Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Všechny budoucí Jaguary budou mít také pohon čtyř kol

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Budoucí Jaguary budou čtyřkolky, menší sedan střední třídy dostane navíc přednost před crossoverem.

Šéf Jaguaru Adrian Hallmark nastínil budoucnost slavné automobilky již nedávno. Nyní sdělil další podrobnosti. Plány v podobě menšího sedanu coby rivala BMW řady 3 jsou již jisté, stejně jako příchod SUV. Hallmark uvedl v rozhovoru pro britský Autocar, že sedan je nyní větší prioritou než crossover:

„I přesto, že trh SUV roste, kategorie sedanů je stále dvakrát větší, a to zejména v USA", řekl a pokračoval: „Crossover by nám určitě zajistil větší publicitu, ale SUV už ve společnosti máme a s uvedením vlastního nijak nepospícháme.“ Měl pochopitelně na mysli terénního specialistu Land Rover. „Možná nám nepřinesou sedany takové zisky, ale neočekávejte, že by Audi přestalo vyrábět A4,“ připodobnil plány ke konkurenci.

Hallmark také uznal úspěch německých protivníků včetně BMW a Mercedesu. Jejich rozšířující se množství vyráběných řad a jejich karosářských variant a taktéž široká paleta motorů se zdají být tou správnou cestou. „.V tomto segmentu musíte být flexibilní,“ potvrdil svá slova.

SUV od Jaguaru samozřejmě dostane pohon obou náprav, automobilka jej ovšem chystá během příštích let pro kompletní program. „Kočka“ menší velikosti již zde i se čtyřkolkou jednou byla v podobě X-Type, který, pravda, sdílel mnoho komponentů s Fordem Mondeo. To nebylo zájemcům zrovna po chuti a odbyt tomu bohužel odpovídal. V současnosti Jaguar uvádí pohon všech kol v kombinaci s novým třílitrovým zážehovým vidlicovým šestiválcem v řadách XF a XJ, ale pouze v Severní Americe.

Tyto modely byly původně navrženy jen s klasickou koncepcí, ale Jaguar se rozhodl reagovat na silnou poptávku po čtyřkolkách v horských oblastech USA a Kanady. Další současné řady budou muset dle Autocaru znak 4x4 oželet, architektura zástavbu této techniky neumožňuje a už vůbec ne u specifikací pro Británii s volantem na opačné straně. Doma je navíc klienti ani nechtějí a náklady na její vývoj by enormně narostly. V příštích letech tomu však bude úplně jinak.

„V tuto chvíli nemůžeme nabídnout našim zákazníkům všechny možné motory a pohony a ti jen zaškrtají patřičná políčka. Musíme některé upřednostnit.“ Ve vývoji příštích generací se nimi počítá. „Víme, co to pro nás znamená.“ řekl Hallmark při uvedení zmíněných verzí XF a XJ na severoamerický trh.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
5. 12. 2012 08:23
Re: X - Type
on ani S-type prvních let se neprodával vůbec dobře a když už ho konečně vylepšili na odpovídající úroven, báli se ho lidi kupovat.

Takže jediný co mělo tehdá smysl, byly tradiční modely řady XJ a XK. Ty zas byly pro někoho moc konzervativní, ono je těžký se zavděčit všem.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 12. 2012 23:52
Re: X - Type
Pokud jde o X-Type a americký trh, tak tam podle mě přišel prostě v blbou dobu, SUV byly na přelomu milenia v rozmachu a o krizi ani slechu. Dneska by takové auto v aktuální inkarnaci bylo dle mého názoru úspěšnější.
4. 12. 2012 17:33
X - Type
X - Type zabil Jaguar sám , vlastně jeho tehdejší vlastník Ford ( zabít se mu téměř povedlo celý Jaguar ) . 1) V reklamní kampani sami zdůrazňovali blízkou příbuznost s Mondeem 2) zařízlnutí projektu modelu R , zdůvodnili to mimo jiné tím , že na auto nejdou namontovat 20ti palcový kola což prý zákazníci v USA vyžadují !
Avatar - Pekelná Micinka
4. 12. 2012 15:46
Straka
Rozum v hrsti. :yes: