reklama


16.4. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu

 

Volkswagen poprvé světu ukázal šestou generaci úspěšného modelu Transporter/Caravelle/Multivan. Stalo se tak v holandské metropoli. Na první svezení si musíme ještě počkat.

První příjezd vozu na podium při velkolepé show vyvolává otázku. Je vůz opravdu zcela nový? Na první pohled totiž vypadá jako předchozí, pátá generace, vyráběná od roku 2002 a modernizovaná o osm let později. Podle zasvěcených zdrojů to byl záměr, neboť zadání pro novou generaci znělo jasně. Po vzhledové a koncepční stránce se co nejméně odchýlit od směru nastoleném předchůdcem, což platí také o nabídce variant.

T5 se totiž i na sklonku svého života dobře prodává. Jenom pro zajímavost: Za první letošní kvartál se v Česku prodalo 364 exemplářů. Z toho byly dvě Californie, sedmnáct Carravel, sedmdesát Multivanů a konečně dvěstěsedmdesátpět užitkových Transporterů. Nato, že se jedná o výběhový model, jde o velmi slušná čísla…

Teprve bližší pohled na novinku odhalí, v čem je doopravdy nová. Pokud zůstaneme u designu, tak důležité změny se odehrály na přídi. Nejen maska chladiče, nýbrž i světlomety neušly pozornosti tvůrců. Maska je vždycky černá a to buď matná, nebo lesklá. A dále s jedním nebo se třemi chromovanými lištami, vždy v závislosti na výbavě. Pouze vrcholný Multivan Highline má chromované pruhy čtyři, čímž se na první pohled odlišuje od nižších sourozenců.

Světlomety jsou nabízeny ve dvou odlišných verzích: Jednak jako halogenové s žárovkami H4 a H7, a jako diodové, které jsou standardem na již zmíněném Multivanu Highline. Vůz bude nabízen s 16- až 18palcovými koly a bude jej možné objednat v sedmnácti exteriérových barvách.

Dvě délky, tři výšky

Nový T6 bude od začátku v nabídce ve dvou délkách, a sice 4892 nebo 5292 milimetrů. S tím korespondují také dva rozvory náprav 3000 a 3400 mm. V tom se novinka neliší od svého předchůdce. I to dává tišit, že je postavena na základě T5. Dále bude moci zákazník zvolit jednu ze tří výšek vozu v závislosti na střeše. Nejnižší měří 1970 mm (Highline 1950 mm), prostřední 2176 a nejvyšší 2476 milimetrů. Dále je možné nalézt různou světlou výšku: Standardní v případě Transporteru, dále o 20 mm sníženou u Multivanu, a nebo dokonce o 40 mm nižší za předpokladu, že zvolíte verzi BlueMotion navíc s dynamickým odpružením.

Je to právě podvozek, který si zaslouží značnou pozornost. T6 zůstává věrné řešení, známém již u T4 a děděném T5. Vpředu je použit modifikovaný McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny, ty jsou stejně jako dříve kované. T6 je jedním z mála vozů své třídy se zcela nezávislým zavěšením zadních kol. K tomu se využívají trojúhelníková ramena se šikmou osou kývání.

Novinkou je adaptivní odpružení DCC. Pracuje ve třech předvolených režimech: Comfort, Normal a Sport. Řidiči je může měnit tlačítkem před řadicí pákou. DCC je standardem na Multivanu Highline.

Jak ukazuje nová T6, elektromechanický posilovač řízení si cestu do osobních dodávek zatím nenašel. T6 tak zůstává věrná hydraulickému posilovači řízení. To dostalo nově strmější převod 15,8:1, takže mezi plnými rejdy je třeba otočit volantem pouze 3,3krát. Multivan Highline získal navíc řízení Servotronic s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti. Poloměr otáčení činí u verze s pohonem předních kol a kratším rozvorem náprav 11,8 metru.

Z toho je zřejmě, že i T6 pokračuje v nabídce pohonu všech kol 4Motion. Podvozek je na první pohled shodný s verzí s poháněnou přední nápravou. O rozdělení hnací síly se stará elektrohydraulická lamelová spojka Haldex poslední generace.

Ve znamení čtyřválců

Novinkou z oblasti techniky je další generace zážehových a vznětových motorů. Prvně jmenovanou skupinu zastupuje pouze dvoulitr TSI z řady EA888 ve dvou výkonových verzích 110 kW a 150 kW.

Turbodiesely jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI z řady EA288. Verze s 62, 75 a 110 kW si vystačí s jedním turbodmychadlem, naproti tomu vrcholná varianta se 150 kW využívá dvojité přeplňování nestejně velkými turbodmychadly. Jde o podladěnou verzi motoru známého z Passatu BiTDI. Točivý moment tady vrcholí hodnotou 450 N.m při 1400 až 2400 otáčkách za minutu. Motory jsou v přídi skloněny o osm stupňů vpřed a mají standardně systém Start/Stop.

Přísnou emisní normu Euro 6 plní díky vstřikování vodného roztoku močoviny do výfuku (AdBlue). Plnicí hrdlo je pod víčkem hrdla palivové nádrže. Jedna náplň by údajně měla vystačit na 7000 km, což není zrovna mnoho.

Převodovky jsou pěti- či šestistupňové manuální, případně sedmistupňové dvouspojkové. Konkrétní přiřazení převodovek k jednotlivým motorů či jejich verzím ale zatím neznáme.

Výbava na úrovni doby

Dnešní užitkové vozy musejí nabídnout také odpovídající bezpečnost. T6 je vybavena všemi známý systémy, sem patří kupříkladu multikolizní brzda - technika známá již z nového Passatu. Podle zástupců Volkswagenu neskončí až čtvrtina všech nehod pouze „jednou ránou“. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo, systém sledující únavu řidiče či stabilizace přívěsu.

Nová T6 se v rámci statické premiéry ukázala jenom v několika verzích. Asi nejvíce pozornosti budila limitovaná edice Generation six v červeno-bílém laku karoserie a s luxusní kabinou. Tady nechyběla třeba elektricky stavitelná přední sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary.

Palubní deska v T6 bude existovat ve dvou verzích: Jednodušší určené pro Transporter a vyšší pro osobní verze. Hlavní odlišností je šíře panelu pod řadicí pákou. Osobní verze mají schránky před spolujezdcem uzavřené, zatímco užitkové otevřené.

Zůstávají posuvné boční dveře. Mírně změněná pozice sedadel ve druhé a třetí řadě ale usnadňuje nastupování. Víko zavazadelníku je i nadále tvořeno jedním kusem, vyklápějícím se vzhůru.

Volkswagen T6 by měl do České republiky podle dostupných informací dorazit po letních prázdninách. O cenách zatím nic nepadlo, nicméně je skoro jisté, že se nebudou v zásadě příliš lišit od cen výběhové T5.


Volkswagen T6
 

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Video: Volkswagen Bus s 530koňovým motorem z Porsche 911 Video: Volkswagen Bus s 530koňovým motorem z Porsche 911

Volkswagen Bus je zpravidla auto, ploužící se po…

Economy tour s VW Transporter: Pod pět litrů Economy tour s VW Transporter: Pod pět litrů

Z Prahy do Hannoveru a zpět ujel specialista na…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama