Volvo V60: První fotografie a informace

Volvo V60: První fotografie a informace

 
 

Nové kombi V60 je zde. Už to však není to typické Volvo charakterizované slovy jako rodina, prostor, pohodlí, bezpečnost. Dnes ve spojení s Volvem zaznívají slova jako sportovní, kupé, agilní... Jediné, co zůstalo, je důraz na bezpečnost.

Po SUV XC60 a nedávno představeném sedanu S60 přišel čas na praktickou variantu kombi s označením V60. V souvislosti s řadou „60“ Volvo změnilo svůj přístup ke stavbě automobilů, takže místo prostorného a praktického kombi před námi stojí automobil, v jehož případě firma zdůrazňuje slovo „sportovní“.

Sportování pokračuje

Při vývoji nového kombi V60 byl kladen důraz na sportovní charakter auta, který značka dala do vínku i modelu S60. Výsledkem je kombi, které se délkou 4.628 mm řadí na spodní hranici střední třídy. Sportovní image podtrhuje vlna bočního prolisu a taky nízká boční okna dávající zapomenout, že se díváme na kombi skandinávského výrobce.

Atraktivní karoserii podle výrobce sekunduje agilní řízení a neméně rychlý podvozek. Volvo slibuje, že na okreskách a horských cestách plných zatáček, ukáže nové V60 své nadšení a schopnost vtáhnout řidiče do hry. To by byl v této - pro značku klíčové - kategorii významný strategický posun.

Na své si mají přijít především evropští zákazníci, pro které Volvo připravilo sportovnější naladění podvozku. Na ostatních trzích se Volvo V60 objeví s jiným nastavením tlumičů a předního i zadního pomocného rámu, které zajistí pohodlnější cestování. Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivních tlumičů FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept).

Systém Corner Traction Control, který je doplňkem vyspělého stabilizačního systému DSTC, umožňuje přibrzdit v zatáčce vnitřní kolo, což umožňuje poslat více točivého momentu na kolo vnější.

Hi-tech v luxusním interiéru

V interiéru nového Volva V60 se snoubí tradiční skandinávská jednoduchost a funkčnost s emocemi a hravými detaily. Za zadními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 430 litrů s dalším úložným prostorem pod podlahou. Po sklopení zadních sedadel vzniká plochá podlaha a celý prostor lze dále zvětšit sklopením opěradla přední sedačky spolujezdce do vodorovné polohy. Zadní boční sedadla mohou být vybavena integrovanými dětskými sedačkami.

Bezpečnost posádky zajišťuje několik palubních systémů. Především jde o systém rozpoznávání chodců Pedestrian Detection a dále známé City Safety, spočívající v automatické aktivaci brzd v případech, kdy se automobil nebezpečně blíží ke stojícímu objektu a řidič při tom nereaguje. Pedestrian Detection dokáže rozpoznat chodce nebezpečně vstupujícího do vozovky, přičemž upozorní řidiče akustickým a světelným signálem. Pokud řidič včas nezareaguje, aktivuje se brzdová soustava. Automobil dokáže zabránit srážce s chodcem při rychlostech do 35 km/h, při vyšších rychlostech pak dokáže významně redukovat rychlost, která je rozhodující pro závažnost poranění v těchto případech.

Systém City Safety funguje na podobném principu, zabraňuje však srážkám s vpředu jedoucím vozidlem, které zpomaluje nebo zastavuje. Automatická aktivace brzd v tomto případě umožňuje zabránit srážkám v kolonách, nebo snížit jejich následky při rychlostech do 30 km/h.

Pohodu na palubě pak může zajišťovat nový, špičkový, multimediální systém Premium Sound se sedmipalcovou barevnou obrazovkou na středové konzole. Tato soustava je dále vybavena dvanácti reproduktory a systémem MultEQ eliminujícím negativní vlivy vyvolané akustikou interiéru. Kromě systému Premium Sound mohou zákazníci vybírat ze tří audiosystémů nižší kvality.

Čtyřválce, pětiválce i šestiválce
Nové Volvo V60 nabídne pět zážehových a tři vznětové motory pokrývající výkon od 85 do 224 kW.

Na vrcholu nabídky najdeme třílitrový benzinový motor s označením T6, který nabízí výkon 224 kW a 440 Nm točivého momentu. Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí Volvo V60 s tímto motorem za 6,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 250 km/h. Spotřebu v kombinovaném provozu se podařilo snížit na úroveň 10,2 l/100 km. Tento motor je standardně dodáván v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic druhé generace a pohonem všech kol.

K dispozici bude také přeplňovaná jednotka 2.0T s přímým vstřikováním, která nabídne 149 kW a 300 Nm od 1750 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze z 0 na 100 km/h za 7,9 s, s automatem se tento čas o půl sekundy prodlouží. Maximální rychlost je v obou případech 230 km/h. Později se v nabídce objeví také silnější varianta tohoto motoru s označením T5, která nabídne 176 kW a 320 Nm.

Základem benzinové nabídky bude dvojice přeplňovaných motorů o objemu 1,6 l. Verze T3 nabídne 110 kW a 240 Nm, silnější T4 pak 132 kW a 240 Nm v rozsahu 1500-5000 min-1, přičemž systém overboost umožní krátkodobě dosahovat točivého momentu až 270 Nm.

Jednotky 2.0T, T5 a T4 budou nabízeny ve spojení s šestistupňovým automatem Powershift nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze T3 bude dodávána pouze s manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
T63,0R6224 kW440 Nm
2.0T2,0R4149 kW300 Nm
T52.0R4176 kW320 Nm
T41.6R4132 kW240 Nm
T31.6R4110 kW240 Nm

Vznětovou část nabídky reprezentují dva pětiválce a jeden čtyřválec v úsporné verzi DRIVe.

Turbodiesel D5, osázený dvěma turbodmychadly rozdílné velikosti, dává maximálně 150 kW a 420 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere s manuální i automatickou převodovkou 7,9 s, stejná je i maximální rychlost 230 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km.

Druhým dieselovým motorem je dvoulitrová jednotka 2.0D nabízející 120 kW a 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje tato verze za 9,4 s bez ohledu na použitou převodovku. Maximální dosahovaná rychlost je 220 km/h v případě manuálu a 215 km/h v případě automatické převodovky.

Obě pětiválcové jednotky budou dostupné s šestistupňovým automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze D5 alternativně nabídne také pohon všech kol.

V průběhu prvního roku výroby se pak v nabídce objeví úsporná verze DRIVe. Turbodiesel o objemu 1,6 l nabídne výkon 85 kW a maximální točivý moment 270 Nm. Motor bude spojen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
D52,4R5150 kW420 Nm
D32,0R5120 kW400 Nm
1.6 D DRIVe1,6R485 kW270 Nm

Anketa

Ohodnoťte design Volva V60 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volvo V60: První fotografie a informace







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car

Volvo se vrací v plné síle do mistrovství světa…

Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto

Po hybridu T8 Twin Engine prezentovaném v nové generaci…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…