Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks spouští prodej své vlajkové lodi FH16 Euro 6

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Švédská společnost Volvo Trucks zahajuje prodej svého vrcholného zástupce těžkých nákladních vozidel pro dálkovou dopravu.

Volvo Trucks oficiálně oznámilo začátek prodej vozidel FH16 ve třech výkonových verzích, splňujících emisní normu Euro 6. První vozy mají být zákazníkům dodány začátkem letošního června.

Volvo FH16 je podle svého výrobce ideálním tahačem těžkých souprav nebo velmi dobrým řešením pro dopravce, kteří kladou důraz na jízdní výkony a produktivitu. V případě provedení Euro 6 je tento model s šestnáctilitrovým šestiválcovým motorem k dispozici s výkony 405 kW (550 k), 478 kW (650 kW) a 552 kW (750 k). Maximální hodnoty točivého momentu jsou pak 2900 N.m, 3150 N.m a 3350 N.m.

Kromě nižších emisí škodlivých výfukových plynů mají tyto motory oproti svým předchůdcům nabízet tišší provoz a silnější motorovou brzdu. Navíc má nyní řidič přístup k maximálnímu točivému momentu již od 900 nebo 950 otáček za minutu v závislosti na verzi motoru . Toto zlepšení křivky točivého momentu umožňuje zákazníkům zvolit rychlejší zadní nápravy pro dosažení co nejlepší spotřeby paliva.

Všechny tři verze FH16 Euro 6 jsou vybaveny automatickou převodovkou Volvo I-Shift. V případě provedení s výkonem 405 kW (550 k) je na přání k dispozici i manuální převodovka.

Dopravci jezdící prudší klesání mohou za příplatek volit posílenou motorovou brzdu VEB+ o mařivém výkonu 425 až 470 kW při 2200 otáčkách za minutu, zvyšující bezpečnost provozu a zároveň snižující opotřebení brzdového systému.

Pro splnění požadavků normy Euro 6 se musí teplo ve výfukovém systému udržovat na více či méně konstantní vysoké úrovni. Společnost Volvo Trucks proto v motorech Euro 6 kombinuje své řešení SCR se systémem EGR (recirkulace výfukových plynů) bez chlazení a s filtrem pevných částic (DPF).

Emisní norma Euro 6

Ve srovnání s emisní normou Euro 5 norma Euro 6 vyžaduje, aby obsah emisí oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech byl snížen o 77 % a zároveň obsah emisí pevných částic byl snížen o 66 %.

Konkrétně to znamená, že emise oxidů dusíku je třeba snížit z 2,0 na 0,46 g/kWh a emise pevných částic z 0,03 na pouhých 0,01 g/kWh. Nejedná se však o jediné požadavky: motory Euro 6 musí tyto limity splňovat po dobu sedmi let nebo do ujetí 700.000 km za všech provozních podmínek.

V budoucnu budou úřady provádět náhodné kontroly, aby se přesvědčily, že vozidlo tyto normy plní, a nové systémy palubní diagnostiky řidiče upozorní, pokud by měly být překročeny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)