Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faraday Future FFZERO1: Elektrické monstrum má přes 1000 koní

Michal Fokt
Diskuze (7)

Firma Faraday Future chce konkurovat Tesle čistě elektrickými auty. A prvním konceptem FFZERO1 si rozhodně získala naši pozornost.

Malovýrobců, kteří se pokoušeli prorazit s elektromobily, je celá řada, opravdový úspěch ale zaznamenala až kalifornská Tesla, což pochopitelně povzbudilo další společnosti ke vstupu do byznysu. Nejnovějším přírůstkem by mohla být firma Faraday Future, jejíž název dává, stejně jako v případě etablovaného soka, jasně najevo, co bude podnikatelským záměrem. Ovšem prorazit dnes v elektromobilech není snadné a je třeba vyvolat pozornost médií i veřejnosti. A proto vznikl FFZERO1.

Auto, které vypadá, jako že se mu povedlo uprchnout ze sekce Vision videohry GranTurismo (popřípadě z dalšího pokračování Batmana), je elektrický hypersport, vyrobený z karbonu a dalších kompozitních materiálů a vybavený hned čtveřicí elektromotorů. Každý z nich roztáčí jedno kolo a společně disponují výkonem přes 1000 koní. Díky tomu má zvládnout zrychlení na stovku pod 3 sekundy a maximální rychlost přes 320 km/h.

Váhu ani dojezd Faraday neuvádí, to ale není u studie podstatné, důležitější je, že využívá údajně existující platformu Variable Platform Architecture (VPA), umožňující stavbu různých typů aut. FFZERO1 má akumulátory umístěny v podlaze ve střední části šasi, závodní zavěšení a pouze jednomístný interiér, v němž se po vzoru monpostů F1 spíše leží, než sedí. To má pozitivní vliv na cirkulací krve a pilotův komfort.

Ačkoli je FFZERO1 klasický supersport s volantem a dalšími tradičními ovládacími prvky, palubní systémy se ovládají pomocí smartphonu umístěného ve volantu a vůz má být schopen bezpilotní jízdy - na silnicích i okruzích. Koncept bude představen na CES v Las Vegas a ačkoli se zdá, že supersport plní roli "imagemakeru" a Faraday Future neplánuje koncept vyrábět, některá z prezentovaných řešení budou využita v produkčních vozech, které budou následovat.

Michal Fokt
Diskuze (7)
Avatar - Ada je zase tady
6. 1. 2016 00:02
Re: Je celkem jedno,
Auto, které má komerční smysl, by mělo být schopno ujet bez dobíjení ujet za jakýchkoli podmínek 500km (dálnice, zácpa, sníh, topení, protivítr). Jinak je to jen auto na baterky. Zatím tedy je (a ještě dlouho bude) nejlepší pohonnou jednotkou běžného osobního vozu diesel s výkonem takovým, aby to auto akcelerovalo na 100kmph alespoň za cca 12 vteřin a bylo schopno jet po dálnici ustálenou rychlostí min 150kmph. :-!
5. 1. 2016 13:31
Re: Je celkem jedno,
benzinove korektni jsem mozna vic nez vetsina lidi tady co misto benzinu do auta lejou naftu, neb 6 valcova benzinova atmosfera s obsahem 3456 kubickych centimetru, baj voko tedy tri a pul litr
Avatar - Uživatel_5340709
5. 1. 2016 13:18
Re: Je celkem jedno,
Ideální režim je myšlen v souvislosti s full el. autem tak, že sice už dnes najedeš elektro-auta, co mají dojezd kolem 350 Km, ale jen v tom pomyslném ideálním režimu, a jestli párkárt někoho předjedeš, nebo jedeš z hor a zatopíš si, tak máš rázem 100 km dolů. Ještě kdyby se tak dalo rychle dobíjet jak se čerpá.
Jinak samozřejmě tvůj joke chápu.
Avatar - KANKUNEN
5. 1. 2016 13:06
Re: Je celkem jedno,
Já myslím, že myšlenka J@W je úplně jasná. Přínos elektroauta pro společnost je v autě velikosti Fabie, které bude stát tolik, že zákazník raději připlatí za e-auto, protože časem se mu to vrátí. Nějaká 1000koňová placka se subwooferem a osmi reprákama je tak na tahání dotací.
Avatar - Blue Sun
5. 1. 2016 13:04
Re: Je celkem jedno,
Jsi benzinově nekorektní, co tu děláš? >:D