16.4. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu

 

Volkswagen poprvé světu ukázal šestou generaci úspěšného modelu Transporter/Caravelle/Multivan. Stalo se tak v holandské metropoli. Na první svezení si musíme ještě počkat.

První příjezd vozu na podium při velkolepé show vyvolává otázku. Je vůz opravdu zcela nový? Na první pohled totiž vypadá jako předchozí, pátá generace, vyráběná od roku 2002 a modernizovaná o osm let později. Podle zasvěcených zdrojů to byl záměr, neboť zadání pro novou generaci znělo jasně. Po vzhledové a koncepční stránce se co nejméně odchýlit od směru nastoleném předchůdcem, což platí také o nabídce variant.

T5 se totiž i na sklonku svého života dobře prodává. Jenom pro zajímavost: Za první letošní kvartál se v Česku prodalo 364 exemplářů. Z toho byly dvě Californie, sedmnáct Carravel, sedmdesát Multivanů a konečně dvěstěsedmdesátpět užitkových Transporterů. Nato, že se jedná o výběhový model, jde o velmi slušná čísla…

Teprve bližší pohled na novinku odhalí, v čem je doopravdy nová. Pokud zůstaneme u designu, tak důležité změny se odehrály na přídi. Nejen maska chladiče, nýbrž i světlomety neušly pozornosti tvůrců. Maska je vždycky černá a to buď matná, nebo lesklá. A dále s jedním nebo se třemi chromovanými lištami, vždy v závislosti na výbavě. Pouze vrcholný Multivan Highline má chromované pruhy čtyři, čímž se na první pohled odlišuje od nižších sourozenců.

Světlomety jsou nabízeny ve dvou odlišných verzích: Jednak jako halogenové s žárovkami H4 a H7, a jako diodové, které jsou standardem na již zmíněném Multivanu Highline. Vůz bude nabízen s 16- až 18palcovými koly a bude jej možné objednat v sedmnácti exteriérových barvách.

Dvě délky, tři výšky

Nový T6 bude od začátku v nabídce ve dvou délkách, a sice 4892 nebo 5292 milimetrů. S tím korespondují také dva rozvory náprav 3000 a 3400 mm. V tom se novinka neliší od svého předchůdce. I to dává tišit, že je postavena na základě T5. Dále bude moci zákazník zvolit jednu ze tří výšek vozu v závislosti na střeše. Nejnižší měří 1970 mm (Highline 1950 mm), prostřední 2176 a nejvyšší 2476 milimetrů. Dále je možné nalézt různou světlou výšku: Standardní v případě Transporteru, dále o 20 mm sníženou u Multivanu, a nebo dokonce o 40 mm nižší za předpokladu, že zvolíte verzi BlueMotion navíc s dynamickým odpružením.

Je to právě podvozek, který si zaslouží značnou pozornost. T6 zůstává věrné řešení, známém již u T4 a děděném T5. Vpředu je použit modifikovaný McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny, ty jsou stejně jako dříve kované. T6 je jedním z mála vozů své třídy se zcela nezávislým zavěšením zadních kol. K tomu se využívají trojúhelníková ramena se šikmou osou kývání.

Novinkou je adaptivní odpružení DCC. Pracuje ve třech předvolených režimech: Comfort, Normal a Sport. Řidiči je může měnit tlačítkem před řadicí pákou. DCC je standardem na Multivanu Highline.

Jak ukazuje nová T6, elektromechanický posilovač řízení si cestu do osobních dodávek zatím nenašel. T6 tak zůstává věrná hydraulickému posilovači řízení. To dostalo nově strmější převod 15,8:1, takže mezi plnými rejdy je třeba otočit volantem pouze 3,3krát. Multivan Highline získal navíc řízení Servotronic s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti. Poloměr otáčení činí u verze s pohonem předních kol a kratším rozvorem náprav 11,8 metru.

Z toho je zřejmě, že i T6 pokračuje v nabídce pohonu všech kol 4Motion. Podvozek je na první pohled shodný s verzí s poháněnou přední nápravou. O rozdělení hnací síly se stará elektrohydraulická lamelová spojka Haldex poslední generace.

Ve znamení čtyřválců

Novinkou z oblasti techniky je další generace zážehových a vznětových motorů. Prvně jmenovanou skupinu zastupuje pouze dvoulitr TSI z řady EA888 ve dvou výkonových verzích 110 kW a 150 kW.

Turbodiesely jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI z řady EA288. Verze s 62, 75 a 110 kW si vystačí s jedním turbodmychadlem, naproti tomu vrcholná varianta se 150 kW využívá dvojité přeplňování nestejně velkými turbodmychadly. Jde o podladěnou verzi motoru známého z Passatu BiTDI. Točivý moment tady vrcholí hodnotou 450 N.m při 1400 až 2400 otáčkách za minutu. Motory jsou v přídi skloněny o osm stupňů vpřed a mají standardně systém Start/Stop.

Přísnou emisní normu Euro 6 plní díky vstřikování vodného roztoku močoviny do výfuku (AdBlue). Plnicí hrdlo je pod víčkem hrdla palivové nádrže. Jedna náplň by údajně měla vystačit na 7000 km, což není zrovna mnoho.

Převodovky jsou pěti- či šestistupňové manuální, případně sedmistupňové dvouspojkové. Konkrétní přiřazení převodovek k jednotlivým motorů či jejich verzím ale zatím neznáme.

Výbava na úrovni doby

Dnešní užitkové vozy musejí nabídnout také odpovídající bezpečnost. T6 je vybavena všemi známý systémy, sem patří kupříkladu multikolizní brzda - technika známá již z nového Passatu. Podle zástupců Volkswagenu neskončí až čtvrtina všech nehod pouze „jednou ránou“. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo, systém sledující únavu řidiče či stabilizace přívěsu.

Nová T6 se v rámci statické premiéry ukázala jenom v několika verzích. Asi nejvíce pozornosti budila limitovaná edice Generation six v červeno-bílém laku karoserie a s luxusní kabinou. Tady nechyběla třeba elektricky stavitelná přední sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary.

Palubní deska v T6 bude existovat ve dvou verzích: Jednodušší určené pro Transporter a vyšší pro osobní verze. Hlavní odlišností je šíře panelu pod řadicí pákou. Osobní verze mají schránky před spolujezdcem uzavřené, zatímco užitkové otevřené.

Zůstávají posuvné boční dveře. Mírně změněná pozice sedadel ve druhé a třetí řadě ale usnadňuje nastupování. Víko zavazadelníku je i nadále tvořeno jedním kusem, vyklápějícím se vzhůru.

Volkswagen T6 by měl do České republiky podle dostupných informací dorazit po letních prázdninách. O cenách zatím nic nepadlo, nicméně je skoro jisté, že se nebudou v zásadě příliš lišit od cen výběhové T5.


Volkswagen T6
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak! Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak!

Letos jsme opět zavítali na velké celorepublikové setkání…

Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model! Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model!

Za skoro čtyři miliony můžete mít leccos. Třeba slavný VW…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…