Volkswagen Touran: Světová premiéra modernizovaného MPV v Lipsku

Volkswagen Touran: Světová premiéra modernizovaného MPV v Lipsku

 
 

Designovou proměnu Golfu V na Golf VI následuje s přibližně dvouletým odstupem také Touran. Novinkou pod kapotou je miniaturní čtyřválec 1,2 TSI původem z Mladé Boleslavi.

Touran se prodává od roku 2003 a během sedmi let bylo vyrobeno na 1,13 milionu vozů. Na podzim 2006 byly poměrně usedlé tvary oživeny přední maskou, která byla nejvíce podobná tehdejšímu Polu.

Tvary dnešní novinky se pochopitelně přizpůsobují aktuálním trendům, příď odpovídá Sciroccu, či Golfu VI. Záď má nově vodorovně orientovaná koncová světla, která rozděluje víko zavazadlového prostoru na dvě poloviny, změnila se i spodní linie třetích bočních oken.

Aerodynamika se díky montáži nového předního spoileru zlepšila, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,32 na 0,29. Střecha ovšem zůstává stále totožná a ani interiér neprošel zrovna revolucí, ve střední části přístrojové desky stále poznáváme původní provedení Touranu. Tříramenné volanty jsou ovšem zcela nové, stejně jako některé ovladače a podklady přístrojů.

Přeplňování a přímé vstřikování jako standard

Paleta osmi motorů sahá od 66 do 125 kW (90-125 k). Ve všech případech se jedná o přeplňované jednotky s přímým vstřikováním, které splňují emisní normu Euro 5. Novinkou je zážehový turbomotor 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k), 175 Nm točivého momentu a spotřebou 6,4 l/100 km. Varianta BlueMotion s funkcí Start/Stop a regenerací kinetické energie při brzdění je ještě o 0,5 l úspornější.

Větší 1,4 TSI poskytují 103 kW (140 k), respektive 125 kW (140 k) a byly převzaty z předchůdce. Výkonnější z nich je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, u slabšího je toto ústrojí za příplatek. 1,4 TSI může nadále coby EcoFuel spalovat i zemní plyn (CNG), na 100 km jej spotřebuje 4,7, případně 4,6 kg v závislosti na použitém převodném ústrojí. V základu je v drtivé většině verzí šestistupňový manuál.

Nejslabším z nabídky přeplňovaných vznětových motorů TDI je čtyřválec 1,6 l se 66 kW (90 k), který průměrně spotřebuje 5,1 l nafty na 100 km. Nejméně je na palivo náročný Touran TDI BlueMotion s motorem 1,6 l a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou o výkonu 77 kW (105 k), který za své služby žádá jen 4,6 l/100 km. Šestnáctistovka TDI je s tímto výkonem v nabídce i s DSG se sedmi rychlostními stupni. Nejvýkonnějšími turbodiesely jsou dvoulitry se 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Stočtyřicetikoňová varianta se bude prodávat od konce roku rovněž jako BlueMotion se spotřebou 4,8 l/100 km, silnější má standardně DSG se šesti stupni.

Výbavy

Základní výbava Trendline obsahuje ve specifikaci pro německý trh například rádio s přehrávačem CD a MP3, či elektrické ovládání oken všech dveří. Vyšší Comfortline má dešťový senzor, signalizaci nezapnutých předních světel, samozatmavovací zpětné zrcátko, chromované ovladače, výklopné stolky pro druhou řadu sedadel a střešní nosiče. Highline čítá čalounění umělým semišem Alcantara, přední sedadla s lepším bočním vedením, automatickou klimatizaci, barevný multifunkční displej, kožený volant s ovládáním některých funkcí, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, stříbrné střešní nosiče a mlhovky v chromovaných rámečcích.

Příplatky představují navigace RNS 315 a RNS 510 s dotykovou obrazovkou, panoramatická prosklená střecha, couvací kamera a adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Vyšší svítivost předních světel zajistí automatický Light Assist, k dispozici je i jeho verze Dynamic Light Assist pro bi-xenonové výbojky. Díky kamerám se oba systémy přizpůsobují aktuálním podmínkám provozu. Park Assist 2.0 umí vozidlo nejen umístit podél chodníku, ale i napříč do řady.

Variabilita
Nový Touran se bude nabízet jako pětimístný, další dvě nouzová sedadla bude moci zákazník zvolit coby extra výbavu. Pochopitelně jsou spíše nouzová. Sklápění druhé i třetí řady je však velmi jednoduché a stačí k němu dle slov výrobce několik pohybů ruky. Prostřední sedadlo ve druhé řadě může sloužit jako odkládací stolek, stejně tak jako přední spolujezdcovo. K dispozici je i mnoho odkládacích prostor. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 695 l, pokud ve voze cestují pouze dva lidé, mají pro svůj náklad k dispozici až 1989 l.

Kdy bude?

Výstava Auto Mobil International se koná v Lipsku od 10. do 18. dubna. Radikálně modernizovaný Touran se objeví nejprve letos v srpnu na domácím trhu, ostatní země budou následovat na podzim.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran: Světová premiéra…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…