Motor Volvo D5: Posílení na 159 kW a 440 Nm
V roce 2008 se představil unikátní motor – pod známým názvem D5 a se známým objemem 2,4 litru se začal vyrábět nový agregát unikátní konstrukce: vznětový pětiválec přeplňovaný dvěma různě velkými turbodmychadly. Navíc už tehdy splňoval podmínky normy Euro 5.
Agregát už tehdy začal využívat piezo-elektrické vstřikování paliva a další pokročilé technologie. Letošní modernizace, kterou Volvo nyní oznamuje, proto přináší detailní změny. Přesto bylo k identifikování a odstranění rezerv věnováno mnoho času.
Snížila se hmotnost vačkových hřídelů a ojnic (stejná konstrukce jako v menším D3). Pístní kroužky mají menší tření, samotné chlazení pístu je účinnější a tedy méně energeticky náročné. K tomu se přidává řetězem hnané olejové čerpadlo a další změny.
Všechny varianty s šestistupňovou manuální převodovkou dostanou systém start/stop. Za příplatek bude vždy možnost šestistupňové automatické převodovky.
Výsledkem úprav je zlepšení kombinované spotřeby z 5,3 na 4,9 l/100 km v případě Volva S80 D5 s manuální převodovkou a z 6,3 na 6,0 l/100 km s automatickou převodovkou. Volvo V70 vykazuje hodnoty o dva decilitry vyšší.
Volvo XC70 nabídne modernizované D5 ve dvou konfiguracích: 4x2 s manuální převodovkou (5,6 l/100 km) a 4x4 s automatem (6,8 l/100 km).
Podrobnější technické údaje zatím nejsou k dispozici.
Kromě D5 dozná změn i dvoulitrový pětiválec D3. Jeho 120 kW a 400 Nm se nezmění, zlepší se ale praktická využitelnost díky úpravám turbodmychadla a dalším změnám sdíleným s D5.
Nejmenší turbodiesel Volva 1,6D ve verzi DRIVe (společná konstrukce s Fordem a PSA) si při této příležitosti polepší z 80 na 85 kW. Maximum točivého momentu 270 Nm se nezmění, stejně jako kombinovaná spotřeba S80 DRIVe a V70 DRIVe na úrovni 4,5 l/100 km.