16.4. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu

 

Volkswagen poprvé světu ukázal šestou generaci úspěšného modelu Transporter/Caravelle/Multivan. Stalo se tak v holandské metropoli. Na první svezení si musíme ještě počkat.

První příjezd vozu na podium při velkolepé show vyvolává otázku. Je vůz opravdu zcela nový? Na první pohled totiž vypadá jako předchozí, pátá generace, vyráběná od roku 2002 a modernizovaná o osm let později. Podle zasvěcených zdrojů to byl záměr, neboť zadání pro novou generaci znělo jasně. Po vzhledové a koncepční stránce se co nejméně odchýlit od směru nastoleném předchůdcem, což platí také o nabídce variant.

T5 se totiž i na sklonku svého života dobře prodává. Jenom pro zajímavost: Za první letošní kvartál se v Česku prodalo 364 exemplářů. Z toho byly dvě Californie, sedmnáct Carravel, sedmdesát Multivanů a konečně dvěstěsedmdesátpět užitkových Transporterů. Nato, že se jedná o výběhový model, jde o velmi slušná čísla…

Teprve bližší pohled na novinku odhalí, v čem je doopravdy nová. Pokud zůstaneme u designu, tak důležité změny se odehrály na přídi. Nejen maska chladiče, nýbrž i světlomety neušly pozornosti tvůrců. Maska je vždycky černá a to buď matná, nebo lesklá. A dále s jedním nebo se třemi chromovanými lištami, vždy v závislosti na výbavě. Pouze vrcholný Multivan Highline má chromované pruhy čtyři, čímž se na první pohled odlišuje od nižších sourozenců.

Světlomety jsou nabízeny ve dvou odlišných verzích: Jednak jako halogenové s žárovkami H4 a H7, a jako diodové, které jsou standardem na již zmíněném Multivanu Highline. Vůz bude nabízen s 16- až 18palcovými koly a bude jej možné objednat v sedmnácti exteriérových barvách.

Dvě délky, tři výšky

Nový T6 bude od začátku v nabídce ve dvou délkách, a sice 4892 nebo 5292 milimetrů. S tím korespondují také dva rozvory náprav 3000 a 3400 mm. V tom se novinka neliší od svého předchůdce. I to dává tišit, že je postavena na základě T5. Dále bude moci zákazník zvolit jednu ze tří výšek vozu v závislosti na střeše. Nejnižší měří 1970 mm (Highline 1950 mm), prostřední 2176 a nejvyšší 2476 milimetrů. Dále je možné nalézt různou světlou výšku: Standardní v případě Transporteru, dále o 20 mm sníženou u Multivanu, a nebo dokonce o 40 mm nižší za předpokladu, že zvolíte verzi BlueMotion navíc s dynamickým odpružením.

Je to právě podvozek, který si zaslouží značnou pozornost. T6 zůstává věrné řešení, známém již u T4 a děděném T5. Vpředu je použit modifikovaný McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny, ty jsou stejně jako dříve kované. T6 je jedním z mála vozů své třídy se zcela nezávislým zavěšením zadních kol. K tomu se využívají trojúhelníková ramena se šikmou osou kývání.

Novinkou je adaptivní odpružení DCC. Pracuje ve třech předvolených režimech: Comfort, Normal a Sport. Řidiči je může měnit tlačítkem před řadicí pákou. DCC je standardem na Multivanu Highline.

Jak ukazuje nová T6, elektromechanický posilovač řízení si cestu do osobních dodávek zatím nenašel. T6 tak zůstává věrná hydraulickému posilovači řízení. To dostalo nově strmější převod 15,8:1, takže mezi plnými rejdy je třeba otočit volantem pouze 3,3krát. Multivan Highline získal navíc řízení Servotronic s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti. Poloměr otáčení činí u verze s pohonem předních kol a kratším rozvorem náprav 11,8 metru.

Z toho je zřejmě, že i T6 pokračuje v nabídce pohonu všech kol 4Motion. Podvozek je na první pohled shodný s verzí s poháněnou přední nápravou. O rozdělení hnací síly se stará elektrohydraulická lamelová spojka Haldex poslední generace.

Ve znamení čtyřválců

Novinkou z oblasti techniky je další generace zážehových a vznětových motorů. Prvně jmenovanou skupinu zastupuje pouze dvoulitr TSI z řady EA888 ve dvou výkonových verzích 110 kW a 150 kW.

Turbodiesely jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI z řady EA288. Verze s 62, 75 a 110 kW si vystačí s jedním turbodmychadlem, naproti tomu vrcholná varianta se 150 kW využívá dvojité přeplňování nestejně velkými turbodmychadly. Jde o podladěnou verzi motoru známého z Passatu BiTDI. Točivý moment tady vrcholí hodnotou 450 N.m při 1400 až 2400 otáčkách za minutu. Motory jsou v přídi skloněny o osm stupňů vpřed a mají standardně systém Start/Stop.

Přísnou emisní normu Euro 6 plní díky vstřikování vodného roztoku močoviny do výfuku (AdBlue). Plnicí hrdlo je pod víčkem hrdla palivové nádrže. Jedna náplň by údajně měla vystačit na 7000 km, což není zrovna mnoho.

Převodovky jsou pěti- či šestistupňové manuální, případně sedmistupňové dvouspojkové. Konkrétní přiřazení převodovek k jednotlivým motorů či jejich verzím ale zatím neznáme.

Výbava na úrovni doby

Dnešní užitkové vozy musejí nabídnout také odpovídající bezpečnost. T6 je vybavena všemi známý systémy, sem patří kupříkladu multikolizní brzda - technika známá již z nového Passatu. Podle zástupců Volkswagenu neskončí až čtvrtina všech nehod pouze „jednou ránou“. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo, systém sledující únavu řidiče či stabilizace přívěsu.

Nová T6 se v rámci statické premiéry ukázala jenom v několika verzích. Asi nejvíce pozornosti budila limitovaná edice Generation six v červeno-bílém laku karoserie a s luxusní kabinou. Tady nechyběla třeba elektricky stavitelná přední sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary.

Palubní deska v T6 bude existovat ve dvou verzích: Jednodušší určené pro Transporter a vyšší pro osobní verze. Hlavní odlišností je šíře panelu pod řadicí pákou. Osobní verze mají schránky před spolujezdcem uzavřené, zatímco užitkové otevřené.

Zůstávají posuvné boční dveře. Mírně změněná pozice sedadel ve druhé a třetí řadě ale usnadňuje nastupování. Víko zavazadelníku je i nadále tvořeno jedním kusem, vyklápějícím se vzhůru.

Volkswagen T6 by měl do České republiky podle dostupných informací dorazit po letních prázdninách. O cenách zatím nic nepadlo, nicméně je skoro jisté, že se nebudou v zásadě příliš lišit od cen výběhové T5.


Volkswagen T6
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropa se musí semknout a spoléhat více na sebe, míní německá média Evropa se musí semknout a spoléhat více na sebe, míní německá média

Německá média sdílí z velké části přesvědčení kancléřky…

Britská policie v souvislosti s Manchesterem zatkla dalšího muže Britská policie v souvislosti s Manchesterem zatkla dalšího muže

Britská policie v souvislosti s teroristickým útokem v…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

Pavel Bělobrádek: Kvůli jedenácti procentům by koalice neměla smysl Pavel Bělobrádek: Kvůli jedenácti procentům by koalice neměla smysl

Lidovci řekli na víkendovém sjezdu jednoznačné ano…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model! Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model!

Za skoro čtyři miliony můžete mít leccos. Třeba slavný VW…

VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu

Už jsme informovali o extrémně úsporné jízdě Gerharda…

 



 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Klára Trojanová o své rodině: Panuje u nás chaos!

Klára Trojanová o své rodině: Panuje u nás chaos!

Herečka Klára Trojanová (45) je maminkou čtyř synů, kolek kterých se točí její svět. Dva z nich - František (18)…

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

 

iSport.cz

Uzdravený Pilař prodloužil smlouvu. Hromada i Vůch v Plzni končí

Uzdravený Pilař prodloužil smlouvu. Hromada i Vůch v…

Viktoria Plzeň potvrdila, že v klubu nebudou pokračovat záložníci Egon Vůch a Jakub Hromada. První jmenovaný,…

Fotbalisté vyvedli partnerky: Škoda zářil s láskou, Zavadil ukázal boty

Fotbalisté vyvedli partnerky: Škoda zářil s láskou,…

Fotbalová liga v sobotu poznala svého mistra a v neděli večer se rozdávaly ještě individuální ceny na galavečeru…

 

Reflex.cz

Svobodu střelci z Chomutova!

Svobodu střelci z Chomutova!

Policie obvinila z vraždy muže, který se zachoval tak, jak by se v době teroristických útoků auty zachoval asi…

Slovenské pondělky Borise Filana: Egoismus vládne školám! Dnešní žáci si nenapovídají

Slovenské pondělky Borise Filana: Egoismus vládne…

Známe mnoho způsobů tajné komunikace. Ale jeden byl výjimečný, velmi emotivně nasycený – napovídání ve škole.…