16.4. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu

 

Volkswagen poprvé světu ukázal šestou generaci úspěšného modelu Transporter/Caravelle/Multivan. Stalo se tak v holandské metropoli. Na první svezení si musíme ještě počkat.

První příjezd vozu na podium při velkolepé show vyvolává otázku. Je vůz opravdu zcela nový? Na první pohled totiž vypadá jako předchozí, pátá generace, vyráběná od roku 2002 a modernizovaná o osm let později. Podle zasvěcených zdrojů to byl záměr, neboť zadání pro novou generaci znělo jasně. Po vzhledové a koncepční stránce se co nejméně odchýlit od směru nastoleném předchůdcem, což platí také o nabídce variant.

T5 se totiž i na sklonku svého života dobře prodává. Jenom pro zajímavost: Za první letošní kvartál se v Česku prodalo 364 exemplářů. Z toho byly dvě Californie, sedmnáct Carravel, sedmdesát Multivanů a konečně dvěstěsedmdesátpět užitkových Transporterů. Nato, že se jedná o výběhový model, jde o velmi slušná čísla…

Teprve bližší pohled na novinku odhalí, v čem je doopravdy nová. Pokud zůstaneme u designu, tak důležité změny se odehrály na přídi. Nejen maska chladiče, nýbrž i světlomety neušly pozornosti tvůrců. Maska je vždycky černá a to buď matná, nebo lesklá. A dále s jedním nebo se třemi chromovanými lištami, vždy v závislosti na výbavě. Pouze vrcholný Multivan Highline má chromované pruhy čtyři, čímž se na první pohled odlišuje od nižších sourozenců.

Světlomety jsou nabízeny ve dvou odlišných verzích: Jednak jako halogenové s žárovkami H4 a H7, a jako diodové, které jsou standardem na již zmíněném Multivanu Highline. Vůz bude nabízen s 16- až 18palcovými koly a bude jej možné objednat v sedmnácti exteriérových barvách.

Dvě délky, tři výšky

Nový T6 bude od začátku v nabídce ve dvou délkách, a sice 4892 nebo 5292 milimetrů. S tím korespondují také dva rozvory náprav 3000 a 3400 mm. V tom se novinka neliší od svého předchůdce. I to dává tišit, že je postavena na základě T5. Dále bude moci zákazník zvolit jednu ze tří výšek vozu v závislosti na střeše. Nejnižší měří 1970 mm (Highline 1950 mm), prostřední 2176 a nejvyšší 2476 milimetrů. Dále je možné nalézt různou světlou výšku: Standardní v případě Transporteru, dále o 20 mm sníženou u Multivanu, a nebo dokonce o 40 mm nižší za předpokladu, že zvolíte verzi BlueMotion navíc s dynamickým odpružením.

Je to právě podvozek, který si zaslouží značnou pozornost. T6 zůstává věrné řešení, známém již u T4 a děděném T5. Vpředu je použit modifikovaný McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny, ty jsou stejně jako dříve kované. T6 je jedním z mála vozů své třídy se zcela nezávislým zavěšením zadních kol. K tomu se využívají trojúhelníková ramena se šikmou osou kývání.

Novinkou je adaptivní odpružení DCC. Pracuje ve třech předvolených režimech: Comfort, Normal a Sport. Řidiči je může měnit tlačítkem před řadicí pákou. DCC je standardem na Multivanu Highline.

Jak ukazuje nová T6, elektromechanický posilovač řízení si cestu do osobních dodávek zatím nenašel. T6 tak zůstává věrná hydraulickému posilovači řízení. To dostalo nově strmější převod 15,8:1, takže mezi plnými rejdy je třeba otočit volantem pouze 3,3krát. Multivan Highline získal navíc řízení Servotronic s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti. Poloměr otáčení činí u verze s pohonem předních kol a kratším rozvorem náprav 11,8 metru.

Z toho je zřejmě, že i T6 pokračuje v nabídce pohonu všech kol 4Motion. Podvozek je na první pohled shodný s verzí s poháněnou přední nápravou. O rozdělení hnací síly se stará elektrohydraulická lamelová spojka Haldex poslední generace.

Ve znamení čtyřválců

Novinkou z oblasti techniky je další generace zážehových a vznětových motorů. Prvně jmenovanou skupinu zastupuje pouze dvoulitr TSI z řady EA888 ve dvou výkonových verzích 110 kW a 150 kW.

Turbodiesely jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI z řady EA288. Verze s 62, 75 a 110 kW si vystačí s jedním turbodmychadlem, naproti tomu vrcholná varianta se 150 kW využívá dvojité přeplňování nestejně velkými turbodmychadly. Jde o podladěnou verzi motoru známého z Passatu BiTDI. Točivý moment tady vrcholí hodnotou 450 N.m při 1400 až 2400 otáčkách za minutu. Motory jsou v přídi skloněny o osm stupňů vpřed a mají standardně systém Start/Stop.

Přísnou emisní normu Euro 6 plní díky vstřikování vodného roztoku močoviny do výfuku (AdBlue). Plnicí hrdlo je pod víčkem hrdla palivové nádrže. Jedna náplň by údajně měla vystačit na 7000 km, což není zrovna mnoho.

Převodovky jsou pěti- či šestistupňové manuální, případně sedmistupňové dvouspojkové. Konkrétní přiřazení převodovek k jednotlivým motorů či jejich verzím ale zatím neznáme.

Výbava na úrovni doby

Dnešní užitkové vozy musejí nabídnout také odpovídající bezpečnost. T6 je vybavena všemi známý systémy, sem patří kupříkladu multikolizní brzda - technika známá již z nového Passatu. Podle zástupců Volkswagenu neskončí až čtvrtina všech nehod pouze „jednou ránou“. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo, systém sledující únavu řidiče či stabilizace přívěsu.

Nová T6 se v rámci statické premiéry ukázala jenom v několika verzích. Asi nejvíce pozornosti budila limitovaná edice Generation six v červeno-bílém laku karoserie a s luxusní kabinou. Tady nechyběla třeba elektricky stavitelná přední sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary.

Palubní deska v T6 bude existovat ve dvou verzích: Jednodušší určené pro Transporter a vyšší pro osobní verze. Hlavní odlišností je šíře panelu pod řadicí pákou. Osobní verze mají schránky před spolujezdcem uzavřené, zatímco užitkové otevřené.

Zůstávají posuvné boční dveře. Mírně změněná pozice sedadel ve druhé a třetí řadě ale usnadňuje nastupování. Víko zavazadelníku je i nadále tvořeno jedním kusem, vyklápějícím se vzhůru.

Volkswagen T6 by měl do České republiky podle dostupných informací dorazit po letních prázdninách. O cenách zatím nic nepadlo, nicméně je skoro jisté, že se nebudou v zásadě příliš lišit od cen výběhové T5.


Volkswagen T6
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T6: První statické dojmy z Amsterdamu







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu

Už jsme informovali o extrémně úsporné jízdě Gerharda…

Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet

Na první pohled působí tento Volkswagen T1 z roku 1963,…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…