VRS Agito: Americký elektrosupersport se představí... v Číně
Čínští obchodníci už pochopili, že automobily domácího původu nemají (zatím) na vyspělých trzích šanci, tak používají zadní vrátka. Někteří kupují zavedené evropské a americké značky (Saab, Volvo, MG, Fisker, Rover), jiní zakládají nové firmy v USA, čímž dotyčné produkty automaticky získají určitý kredit. Začíná se to dít zejména v oblasti elektromobilů, Číňané jsou namlsaní úspěchem Tesly a elektroauta se navíc těší přízni komunistické administrativy.
Tímto způsobem pomalu vzniká nejen Faraday Future, jenž chce v Nevadě postavit fabriku za miliardu dolarů, ale i VRS Electric Cars se sídlem v Kalifornii. Ta chce vyrábět elektrický supersport Agito (latinsky "pohybuji se"), jehož studii hodlá (na rozdíl od Faradaye, který se prezentoval na CES) ukázat v dubnu na autosalonu v Šanghaji.
Agito se zatím prezentuje jako studie, do výroby má jít až (už?) v polovině příštího roku, ale lze očekávat, že se finální verze od konceptu moc lišit nebude. Vůz má prý být "revolucí v automobilové aerodynamice" a navrhovali jej "mladí, na internetu známí designéři". Tak snad to není X-Tomi... VRS si každopádně zakládá na tom, že dává prostor a publicitu mladým talentům. Podrobnosti se dozvíme v Šanghaji.