Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen varuje: Elektromobilům hrozí, že nebudou mít na co jezdit

Stanislav Kolman
Diskuze (104)
Německá automobilka chce mít do roku 2025 čtvrtinu své flotily elektrifikovanou. Pokud by ji následovali všichni výrobci, bude potřeba zhruba 40 nových gigatováren na výrobu baterií.

Největší přelom v historii automobilového průmyslu se postupně blíží. Ryze spalovací motory začínají v útrobách vozů nahrazovat hybridní a čistě elektrické pohonné jednotky stále častěji. Některá velká města už zamezují autům se starými dieselovými motory vjezd do centra a kroků vstříc „zelenému“ průmyslu je více. Vzpomeňme automobilku Volvo, která nedávno oznámila, že od roku 2019 hodlá vyrábět pouze modely s hybridním či elektrickým pohonem.

Jenže takový krok v masovém měřítku může mít za následek, že elektrifikované vozy zkrátka nebudou mít na co jezdit. Alespoň před tím varují výzkumníci Volkswagenu, který chce mít do roku 2025 čtvrtinu svých modelů elektrifikovaných.

Již v červnu loňského roku ředitel výzkumu a vývoje VW Ulrich Eichhorn prozradil, že pohon všech těchto vozů značky bude vyžadovat alespoň 150 GWh elektřiny každý den. Nyní svůj odhad pozměnil a tvrdí, že potřeba bude ještě o 50 GWh více. Automotive News uvádí, že pokud by plány Volkswagenu následovaly další automobilky, byla by potřeba výrobní kapacita 1,5 TWh elektřiny ročně. Pro představu se jedná o asi čtyři desítky gigatováren Tesly.

Stanislav Kolman
Diskuze (104)
18. 7. 2017 11:26
Re: ELEKTRIKY JAKO SRAŠEK JEN VÁM PAPALÁŠI KECAJ A CHTĚJ VOD
"...aby si doma nevařil na plynu jak ve středověku."
Oh really? 8-s
13. 7. 2017 10:56
Re: ELEKTRIKY JAKO SRAŠEK JEN VÁM PAPALÁŠI KECAJ A CHTĚJ VOD
:yes:
13. 7. 2017 09:56
Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ
Zkusim Ti to normalne vysvetlit, zkus prosim nereagovat tim jak jsou spalovaci motory na prd a million smajliku k tomu.

Chce Ti rict, ze ekologie ve skutecnosti nikoho nezajima. Normalni lidi ano, ale zadnou firmu, zadnou instituci opravdu nezajima jestli tady bude za par let lepe. Never tomu. Zajima je jak na tom vydelat, jak z lidi sedrit penize, jakymkoliv zpusobem - poplatek a dan tady, slevicka tam a vselijak jinak. Myslim, ze Mr. Musk chce zelenejsi planetu? Chce hodne penez at si muze uskutecnovat sve casto uplne zbytecne sny.

V jinem Tvem prispevku se vyjadrujes ke vsem tady obecne (bez ohledu na to kdo je potencialni publikum), ze "...už pochopte mravenečkové že ste pro "ně" jen 3-směnný votroci s pojištěním "

Jako ze ty si myslis o sobe, ze nejsi? Neplatis dane? Nemas obcanku? Nepracujes, at uz jako podnikatel nebo zamestnanec? Nebo studujes? Jses stejny, mozna 1-smenny otrok a jsi jeste vic nez to - jsi v tomto pripade hlasnou troubou systemu. Uveril jsi jak jsou elektroauta super (bez ohledu na to jak to ve skutecnosti je, o cemz se nechceme bavit) a delas tady za system propagandu, obhajujes, bijes se za nej. Kdyz se ted prijde na to, ze se do baterii dava neco co totalne nici prostredi a je to spatne a elektroauta budou muset ze dne na den skoncit - co budes delat? Zhrouti se Ti svet? Prejdes na Diesel? :-)

Jsi vazne naivni a delas ze sebe chytreho, i kdyz jen z Tveho pohledu. Utocis tady na lidi, drzkujes, nadavas, papouskujes a postujes prispevky a clanky jinych, nepridas k tomu zadny svuj nazor a nejsi ani schopen napsat prispevek bez chyb.... A jako tresnicku na dortu Tvuj prispevek nize, ktery o Tobe vypovida vsechno:

"ELEKTRIKY JE JAKO srašek [odkaz] ale musí se pro to [odkaz] [odkaz] něco dělat a nejen kecat "

Ty jsi krasny priklad toho - tady celej den sedis a kecas na netu a pro svou vec delas uplny houno. Prestan tlachat a jdi makat na vyvoji elektromobilu, bez uklizet do lesa a sbirat odpadky nebo pro tu ekologii neco fakt udelej. Zatim jen sedis za PC, spotrebovavas dalsi energii a tu svoji pouzivas na naproste nesmysly.
13. 7. 2017 09:35
Re: VW nechce, ale musí ...
z globalniho pohledu ma EU jedny z nejmirnejsich emisnich norem, ale presto podle mnohych mudrcu muze za to ze prichazi elektromobily >:D jen pro zajimavost, prvni seriove elektromobily tohoto tisicileti pochazi z Japosnska a USA, do Evropy se dostali cca rok po zahajeni jejich prodeju ve svete, ale EU muze za prichod elektromobilu? prvni seriovej hybrid se do Evropy dostal vpodstate az 2 roky po jeho prvnich prodejich, ale za prichod elektromobilu muze EU? zvlastni ze ta cast zeme co za to podle tebe muze s tema elektromobilama ani nezacala a ani se tu nezacali prodavat v plvni vlne prodeju >:D

Japonsko, Cina, od 2019 Indie, a v nekterych oblastech USA maji mnohem prisnejsi emisni limity nez EU6, ale EU muze za prichod elektromobilu >:-[]
13. 7. 2017 07:45
Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ
Trochu bych rozlišoval mezi převodem a převodovkou. Mechanicky je v tom dost zásadní rozdíl...

Elektromotor ze své podstaty nepotřebuje žádnou převodovku, protože rozsah jeho pracovních otáček je, v porovnání se spalovacím motorem, obrovský.