Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen začne letos prodávat nový Crafter, vyvíjí ho bez Mercedesu

David Bureš
Diskuze (8)
Vedle nového Crafteru Volkswagen Užitkové vozy chystá pro letošní rok další důležitou novinku – modernizovaný pick-up Amarok.

Volkswagen Užitkové vozy zažívá období kompletní obměny své nabídky. V loňském roce mezigeneračně vyměnil řadu Caddy a představil nový T6 (California, Multivan, Caravelle, Transporter), letos obmění zbytek svého portfolia. Vedle nové generace velké dodávky Crafter se dočkáme výrazně upraveného pick-upu Amarok.

Nový Crafter se začne prodávat před koncem roku. Už nyní však automobilka staví předprodukční exempláře tohoto vozu.

Přestože mnozí výrobci v minulých letech zavírali některé své továrny v Evropě, Volkswagen kvůli produkci Crafteru založil na zelené louce zcela nový závod. Ten leží v polském městě Vřesno (Września), lokace byla vybrána kvůli snížení výrobních nákladů. Nachází se asi 50 kilometrů od Poznaně, kde Volkswagen vyrábí Caddy a Transporter. Díky novému závodu značka zaměstná až 3.000 nových pracovníků.

Současný Crafter se vyrábí u Mercedesu, v továrnách v Düsseldorfu a Ludwigsfeldu, ostatně je bratrem modelu Sprinter. Pro novou generaci si však Volkswagen vyvíjí vlastní vůz, s vývojem tentokrát pomáhá MAN, který rovněž patří do skupiny VW Group. Německý výrobce nákladních vozidel a autobusů začne v roce 2017 nabízet vlastní verzi Crafteru, nazvanou TGE.

„Segment Crafteru je nejvýdělečnější segment užitkových vozů. Je dostatečně velký pro vytvoření vlastního auta,“ vysvětlil v exkluzivním rozhovoru předseda představenstva společnosti Volkswagen Užitkové vozy Eckhard Scholz, proč si automobilka vyvíjí vlastní vozidlo. Zároveň zdůrazňuje, že Volkswagen je se stávající spolupráci s Daimlerem v oblasti dodávek spokojený, neumožňuje mu ale dosáhnout vyšších zisků.

Druhou letošní novinkou bude modernizovaný Amarok. Podle šéfa divize Volkswagen Užitkové vozy se můžeme těšit na řadu změn, je však zatím brzy na to, aby je odhalil. „Je to fantastické auto. Je to nejvíce prémiový pick-up, který jsme kdy postavili,“ tvrdí Scholz na adresu inovovaného vozu. Podle jeho názoru je navíc Amarok v současnosti jediný evropský prémiový pick-up.

Vedle designových změn je jisté použití upravených turbodieselů, které splní normu Euro 6. Výroba modernizovaného pick-upu bude odstartována během léta.

David Bureš
Diskuze (8)
27. 2. 2016 15:21
Re: Foto
Doplním, že extrémně špatný photoshop. Obludně zvětšená světla z T6, původní interiér, blinkry v zrcátkách....ne, takhle to opravdu nebude.
27. 2. 2016 10:22
Re: Náklady
Tedy já mám informaci, že pokud jde o T6, tak v Hannoveru se primárně dělají modely 4x4, nikoli tedy "obyčejné" T6.
Avatar - lordlord
27. 2. 2016 09:45
.
teď teprve vyrábíme zkušební přípravky
27. 2. 2016 00:57
Re: Náklady
V Hannoveru dělají Amarok, T6 a karoserie pro Panameru (od začátku její výroby).
Avatar - pumpkin
26. 2. 2016 20:49
Re: Foto
To je fotošop. ;-)
Ale ako verím, že nejak podobne to bude vyzerať. Ja som si inak až donedávna neuvedomil, že posledné LT je identické s prvým Sprinterom. :*)