VW Crafter: Nová dodávka vlastního vývoje se začíná odhalovat
Volkswagen Užitkové vozy pokračuje v kompletní obměně své modelové palety. Po novém caddy, nové modelové řadě T6 (Multivan a spol.) a modernizovaném amaroku nastal čas na největší model v jeho nabídce, crafter. Novou generaci velké dodávky si automobilka tentokrát vyvinula bez pomoci Daimleru.
Velká novinka se před podzimním zahájením prodeje zatím představuje na prvních skicách, které naznačují vzhled vozu. Jistě nepřekvapí, že nový crafter bude pokračovat v designérském trendu aktuálních volkswagenů, což bude znamenat ostré hrany a hlavní světlomety přímo navazující na masku chladiče s vodorovnými lištami. Autorem tvarů je tým šéfdesignéra Volkswagen Užitkové vozy Alberta-Johanna Kirzingera. Specialitou bude aerodynamika, součinitel aerodynamického odporu činí jen 0,33, což je podle výrobce nejlepší hodnota v daném segmentu.
Druhá generace crafteru bude podle automobilky postavena na zcela nové platformě. Jestliže předchůdce byl jen přeznačkovaný Mercedes-Benz Sprinter, novinku si Volkswagen vyvinul již bez pomoci Daimleru.
„Segment Crafteru je nejvýdělečnější segment užitkových vozů. Je dostatečně velký pro vytvoření vlastního auta,“ vysvětlil předseda představenstva společnosti Volkswagen Užitkové vozy Eckhard Scholz, proč si automobilka vyvíjí vlastní vozidlo. Výrobce byl se spolupráci s Daimlerem spokojen, neumožňovala mu však dosahovat vyšších zisků.
Na vývoj nové velké dodávky ale nebyl Volkswagen sám. Místo spolupráce s konkurenčním Daimlerem však využil vlastních koncernových zdrojů. Na stejné technice totiž bude užitkový model prodávat také výrobce nákladních vozidel a autobusů MAN.
Při vývoji auta navíc Volkswagen úzce spolupracoval s klienty. Vyslechnout jejich potřeby je totiž u užitkových vozů snad ještě důležitější než u těch osobních. Na základě hlasu klientů se tak Volkswagen rozhodl zajistit vysokou kvalitu, robustnost, praktičnost nebo velký nákladový prostor.
Crafter druhé generace se bude vyrábět ve zcela nové továrně. Ta byla vybudována v polském Vřesnu (Września), lokace byla vybrána kvůli snížení výrobních nákladů. Závod navíc leží jen asi 50 kilometrů od Poznaně, kde Volkswagen vyrábí další užitkové modely – Caddy a Transporter.