Volvo V60: První fotografie a informace

Volvo V60: První fotografie a informace

 
 

Nové kombi V60 je zde. Už to však není to typické Volvo charakterizované slovy jako rodina, prostor, pohodlí, bezpečnost. Dnes ve spojení s Volvem zaznívají slova jako sportovní, kupé, agilní... Jediné, co zůstalo, je důraz na bezpečnost.

Po SUV XC60 a nedávno představeném sedanu S60 přišel čas na praktickou variantu kombi s označením V60. V souvislosti s řadou „60“ Volvo změnilo svůj přístup ke stavbě automobilů, takže místo prostorného a praktického kombi před námi stojí automobil, v jehož případě firma zdůrazňuje slovo „sportovní“.

Sportování pokračuje

Při vývoji nového kombi V60 byl kladen důraz na sportovní charakter auta, který značka dala do vínku i modelu S60. Výsledkem je kombi, které se délkou 4.628 mm řadí na spodní hranici střední třídy. Sportovní image podtrhuje vlna bočního prolisu a taky nízká boční okna dávající zapomenout, že se díváme na kombi skandinávského výrobce.

Atraktivní karoserii podle výrobce sekunduje agilní řízení a neméně rychlý podvozek. Volvo slibuje, že na okreskách a horských cestách plných zatáček, ukáže nové V60 své nadšení a schopnost vtáhnout řidiče do hry. To by byl v této - pro značku klíčové - kategorii významný strategický posun.

Na své si mají přijít především evropští zákazníci, pro které Volvo připravilo sportovnější naladění podvozku. Na ostatních trzích se Volvo V60 objeví s jiným nastavením tlumičů a předního i zadního pomocného rámu, které zajistí pohodlnější cestování. Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivních tlumičů FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept).

Systém Corner Traction Control, který je doplňkem vyspělého stabilizačního systému DSTC, umožňuje přibrzdit v zatáčce vnitřní kolo, což umožňuje poslat více točivého momentu na kolo vnější.

Hi-tech v luxusním interiéru

V interiéru nového Volva V60 se snoubí tradiční skandinávská jednoduchost a funkčnost s emocemi a hravými detaily. Za zadními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 430 litrů s dalším úložným prostorem pod podlahou. Po sklopení zadních sedadel vzniká plochá podlaha a celý prostor lze dále zvětšit sklopením opěradla přední sedačky spolujezdce do vodorovné polohy. Zadní boční sedadla mohou být vybavena integrovanými dětskými sedačkami.

Bezpečnost posádky zajišťuje několik palubních systémů. Především jde o systém rozpoznávání chodců Pedestrian Detection a dále známé City Safety, spočívající v automatické aktivaci brzd v případech, kdy se automobil nebezpečně blíží ke stojícímu objektu a řidič při tom nereaguje. Pedestrian Detection dokáže rozpoznat chodce nebezpečně vstupujícího do vozovky, přičemž upozorní řidiče akustickým a světelným signálem. Pokud řidič včas nezareaguje, aktivuje se brzdová soustava. Automobil dokáže zabránit srážce s chodcem při rychlostech do 35 km/h, při vyšších rychlostech pak dokáže významně redukovat rychlost, která je rozhodující pro závažnost poranění v těchto případech.

Systém City Safety funguje na podobném principu, zabraňuje však srážkám s vpředu jedoucím vozidlem, které zpomaluje nebo zastavuje. Automatická aktivace brzd v tomto případě umožňuje zabránit srážkám v kolonách, nebo snížit jejich následky při rychlostech do 30 km/h.

Pohodu na palubě pak může zajišťovat nový, špičkový, multimediální systém Premium Sound se sedmipalcovou barevnou obrazovkou na středové konzole. Tato soustava je dále vybavena dvanácti reproduktory a systémem MultEQ eliminujícím negativní vlivy vyvolané akustikou interiéru. Kromě systému Premium Sound mohou zákazníci vybírat ze tří audiosystémů nižší kvality.

Čtyřválce, pětiválce i šestiválce
Nové Volvo V60 nabídne pět zážehových a tři vznětové motory pokrývající výkon od 85 do 224 kW.

Na vrcholu nabídky najdeme třílitrový benzinový motor s označením T6, který nabízí výkon 224 kW a 440 Nm točivého momentu. Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí Volvo V60 s tímto motorem za 6,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 250 km/h. Spotřebu v kombinovaném provozu se podařilo snížit na úroveň 10,2 l/100 km. Tento motor je standardně dodáván v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic druhé generace a pohonem všech kol.

K dispozici bude také přeplňovaná jednotka 2.0T s přímým vstřikováním, která nabídne 149 kW a 300 Nm od 1750 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze z 0 na 100 km/h za 7,9 s, s automatem se tento čas o půl sekundy prodlouží. Maximální rychlost je v obou případech 230 km/h. Později se v nabídce objeví také silnější varianta tohoto motoru s označením T5, která nabídne 176 kW a 320 Nm.

Základem benzinové nabídky bude dvojice přeplňovaných motorů o objemu 1,6 l. Verze T3 nabídne 110 kW a 240 Nm, silnější T4 pak 132 kW a 240 Nm v rozsahu 1500-5000 min-1, přičemž systém overboost umožní krátkodobě dosahovat točivého momentu až 270 Nm.

Jednotky 2.0T, T5 a T4 budou nabízeny ve spojení s šestistupňovým automatem Powershift nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze T3 bude dodávána pouze s manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
T63,0R6224 kW440 Nm
2.0T2,0R4149 kW300 Nm
T52.0R4176 kW320 Nm
T41.6R4132 kW240 Nm
T31.6R4110 kW240 Nm

Vznětovou část nabídky reprezentují dva pětiválce a jeden čtyřválec v úsporné verzi DRIVe.

Turbodiesel D5, osázený dvěma turbodmychadly rozdílné velikosti, dává maximálně 150 kW a 420 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere s manuální i automatickou převodovkou 7,9 s, stejná je i maximální rychlost 230 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km.

Druhým dieselovým motorem je dvoulitrová jednotka 2.0D nabízející 120 kW a 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje tato verze za 9,4 s bez ohledu na použitou převodovku. Maximální dosahovaná rychlost je 220 km/h v případě manuálu a 215 km/h v případě automatické převodovky.

Obě pětiválcové jednotky budou dostupné s šestistupňovým automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze D5 alternativně nabídne také pohon všech kol.

V průběhu prvního roku výroby se pak v nabídce objeví úsporná verze DRIVe. Turbodiesel o objemu 1,6 l nabídne výkon 85 kW a maximální točivý moment 270 Nm. Motor bude spojen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
D52,4R5150 kW420 Nm
D32,0R5120 kW400 Nm
1.6 D DRIVe1,6R485 kW270 Nm

Anketa

Ohodnoťte design Volva V60 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volvo V60: První fotografie a informace







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car

Volvo se vrací v plné síle do mistrovství světa…

Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto

Po hybridu T8 Twin Engine prezentovaném v nové generaci…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…