Volkswagen Tiguan – další VW, které se nebojí mimo asfalt

Volkswagen Tiguan – další VW, které se nebojí mimo asfalt

 
 

První kompaktní SUV v historii značky Volkswagen si světovou premiéru odbylo na letošním frankfurtském autosalonu. Asi nikoho nepřekvapí, že nový model se svým designem přibližuje většímu Touaregu a interiér sdílí s Golfem Plus.

Volkswagen Tiguan podle tiskových materiálů automobilky přichází stejně jako v případě většího modelu Touareg se sebevědomým designem. Příď vozu se svými proporcemi hlásí ke studii Concept A. Po stranách se nad mohutnými lemy blatníků rozpíná protáhlá a svalnatě navržená silueta s pro Volkswagen typickým C-sloupkem, krátký převis pak charakterizuje strmou záď vozu. Volkswagen je připraven nabízet Tiguan ve dvou karosářských verzích, které se liší především v řešení přední partie vozu. Ve verzích "Trend & Fun" a "Sport & Style" má automobil vpředu maximální nájezdový úhel 18 stupňů. V provedení "Track & Field" je Tiguan připraven pro pohyb v náročnějším offroadovém provozu a má přední nájezdový úhel 28 stupňů.

obrázek [555 x 301]
 

Pouze s přeplňováním

Volkswagen Tiguan se má stát prvním SUV, které nebude nabízeno s atmosférickými pohonnými jednotkami a zákazníci si budou moci vybírat pouze mezi přeplňovanými motory. Na trh vstoupí Tiguan nejprve s jedním zážehovým motorem TSI o objemu 1,4 litru s výkonem 110 kW (150 k) a jedním vznětovým agregátem TDI o objemu 2,0 litru s výkonem 103 kW (140 k). Nabídka pohonných jednotek se bude rozšiřovat směrem vzhůru a benzinový i dieselový motor dostanou ještě výkonnější varianty, které budou disponovat výkonem 125 kW (170 k). Na úplném vrcholu nabídky motorů se usadí zážehový dvoulitr TSI s výkonem 147 kW (200 k). Dvojice vznětových motorů Tiguanu společně s novým V6 TDI pro Phaeton patří do dlouho očekávané nové generace common rail turbodieselů automobilky Volkswagen, splňující emisní normu Euro 5, která vstoupí v platnost v roce 2009.

Volkswagen Tiguan - modelová řada při uvedení na trh
Motor1.4 TSI2.0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]13901986
válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5800103/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]240/1750-4000320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192186
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,47,2
Základní cena [euro]2670028800

Všechny verze Tiguanu budou dodávány s šestistupňovou manuální převodovkou a pro dva výkonnější zážehové modely bude v nabídce i šestistupňová automatická převodovka. Podle verze bude Tiguan vybaven pohonem všech kol označeným 4motion nebo pouze pohonem kol přední nápravy.

obrázek [555 x 309]
 

Na asfalt i mimo něj

Podvozek modelu Tiguan využívá přední nápravy koncepce McPherson s hliníkovým pomocným rámem a čtyřprvkové zadní nápravy s pomocným rámem z vysokopevnostní oceli, který je použit u vozů s pohonem všech kol a i u verzí s pohonem pouze přední nápravy. Konstruktéři Volkswagenu se při vývoji tohoto modelu soustředili nejen na kvalitní jízdní vlastnosti po asfaltových silnicích, ale také mimo ně a testování terénních schopností vozu, probíhalo v Namibijské poušti. Automobilka uvádí, že při konstrukci podvozku byly sledovány především tyto cíle: agilní chování vozu, tlumení vibrací, jízdní komfort, nízký úhel klopení karoserie s harmonickou dynamikou naklápění, vysoká dynamická stabilita řízení a vynikající chování v obtížném terénu.

Volkswagen pro Tiguan použil novou generaci elektromechanického posilovače řízení. Ten podle tiskových materiálů i přes velmi přesnou charakteristiku řízení nepřenáší ani při jízdě velmi tvrdým terénem rázy do volantu.

V základním provedení bude Tiguan dodáván s šestnáctipalcovými koly obutými do pneumatik rozměru 215/65 R16. Ve verzi "Sport & Style" budou standardem sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 235/55 R17 a na přání se budou montovat osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/50 R18.

obrázek [555 x 306]
 

Volkswagen Tiguan má podle svých tvůrců zdolat i obtížnější terén a tak je pro verzi "Track & Field" připraven offroad režim. Což je elektronický systém, který se aktivuje jediným stiskem ovladače. Základní myšlenkou vývoje offroad režimu je soustředění ovládání všech podpůrných offroadových funkcí do centrálního řídícího místa. Konkrétně to znamená, že jediným spínačem lze aktivovat asistenta pro jízdu z kopce (pro optimální řízení na svazích), přizpůsobení charakteristiky pedálu řidiče (pro jemnější odstupňovaní točivého momentu), přizpůsobení EDS (elektronické závěry diferenciálu se aktivují již při nejmenším prokluzu), přizpůsobení ABS (zlepšená účinnost brzdění na nezpevněném povrchu), asistenta pro jízdu do kopce )podpora při jízdě do kopce a ochrana spojky) a – v součinnosti s automatickou převodovkou –předvolbu rychlostního stupně (včetně optimální brzdící funkce). Uvedená řada funkcí zaměstnává pět elektronických řídících jednotek, které systém ovládají.

Něco pro cestující

Za volantem Tiguanu panuje klasická atmosféra Volkswagenu a řidiče nečekají žádné módní výstřelky. Velké snadno přístupné a kvalitní ovladače se střídají s kvalitními materiály. Nabídka vnitřního prostoru by měla poskytovat dostatek komfortu pro pět cestujících. Zavazadlový prostor v základním pětimístném uspořádání nabídne objem 470 litrů a po složení druhé řady sedadel se zvětší na 1510 litrů a Tiguan uveze 650 kg. Vzhledem k zaměření vozu je poněkud výše položena nakládací hrana zavazadlového prostoru.

Volkswagen Tiguan - srovnání s konkurencí
RozměrVW TiguanHonda CR-VToyota RAV4Kia Sportage
Délka [mm]4427453043954350
Šířka [mm]1809182018151800
Výška [mm]1686167517201695
Rozvor [mm]2604262025602630
Rozchod vpředu [mm]1570156515601540
Rozchod vzadu [mm]1570156515601540
Zavazadlový prostor [l]470/1510524/955586/1752325/1370

V nabídce výbavy vozu bude například parkovací asistent, který umožňuje téměř automatické parkování do řady stojících vozidel, kdy řidič ovládá pouze pedály. Zajímavým prvkem výbavy je také systém RNS 510, který v sobě spojuje navigační systém s rádiem. Tento systém využívá 6,5 palcovou barevnou VGA obrazovku s rozlišením 800 x 480 pixelů, procesor Power PC s frekvencí 400 MHz a dedikovaný grafický procesor. Navigační a zábavní data se ukládají na 30 GB pevném disku. V systému může být integrováno i další vybavení jako například ovládání telefonu či přehrávače iPod nebo jiných MP3 přehrávačů. Systém RNS 510 nabízí také offroad navigaci, která je schopná během jízdy zaznamenat až pět set bodů na trase, a to i v oblastech bez digitalizace, což umožňuje bezpečné nalezení zpáteční cesty v terénu.

obrázek [555 x 332]
 

V nabídce příplatkového vybavení Tiguanu je také například panoramatická prosklená střecha.

Při vývoji Tiguanu se samozřejmě myslelo i na bezpečnost cestujících a k dispozici je kompletní sestava čelních, bočních i hlavových airbagů a také přepínače bezpečnostních pásů pro cestující na předních sedadlech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…