Volkswagen Tiguan – další VW, které se nebojí mimo asfalt

Volkswagen Tiguan – další VW, které se nebojí mimo asfalt

 
 

První kompaktní SUV v historii značky Volkswagen si světovou premiéru odbylo na letošním frankfurtském autosalonu. Asi nikoho nepřekvapí, že nový model se svým designem přibližuje většímu Touaregu a interiér sdílí s Golfem Plus.

Volkswagen Tiguan podle tiskových materiálů automobilky přichází stejně jako v případě většího modelu Touareg se sebevědomým designem. Příď vozu se svými proporcemi hlásí ke studii Concept A. Po stranách se nad mohutnými lemy blatníků rozpíná protáhlá a svalnatě navržená silueta s pro Volkswagen typickým C-sloupkem, krátký převis pak charakterizuje strmou záď vozu. Volkswagen je připraven nabízet Tiguan ve dvou karosářských verzích, které se liší především v řešení přední partie vozu. Ve verzích "Trend & Fun" a "Sport & Style" má automobil vpředu maximální nájezdový úhel 18 stupňů. V provedení "Track & Field" je Tiguan připraven pro pohyb v náročnějším offroadovém provozu a má přední nájezdový úhel 28 stupňů.

obrázek [555 x 301]
 

Pouze s přeplňováním

Volkswagen Tiguan se má stát prvním SUV, které nebude nabízeno s atmosférickými pohonnými jednotkami a zákazníci si budou moci vybírat pouze mezi přeplňovanými motory. Na trh vstoupí Tiguan nejprve s jedním zážehovým motorem TSI o objemu 1,4 litru s výkonem 110 kW (150 k) a jedním vznětovým agregátem TDI o objemu 2,0 litru s výkonem 103 kW (140 k). Nabídka pohonných jednotek se bude rozšiřovat směrem vzhůru a benzinový i dieselový motor dostanou ještě výkonnější varianty, které budou disponovat výkonem 125 kW (170 k). Na úplném vrcholu nabídky motorů se usadí zážehový dvoulitr TSI s výkonem 147 kW (200 k). Dvojice vznětových motorů Tiguanu společně s novým V6 TDI pro Phaeton patří do dlouho očekávané nové generace common rail turbodieselů automobilky Volkswagen, splňující emisní normu Euro 5, která vstoupí v platnost v roce 2009.

Volkswagen Tiguan - modelová řada při uvedení na trh
Motor1.4 TSI2.0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]13901986
válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5800103/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]240/1750-4000320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192186
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,47,2
Základní cena [euro]2670028800

Všechny verze Tiguanu budou dodávány s šestistupňovou manuální převodovkou a pro dva výkonnější zážehové modely bude v nabídce i šestistupňová automatická převodovka. Podle verze bude Tiguan vybaven pohonem všech kol označeným 4motion nebo pouze pohonem kol přední nápravy.

obrázek [555 x 309]
 

Na asfalt i mimo něj

Podvozek modelu Tiguan využívá přední nápravy koncepce McPherson s hliníkovým pomocným rámem a čtyřprvkové zadní nápravy s pomocným rámem z vysokopevnostní oceli, který je použit u vozů s pohonem všech kol a i u verzí s pohonem pouze přední nápravy. Konstruktéři Volkswagenu se při vývoji tohoto modelu soustředili nejen na kvalitní jízdní vlastnosti po asfaltových silnicích, ale také mimo ně a testování terénních schopností vozu, probíhalo v Namibijské poušti. Automobilka uvádí, že při konstrukci podvozku byly sledovány především tyto cíle: agilní chování vozu, tlumení vibrací, jízdní komfort, nízký úhel klopení karoserie s harmonickou dynamikou naklápění, vysoká dynamická stabilita řízení a vynikající chování v obtížném terénu.

Volkswagen pro Tiguan použil novou generaci elektromechanického posilovače řízení. Ten podle tiskových materiálů i přes velmi přesnou charakteristiku řízení nepřenáší ani při jízdě velmi tvrdým terénem rázy do volantu.

V základním provedení bude Tiguan dodáván s šestnáctipalcovými koly obutými do pneumatik rozměru 215/65 R16. Ve verzi "Sport & Style" budou standardem sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 235/55 R17 a na přání se budou montovat osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/50 R18.

obrázek [555 x 306]
 

Volkswagen Tiguan má podle svých tvůrců zdolat i obtížnější terén a tak je pro verzi "Track & Field" připraven offroad režim. Což je elektronický systém, který se aktivuje jediným stiskem ovladače. Základní myšlenkou vývoje offroad režimu je soustředění ovládání všech podpůrných offroadových funkcí do centrálního řídícího místa. Konkrétně to znamená, že jediným spínačem lze aktivovat asistenta pro jízdu z kopce (pro optimální řízení na svazích), přizpůsobení charakteristiky pedálu řidiče (pro jemnější odstupňovaní točivého momentu), přizpůsobení EDS (elektronické závěry diferenciálu se aktivují již při nejmenším prokluzu), přizpůsobení ABS (zlepšená účinnost brzdění na nezpevněném povrchu), asistenta pro jízdu do kopce )podpora při jízdě do kopce a ochrana spojky) a – v součinnosti s automatickou převodovkou –předvolbu rychlostního stupně (včetně optimální brzdící funkce). Uvedená řada funkcí zaměstnává pět elektronických řídících jednotek, které systém ovládají.

Něco pro cestující

Za volantem Tiguanu panuje klasická atmosféra Volkswagenu a řidiče nečekají žádné módní výstřelky. Velké snadno přístupné a kvalitní ovladače se střídají s kvalitními materiály. Nabídka vnitřního prostoru by měla poskytovat dostatek komfortu pro pět cestujících. Zavazadlový prostor v základním pětimístném uspořádání nabídne objem 470 litrů a po složení druhé řady sedadel se zvětší na 1510 litrů a Tiguan uveze 650 kg. Vzhledem k zaměření vozu je poněkud výše položena nakládací hrana zavazadlového prostoru.

Volkswagen Tiguan - srovnání s konkurencí
RozměrVW TiguanHonda CR-VToyota RAV4Kia Sportage
Délka [mm]4427453043954350
Šířka [mm]1809182018151800
Výška [mm]1686167517201695
Rozvor [mm]2604262025602630
Rozchod vpředu [mm]1570156515601540
Rozchod vzadu [mm]1570156515601540
Zavazadlový prostor [l]470/1510524/955586/1752325/1370

V nabídce výbavy vozu bude například parkovací asistent, který umožňuje téměř automatické parkování do řady stojících vozidel, kdy řidič ovládá pouze pedály. Zajímavým prvkem výbavy je také systém RNS 510, který v sobě spojuje navigační systém s rádiem. Tento systém využívá 6,5 palcovou barevnou VGA obrazovku s rozlišením 800 x 480 pixelů, procesor Power PC s frekvencí 400 MHz a dedikovaný grafický procesor. Navigační a zábavní data se ukládají na 30 GB pevném disku. V systému může být integrováno i další vybavení jako například ovládání telefonu či přehrávače iPod nebo jiných MP3 přehrávačů. Systém RNS 510 nabízí také offroad navigaci, která je schopná během jízdy zaznamenat až pět set bodů na trase, a to i v oblastech bez digitalizace, což umožňuje bezpečné nalezení zpáteční cesty v terénu.

obrázek [555 x 332]
 

V nabídce příplatkového vybavení Tiguanu je také například panoramatická prosklená střecha.

Při vývoji Tiguanu se samozřejmě myslelo i na bezpečnost cestujících a k dispozici je kompletní sestava čelních, bočních i hlavových airbagů a také přepínače bezpečnostních pásů pro cestující na předních sedadlech.

Spolupracujeme s TipCars.com
SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

Speychal kvůli kauze ČSKD Praha DIZ do vazby nepůjde, rozhodl soud. Speychal kvůli kauze ČSKD Praha DIZ do vazby nepůjde, rozhodl soud.

Obvodní soud pro Prahu 9 nevyhověl návrhu státní…

ANO na podmínku o odstoupení odsouzeného člena vlády nepřistoupí, vzkazuje Faltýnek ANO na podmínku o odstoupení odsouzeného člena vlády nepřistoupí, vzkazuje Faltýnek

Hnutí ANO nechce v případné koaliční smlouvě s ČSSD…

Birke: Vystoupení našich senátorů je nešťastné, opět si vyměňujeme názory přes média Birke: Vystoupení našich senátorů je nešťastné, opět si vyměňujeme názory přes média

Senátoři ČSSD se razantně vymezili proti případné vládní…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 






 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Dnes 18:44

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Na oběti seděl a škrtil ji lanem! Obžaloba popisuje otřesné detaily vraždy v Doubici

Na oběti seděl a škrtil ji lanem! Obžaloba popisuje…

Páskem, provazem i prádelní šňůrou svazoval a škrtil své oběti, mladé dívky (†14 a 16), Martin Ch. (35). Ten je…

Opilá blonďatá dvojčata Alena a Saša napadla v Dubaji policistku. Sexy právničkám hrozí vězení

Opilá blonďatá dvojčata Alena a Saša napadla v…

Tak tohle se Aleně a Saše Parkerovým (37) vážně nepovedlo. Úspěšné právničky z Londýna, které pracují…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Zklamaná legenda Sparty Hlinka: Nemám problém si přiznat, že hraju ho...

Zklamaná legenda Sparty Hlinka: Nemám problém si…

Zklamání. Slovo, které vystihuje pocity hokejisty Jaroslava Hlinky z poslední sezony. Sparta vypadla letos jako…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…