Volkswagen Touran: Světová premiéra modernizovaného MPV v Lipsku

Volkswagen Touran: Světová premiéra modernizovaného MPV v Lipsku

 
 

Designovou proměnu Golfu V na Golf VI následuje s přibližně dvouletým odstupem také Touran. Novinkou pod kapotou je miniaturní čtyřválec 1,2 TSI původem z Mladé Boleslavi.

Touran se prodává od roku 2003 a během sedmi let bylo vyrobeno na 1,13 milionu vozů. Na podzim 2006 byly poměrně usedlé tvary oživeny přední maskou, která byla nejvíce podobná tehdejšímu Polu.

Tvary dnešní novinky se pochopitelně přizpůsobují aktuálním trendům, příď odpovídá Sciroccu, či Golfu VI. Záď má nově vodorovně orientovaná koncová světla, která rozděluje víko zavazadlového prostoru na dvě poloviny, změnila se i spodní linie třetích bočních oken.

Aerodynamika se díky montáži nového předního spoileru zlepšila, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,32 na 0,29. Střecha ovšem zůstává stále totožná a ani interiér neprošel zrovna revolucí, ve střední části přístrojové desky stále poznáváme původní provedení Touranu. Tříramenné volanty jsou ovšem zcela nové, stejně jako některé ovladače a podklady přístrojů.

Přeplňování a přímé vstřikování jako standard

Paleta osmi motorů sahá od 66 do 125 kW (90-125 k). Ve všech případech se jedná o přeplňované jednotky s přímým vstřikováním, které splňují emisní normu Euro 5. Novinkou je zážehový turbomotor 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k), 175 Nm točivého momentu a spotřebou 6,4 l/100 km. Varianta BlueMotion s funkcí Start/Stop a regenerací kinetické energie při brzdění je ještě o 0,5 l úspornější.

Větší 1,4 TSI poskytují 103 kW (140 k), respektive 125 kW (140 k) a byly převzaty z předchůdce. Výkonnější z nich je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, u slabšího je toto ústrojí za příplatek. 1,4 TSI může nadále coby EcoFuel spalovat i zemní plyn (CNG), na 100 km jej spotřebuje 4,7, případně 4,6 kg v závislosti na použitém převodném ústrojí. V základu je v drtivé většině verzí šestistupňový manuál.

Nejslabším z nabídky přeplňovaných vznětových motorů TDI je čtyřválec 1,6 l se 66 kW (90 k), který průměrně spotřebuje 5,1 l nafty na 100 km. Nejméně je na palivo náročný Touran TDI BlueMotion s motorem 1,6 l a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou o výkonu 77 kW (105 k), který za své služby žádá jen 4,6 l/100 km. Šestnáctistovka TDI je s tímto výkonem v nabídce i s DSG se sedmi rychlostními stupni. Nejvýkonnějšími turbodiesely jsou dvoulitry se 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Stočtyřicetikoňová varianta se bude prodávat od konce roku rovněž jako BlueMotion se spotřebou 4,8 l/100 km, silnější má standardně DSG se šesti stupni.

Výbavy

Základní výbava Trendline obsahuje ve specifikaci pro německý trh například rádio s přehrávačem CD a MP3, či elektrické ovládání oken všech dveří. Vyšší Comfortline má dešťový senzor, signalizaci nezapnutých předních světel, samozatmavovací zpětné zrcátko, chromované ovladače, výklopné stolky pro druhou řadu sedadel a střešní nosiče. Highline čítá čalounění umělým semišem Alcantara, přední sedadla s lepším bočním vedením, automatickou klimatizaci, barevný multifunkční displej, kožený volant s ovládáním některých funkcí, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, stříbrné střešní nosiče a mlhovky v chromovaných rámečcích.

Příplatky představují navigace RNS 315 a RNS 510 s dotykovou obrazovkou, panoramatická prosklená střecha, couvací kamera a adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Vyšší svítivost předních světel zajistí automatický Light Assist, k dispozici je i jeho verze Dynamic Light Assist pro bi-xenonové výbojky. Díky kamerám se oba systémy přizpůsobují aktuálním podmínkám provozu. Park Assist 2.0 umí vozidlo nejen umístit podél chodníku, ale i napříč do řady.

Variabilita
Nový Touran se bude nabízet jako pětimístný, další dvě nouzová sedadla bude moci zákazník zvolit coby extra výbavu. Pochopitelně jsou spíše nouzová. Sklápění druhé i třetí řady je však velmi jednoduché a stačí k němu dle slov výrobce několik pohybů ruky. Prostřední sedadlo ve druhé řadě může sloužit jako odkládací stolek, stejně tak jako přední spolujezdcovo. K dispozici je i mnoho odkládacích prostor. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 695 l, pokud ve voze cestují pouze dva lidé, mají pro svůj náklad k dispozici až 1989 l.

Kdy bude?

Výstava Auto Mobil International se koná v Lipsku od 10. do 18. dubna. Radikálně modernizovaný Touran se objeví nejprve letos v srpnu na domácím trhu, ostatní země budou následovat na podzim.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran: Světová premiéra…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…