Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo a Autoliv: Spolupráce na vývoji autonomního řízení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka Volvo oznámila spolupráci se společností Autoliv na dalším vývoji autonomního řízení osobních vozů a projektu Drive Me.

Společnost Autoliv je specialistou na vývoj a výrobu prvků aktivní i pasivní bezpečnosti pro osobní automobily. Tato švédsko-americká firma na konci letošního září uzavřela dohodu o vzájemné spolupráci s automobilkou Volvo na projektu Drive Me.

Volvo zveřejnilo první informace o tomto projektu již koncem roku 2013 a v letošním roce s ohledem na dosavadní pozitivní výsledky uvedla švédská značka, že jejím cílem je umožnit v roce 2017 zákazníkům řídit na vybraných silnicích v okolí Göteborgu stovku vozidel s autonomním řízením.

Tyto automobily mají být využívány rodinami a lidmi dojíždějícími do zaměstnání k jejich každodenním cestám. Volvo uvádí, že projekt Drive Me, má vůbec poprvé umožnit využití autonomně řízených vozidel veřejností v běžném silničním provozu.

Volvo s Autoliv mají nyní v rámci spolupráce vzájemně sdílet nejen výsledky svého výzkumu a vývoje nejmodernějších technologií, ale podělí se také o inženýry a další průmyslové odborníky, kteří se budou společně snažit posunout vývoj aktivních bezpečnostních systémů co nejvíce kupředu.

Do projektu Drive Me je vedle automobilky Volvo Cars zapojena celá řada aktérů z veřejného i soukromého sektoru, a to včetně švédského ministerstva dopravy, švédského dopravního úřadu, Vysoké školy technické v Chalmers, vědeckého centra Lindholmen Science Park a města Göteborg.

Připojení společnosti Autoliv do aliance Drive Me má přinést značné výhody. Rozsáhlé odborné znalosti a experti v oblasti výzkumu a vývoje automobilové bezpečnosti společnosti Autoliv budou pro vývoj přelomových systémů aktivní bezpečnosti a technologií podporujících autonomní řízení velkým přínosem.

Projekt Drive Me, resp. jeho výsledky a rozšíření autonomního řízení do běžné automobilové produkce má přinést celou řadu výhod. Patřit mezi ně má efektivnější využití silniční sítě, hospodárnější jízda a omezení tvorby dopravních kolon.

K nejzásadnějším přednostem autonomního řízení má ovšem patřit jeho potenciál výrazného snížení počtu dopravních nehod, zranění a úmrtí na silnicích. Volvo uvádí, že podle nezávislých statistik je více než 90 % automobilových havárií s následkem smrti způsobeno lidskou chybou, k níž obvykle dochází v důsledku nepozornosti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)