Volvo V60: První fotografie a informace

Volvo V60: První fotografie a informace

 
 

Nové kombi V60 je zde. Už to však není to typické Volvo charakterizované slovy jako rodina, prostor, pohodlí, bezpečnost. Dnes ve spojení s Volvem zaznívají slova jako sportovní, kupé, agilní... Jediné, co zůstalo, je důraz na bezpečnost.

Po SUV XC60 a nedávno představeném sedanu S60 přišel čas na praktickou variantu kombi s označením V60. V souvislosti s řadou „60“ Volvo změnilo svůj přístup ke stavbě automobilů, takže místo prostorného a praktického kombi před námi stojí automobil, v jehož případě firma zdůrazňuje slovo „sportovní“.

Sportování pokračuje

Při vývoji nového kombi V60 byl kladen důraz na sportovní charakter auta, který značka dala do vínku i modelu S60. Výsledkem je kombi, které se délkou 4.628 mm řadí na spodní hranici střední třídy. Sportovní image podtrhuje vlna bočního prolisu a taky nízká boční okna dávající zapomenout, že se díváme na kombi skandinávského výrobce.

Atraktivní karoserii podle výrobce sekunduje agilní řízení a neméně rychlý podvozek. Volvo slibuje, že na okreskách a horských cestách plných zatáček, ukáže nové V60 své nadšení a schopnost vtáhnout řidiče do hry. To by byl v této - pro značku klíčové - kategorii významný strategický posun.

Na své si mají přijít především evropští zákazníci, pro které Volvo připravilo sportovnější naladění podvozku. Na ostatních trzích se Volvo V60 objeví s jiným nastavením tlumičů a předního i zadního pomocného rámu, které zajistí pohodlnější cestování. Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivních tlumičů FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept).

Systém Corner Traction Control, který je doplňkem vyspělého stabilizačního systému DSTC, umožňuje přibrzdit v zatáčce vnitřní kolo, což umožňuje poslat více točivého momentu na kolo vnější.

Hi-tech v luxusním interiéru

V interiéru nového Volva V60 se snoubí tradiční skandinávská jednoduchost a funkčnost s emocemi a hravými detaily. Za zadními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 430 litrů s dalším úložným prostorem pod podlahou. Po sklopení zadních sedadel vzniká plochá podlaha a celý prostor lze dále zvětšit sklopením opěradla přední sedačky spolujezdce do vodorovné polohy. Zadní boční sedadla mohou být vybavena integrovanými dětskými sedačkami.

Bezpečnost posádky zajišťuje několik palubních systémů. Především jde o systém rozpoznávání chodců Pedestrian Detection a dále známé City Safety, spočívající v automatické aktivaci brzd v případech, kdy se automobil nebezpečně blíží ke stojícímu objektu a řidič při tom nereaguje. Pedestrian Detection dokáže rozpoznat chodce nebezpečně vstupujícího do vozovky, přičemž upozorní řidiče akustickým a světelným signálem. Pokud řidič včas nezareaguje, aktivuje se brzdová soustava. Automobil dokáže zabránit srážce s chodcem při rychlostech do 35 km/h, při vyšších rychlostech pak dokáže významně redukovat rychlost, která je rozhodující pro závažnost poranění v těchto případech.

Systém City Safety funguje na podobném principu, zabraňuje však srážkám s vpředu jedoucím vozidlem, které zpomaluje nebo zastavuje. Automatická aktivace brzd v tomto případě umožňuje zabránit srážkám v kolonách, nebo snížit jejich následky při rychlostech do 30 km/h.

Pohodu na palubě pak může zajišťovat nový, špičkový, multimediální systém Premium Sound se sedmipalcovou barevnou obrazovkou na středové konzole. Tato soustava je dále vybavena dvanácti reproduktory a systémem MultEQ eliminujícím negativní vlivy vyvolané akustikou interiéru. Kromě systému Premium Sound mohou zákazníci vybírat ze tří audiosystémů nižší kvality.

Čtyřválce, pětiválce i šestiválce
Nové Volvo V60 nabídne pět zážehových a tři vznětové motory pokrývající výkon od 85 do 224 kW.

Na vrcholu nabídky najdeme třílitrový benzinový motor s označením T6, který nabízí výkon 224 kW a 440 Nm točivého momentu. Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí Volvo V60 s tímto motorem za 6,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 250 km/h. Spotřebu v kombinovaném provozu se podařilo snížit na úroveň 10,2 l/100 km. Tento motor je standardně dodáván v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic druhé generace a pohonem všech kol.

K dispozici bude také přeplňovaná jednotka 2.0T s přímým vstřikováním, která nabídne 149 kW a 300 Nm od 1750 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze z 0 na 100 km/h za 7,9 s, s automatem se tento čas o půl sekundy prodlouží. Maximální rychlost je v obou případech 230 km/h. Později se v nabídce objeví také silnější varianta tohoto motoru s označením T5, která nabídne 176 kW a 320 Nm.

Základem benzinové nabídky bude dvojice přeplňovaných motorů o objemu 1,6 l. Verze T3 nabídne 110 kW a 240 Nm, silnější T4 pak 132 kW a 240 Nm v rozsahu 1500-5000 min-1, přičemž systém overboost umožní krátkodobě dosahovat točivého momentu až 270 Nm.

Jednotky 2.0T, T5 a T4 budou nabízeny ve spojení s šestistupňovým automatem Powershift nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze T3 bude dodávána pouze s manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
T63,0R6224 kW440 Nm
2.0T2,0R4149 kW300 Nm
T52.0R4176 kW320 Nm
T41.6R4132 kW240 Nm
T31.6R4110 kW240 Nm

Vznětovou část nabídky reprezentují dva pětiválce a jeden čtyřválec v úsporné verzi DRIVe.

Turbodiesel D5, osázený dvěma turbodmychadly rozdílné velikosti, dává maximálně 150 kW a 420 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere s manuální i automatickou převodovkou 7,9 s, stejná je i maximální rychlost 230 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km.

Druhým dieselovým motorem je dvoulitrová jednotka 2.0D nabízející 120 kW a 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje tato verze za 9,4 s bez ohledu na použitou převodovku. Maximální dosahovaná rychlost je 220 km/h v případě manuálu a 215 km/h v případě automatické převodovky.

Obě pětiválcové jednotky budou dostupné s šestistupňovým automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze D5 alternativně nabídne také pohon všech kol.

V průběhu prvního roku výroby se pak v nabídce objeví úsporná verze DRIVe. Turbodiesel o objemu 1,6 l nabídne výkon 85 kW a maximální točivý moment 270 Nm. Motor bude spojen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
D52,4R5150 kW420 Nm
D32,0R5120 kW400 Nm
1.6 D DRIVe1,6R485 kW270 Nm

Anketa

Ohodnoťte design Volva V60 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Kellnerova PPF investovala do britského cestovatelského webu Kellnerova PPF investovala do britského cestovatelského webu

Skupina investorů, mezi které patří skupina PPF…

Úvěrová spolehlivost Českého Aeroholdingu stoupla, uvádí agentura Moody's Úvěrová spolehlivost Českého Aeroholdingu stoupla, uvádí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volvo V60: První fotografie a informace







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Ženeva 2018: Volvo V60 poprvé naživo. Emotivní kombík s pořádnou porcí vnitřního prostoru Ženeva 2018: Volvo V60 poprvé naživo. Emotivní kombík s pořádnou porcí vnitřního prostoru

Není žádným překvapením, že je Volvo V60 hlavní hvězdou…

Nové Volvo V60 odhalilo část ceníku. S turbodieselem D4 stojí 1,1 milionu Nové Volvo V60 odhalilo část ceníku. S turbodieselem D4 stojí 1,1 milionu

V tuto chvíli je nový kombík švédské značky dostupný ve…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Dnes 18:50

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Češi na Giro d'Italia 2018: Kreuziger, nováček Štybar a loňská kometa Hirt

Češi na Giro d'Italia 2018: Kreuziger, nováček…

Giro d'Italia pojedou tři čeští cyklisté. V nominacích svých stájí jsou trojnásobný účastník Roman Kreuziger,…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…