Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Eco-Up!: Plynový trpaslík

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Volkswagen začíná prodávat v některých evropských zemích včetně Německa nejmenší Up! na zemní plyn.

Volkswagen Eco-Up! je konečnou vývojovou verzí stejnojmenné studie z IAA 2011. Dokáže tedy spalovat kromě tradičního bezolovnatého benzinu také stlačený zemní plyn (CNG).

Produkční model má pod kapotou litrový tříválec s 55 kW (75 k). Ten při provozu na plyn dává ovšem jen 50 kW (68 k) výkonu a 90 Nm točivého momentu, tedy o 5 Nm méně než na benzin). S rychlostí 164 km/h se nejedná o žádného loudu, byť je o 7 km/h pomalejší než konvenční varianta. Majitelům to určitě vadit nebude, zvláště když jejich miláček na 100 km spotřebuje pouhých 2,9 kg plynu. To odpovídá alespoň v Německu nějakým 76 korunám, u nás se lze dostat ještě o 10 Kč níže. Samotné náklady na palivo jsou tedy opravdu mizivé.

Plyn se vejde do dvou nádrží o celkovém objemu 72 l, benzinová byla redukována na pouhých deset litrů, takže tradiční pohonnou látku lze využít skutečně jen při startu a pak jako nutnou rezervu. Sesterská Škoda Citigo se v předsériové verzi na CNG představila v Paříži a v prodeji by měla být ještě letos. Třídveřový Eco-Up! koupíte v Německu za minimálně 12.950 eur (328.600 korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
12. 11. 2012 18:47
Re: Kruta realita od VW
Pokud vím, tak nic neřeší. Něco jiného by bylo, kdybys palivo prodával (provozoval plničku veřejně). I tak, musíš započítat náklady na pořízení a provoz plničky, což není malá položka, takže se ti domácí plnění slušně prodraží. Pro firmy je to zajímavé, pro většinu běžných řidičů ani ne.

Ale mohu se plést. Pokud vím, od začátku roku je na CNG spotřební daň (od roku 2006 byla nulová, je naplánován postupný růst). Zase tolik domácích plniček není a žádnou zmínku o tom jsem nezaregistroval.
12. 11. 2012 16:23
Re: Ani jedna fotka, ...
[odkaz]
11. 11. 2012 22:18
Re: Kruta realita od VW
No to je pravda je to vyhoda, ale neviem ako to riesi danovy urad. Lebo pohone hnoty sa zdanuju inak ako plyn na vykurovanie, zrejme tam musis mat extra pripojku s vlastnym plynomerom pre plnicku, takze sa to asi trocha predrazi. Bezna domaca plnicka pracuje s malym plniacim tlakom, tak tankovanie trva 6-8 hodin.
11. 11. 2012 21:33
Re: Kruta realita od VW
Asi hlavní výhodou CNG je, že můžeš mít plničku v garáži.
11. 11. 2012 20:52
Re: Kruta realita od VW
Ona ta siet cerpacich stanic na CNG nieje velmi husta ani v zahranici napr. Rakusko a Nemecko. V Nemecku je LPG skoro vsade ale s CNG je pokryta siet dialnic+velke mesta. Napr. nemecky Mnichov ma iba 5-6 CNG stanic.