Volkswagen Virtus: Nové Polo jako sedan

 

Volkswagen Polo aktuální generace nemůže přijít o klasickou čtyřdveřovou variantu, tedy sedan. Zatím je určen jen pro Latinskou Ameriku, představil se koneckonců v Brazílii.

Že stále ještě novotou vonící Polo dostane sourozence se dvěma páry bočních dveří a tradiční zádí bez výklopné zadní stěny. bylo více než jasné. Volkswagen si nechce nechat ujít kus tržního koláče v zemích, kde se takovým autům daří. Minulé generace zahrnovaly tuto karosářskou verzi také. U nás se naposledy prodávalo Polo Classic v druhé polovině devadesátých let, ale zde uplatnil německý koncern jednoduchý badge-engineering: šlo o přeznačkovaný Seat Cordoba s jinou přídí a hlavně ostřejší zádí místo oblé.

Nástupci byli vyhrazeni zejména mimoevropským trhům, kde měla i výše zmíněná řada poněkud delší život. Novinka se ale nejmenuje Polo, dostala z marketingových důvodů svébytný název Virtus a představila se v Brazílii. Tam má konkurence více než dost: od Chevroletu, Hondy, Toyoty i Fiatu. S výchozí variantou sdílí platformu MQB A0, to znamená komponenty zavěšení, řízení, ale i techniku pod kapotou.

Přední část až po B-sloupky je prakticky totožná až na drobné modifikace, které dostaly hatchbacky pro Latinskou Ameriku. Pak už je ale vše jinak včetně klesající střechy, zadního okna i celého, avšak poměrně krátkého „ocasu“. Podobné stylistické prvky uvidíme na nové Jettě, která se představí v lednu v Detroitu. Koncové reflektory se směrem dovnitř do víka zavazadelníku ztenčují. Virtus ale vlastně už nepatří mezi malé vozy, nýbrž do nižší střední třídy. Rozvor se totiž natáhl o 85 mm na 2650 mm, vzdálenost mezi nápravami tedy odpovídá dobíhající Jettě. Je to také kus auta, o čemž svědčí základní vnější rozměry 4480 x 1751 x 1468 mm. Polo měří jen 4,05 m a má 300l kufr, zatímco u sedanu činí jeho základní objem 521 l. Samozřejmě s omezenou praktičností...

Brazilská pobočka Volkswagenu zatím potvrdila jedinou motorizaci: koncernem v poslední době dosti protežovaný tříválec 1.0 TSI, který při provozu na benzin dává 85 kW (116 k) a na ethanol vyšších 95 kW (129 k), vždy při 5500 otáčkách. 200 N.m točivého momentu je v obou případech k dispozici v rozmezí 2000-3500 otáček. Na biopalivo z cukrové třtiny, v Brazílii tolik oblíbené zrychluje z klidu na stovku během 9,9 s a jede až 194 km/h. Verze nese podle nově zaváděné nomenklatury VW nelogické označení 200 TSI. Nejdražší specifikace s tímto motorem se může těšit na šestistupňový Tiptronic. Základem se naopak stane atmosférický čtyřventilový čtyřválec 1,6 l s pětistupňovým manuálem. I ze škodovek známého litrového tříválce bez turba se zákazníci nedočkají.

Virtus dostal k dispozici stejnou výbavu jako Polo včetně možnosti digitální přístrojové desky Active Info Display s úhlopříčkou 10,25 palce. Nejlepší středový infotainment Discover Media má kromě tří USB zdířek osmipalcovou dotykovou obrazovku, podporu Apple CarPlay, Android Auto a zrcadlení mobilu MirrorLink,

Volkswagen si ani pro americké trhy, kde není úředním jazykem angličtina, nedovolí své vozy konstrukčně šidit, jako tomu bývalo ještě v nedávné minulosti u konkurenčních značek. Struktura karoserie je tedy vyrobena z vysokopevnostních ocelí, Polo získalo v bariérových zkouškách dle standardu Latin NCAP maximálních pět hvězdiček. V nabídce jsou i základní elektronické asistenty brzdění, stabilizace, rozjezd do kopce, uzávěrka diferenciálu XDS+ a monitorování tlaku v pneumatikách.

Virtus se začne prodávat v Jižní Americe v lednu 2018. Další trhy zatím nebyly potvrzeny, nicméně tříprostoroví klasici v menším balení jsou populární také v zemích bývalého Sovětského svazu a v Číně...

Spolupracujeme s TipCars.com
Rakousko má novou vládu v čele se Sebastianem Kurzem Rakousko má novou vládu v čele se Sebastianem Kurzem

Rakousko má novou vládu: zástupci Rakouské lidové strany…

Musíme více stavět, nabádá Babiš novou ministryni Dostálovou Musíme více stavět, nabádá Babiš novou ministryni Dostálovou

Ministerstvo pro místní rozvoj by mělo připravovat nový…

Komentář Tomáše Prouzy: Babišova promarněná šance Komentář Tomáše Prouzy: Babišova promarněná šance

Obraz České republiky v zahraničí není nijak povzbudivý.…

Francie žaluje Amazon za zneužití postavení na trhu Francie žaluje Amazon za zneužití postavení na trhu

Francouzská vláda podala k pařížskému obchodnímu soudu…

 
Zdroj: Volkswagen, Motor1

Štítky Volkswagen

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál! VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál!

Šestá generace kompaktního hatchbacku přijíždí s většími…

Euro NCAP 2017: Volkswagen Polo – Pět hvězd pro šestou generaci Euro NCAP 2017: Volkswagen Polo – Pět hvězd pro šestou generaci

Nový Volkswagen Polo působí opět o něco dospělejším…

 



 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem jezdí autobusy

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským…

Od devíti hodin nejezdí tramvaje mezi Hlubočepy a Zlíchovem. Došlo tady ke srážce dvou tramvají. Místo nich mezi…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl důležitou oporou

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl…

PŘÍMO Z MOSKVY | Gólmani znovu potvrdili svou kvalitu. Dominik Furch s Pavlem Francouzem na ruském Channel One…

Veteráni s přehledem, šanci chytili i brankáři. Co ukázal národní tým?

Veteráni s přehledem, šanci chytili i brankáři. Co…

Bravo! Český národní tým zvládl závěrečnou prověrku před únorovými olympijskými hrami skvěle, na Channel One…

 

Reflex.cz

Babiš vydírá. Pokud nepřijde vánoční zázrak, v červnu mohou být demonstrace, říká Pečinka

Babiš vydírá. Pokud nepřijde vánoční zázrak, v…

Komentátor Bohumil Pečinka spatřuje ve vizi vládnutí Andreje Babiše podobnost s fašistickou Itálií. Podle něj…

Dívku nepustili na promoci, čerstvá magistra práv si odmítla sundat hidžáb

Dívku nepustili na promoci, čerstvá magistra práv si…

Udělala státní zkoušku z právní vědy, na promoci ji ale nepustili. Odmítla totiž sundat svůj hidžáb, který si na…