátěnou střechou skutečně dostane.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
2. 3. 2016 00:35
Taigun zabili
a teď vymýšlí tuto kravinu asi jako náhradu. Opravdu nechápu, v čem má být toto lepší - Taigun byl defakto připravený do výroby, měl praktičtější a hezčí design. Na co plátěná střecha u SUV? [odkaz]
VW prostě musí zmršit úplně všechno. Třeba vymyslet zlepšovák nemoct ovládat okno spolujezdce od řidiče nebo sedadlo bez paměti u třídveřáku - Up, Citigo,..., to je nepochopitelné.
Avatar - JGucci
1. 3. 2016 21:18
Cabrio
Pokud VW opravdu planuje SUV-Cabrio, tak prosim podobnou verzi, jako mela studie T-Roc ...odnimatelna strecha typu targa mi prijde mnohem lepsi reseni, nez platena strecha!