Volvo Trucks a povinnost uvádět hodnoty spotřeby paliva a emisí nákladních vozidel

 

Společnost Volvo Trucks vítá nové požadavky Evropské unie na deklarované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u nákladních vozidel.

Společnost Volvo Trucks již nyní upozorňuje na skutečnost, že od 1. ledna roku 2019 vstoupí v zemích Evropské unie v platnost nový zákon, podle kterého bude povinné u všech nových nákladních vozidel na evropském trhu deklarovat hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2.

Zákon se zavádí v jednotlivých fázích pro různé typy těžkých nákladních vozidel. Hodnoty uváděné v deklaraci se navrhují individuálně pro jednotlivá vozidla a na základě specifikací výrobce a druhu použití. Výchozím bodem pro deklarované hodnoty jsou certifikované a standardizované evropské postupy simulovaných jízdních cyklů.

Účelem nového opatření je usnadnit zájemcům o nákladní vozidla výběr hospodárných modelů s nižšími dopady na životní prostředí, a přispět tak ke snižování emisí z nákladní dopravy. Společnost Volvo Trucks vnímá nové požadavky jako vítaný doplněk k nástrojům, které se v tomto odvětví aktuálně používají.

„Deklarace poskytne zákazníkům srozumitelné a jednoduše srovnatelné informace o spotřebě paliva a emisích CO2, které poslouží jako vodítko při výběru nákladního vozidla,“ komentuje Lars Mårtensson, ředitel pro životní prostředí a inovace ze společnosti Volvo Trucks.

Volvo Trucks v roce 2019 zahájí prodej elektrických nákladních vozidel

Podle Mezivládního panelu Spojených národů ke klimatické změně (IPCC) se těžká nákladní doprava na silnicích podílí zhruba šesti procenty na světových emisích skleníkových plynů, přičemž celé odvětví vykazuje vysokou závislost na fosilních palivech.

„Věříme proto, že nové požadavky na deklarované údaje budou doprovázeny i ekonomickými stimuly, aby pro dopravní firmy bylo výhodné nahradit svá starší vozidla novými a energeticky účinnějšími nákladními vozidly s nižšími emisemi CO2,“ doplňuje Lars Mårtensson.

Ohledně nových požadavků na deklarování spotřeby zatím nebylo rozhodnuto o žádných daňových či jiných výhodách. Ve scénáři Evropské strategie pro nízkoemisní mobilitu Evropské unie se nicméně předpokládá, že emise CO2 z nákladní silniční dopravy budou do roku 2030 v průměru klesat o 1,5 procenta ročně.

Energetická účinnost samozřejmě není žádnou novinkou, ať již z pohledu výrobců nákladních vozidel nebo dopravních firem. U evropských autodopravců činí náklady na palivo v průměru asi jednu třetinu variabilních nákladů. Jakákoli opatření, která mají potenciál spotřebu paliva snížit, jsou proto z ekonomického pohledu zajímavá. Energetická účinnost představuje důležitou konkurenční výhodu.

Lars Mårtensson k tomu dodal, že společnosti Volvo Trucks se u jejích vozidel podařilo od počátku devadesátých let dvacátého století do současnosti snížit spotřebu paliva o jednu pětinu a na jejím dalším snižování se neustále pracuje.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bankou roku je Česká spořitelna Bankou roku je Česká spořitelna

Hlavní cenu Banka roku 2018 hlasováním poroty získala…

Válka o klon bitcoinu již stála znepřátelené frakce miliony dolarů Válka o klon bitcoinu již stála znepřátelené frakce miliony dolarů

Spory o směřování virtuální měny bitcoin cash vycházejí…

Martin Tuček bude novým finančním ředitelem firmy Residomo Martin Tuček bude novým finančním ředitelem firmy Residomo

Finančním ředitelem firmy Residomo (dříve RPG Byty) se…

 
Zdroj: Volvo Trucks

Štítky Volvo Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen e-Crafter měl českou premiéru na výstavě…

 





 
Tohle podivné Bentley je na prodej. Jeho základ byste jen těžko odhadovali

Tohle podivné Bentley je na prodej. Jeho základ byste jen těžko odhadovali

Včera

Nabízené červené kupé se znaky Bentley postavila karosárna Hooper & Company. Jeho základem byl luxusní sedan Turbo R.




Blesk.cz

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný únos syna?

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný…

Přežije Andrej Babiš v roli premiéra? Kdo selhal ve vyšetřování údajného únosu jeho syna na Krym? Hosty dnešního…

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z Národního ústavu duševního zdraví

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z…

Psychiatrička Dita Protopopová na vlastní žádost odchází z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ).…

 

iSport.cz

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu mistrů vyhrát, řekl

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu…

Tahle soutěž je jim prostě souzená. Hokejová Plzeň suverénně zvládla i druhé osmifinále v rámci Ligy mistrů,…

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč objímal sudího?

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč…

Takovou scénu na fotbale jen tak neuvidíte. Nizozemec Virgil van Dijk v Lize národů v Německu vyrovnal v závěru…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…