VW Golf Cabriolet: České ceny začínají na 499.900,-Kč

VW Golf Cabriolet: České ceny začínají na 499.900,-Kč

 
 

Takřka devět let trvalo Volkswagenu, než navázal na úspěšnou ságu otevřených Golfů. Šestá generace s plátěnou střechou je nyní k mání i u nás.

Kabriolet je sice postaven na bázi Golfu VI, verze s textilní klasikou byly ovšem k mání pouze u první a třetí generace. Ta byla sice na jaře 1998 modernizována do podoby čtyřky, ale pouze zepředu, vzadu i uvnitř ale zůstalo takřka vše při starém. Novinka je tedy vlastně jejím nástupcem a zároveň představuje pro někoho mnohem přijatelnější alternativu ke kupé-kabrioletu Eos.

Nyní si ji mohou dopřát i patřičně movití Češi. Z evropské nabídky šesti motorů bude u nás dostupná zatím pouze polovina. Základ představuje přeplňovaná dvanáctistovka TSI se 77 kW, výkonnější volbou je zážehový agregát 1,4 TSI/118 kW. Oba jsou spřaženy se šestistupňovým manuálem, ke čtrnáctistovce lze objednat i dvouspojkovou převodovku DSG se sedmi rychlostmi, ovšem za mastný příplatek 55 tisíc Kč.

Přeplňovaný vznětový motor není v kabrioletech dnes ničím neobvyklým, měl jej ostatně již trojkový Golf. Ten s pořadovým číslem VI se u nás chlubí objemem 1,6 l, ze kterého poskytne stejný výkon jako slabší turbobenzin, tedy 77 kW. K přenosu točivého momentu na přední nápravu mu stačí pět manuálně řazených rychlostí.

Ceník startuje na částce 499.900,- Kč. Co za ni novopečeným majitelům topless Golf nabídne? Dva čelní airbagy a kolenní vzduchový vak pro řidiče, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy s předpínači a výstrahou při nezapnutí, či úchyty dětských sedaček Isofix. Elektronické pomocníky zastupují například ABS, kontrola stabilizace s brzdovým asistentem, EDS, ASR, MSR a hill-holder.

Komfort na palubě zpříjemní klimatizace Climatic, standardní audio se čtyřmi reproduktory umí přehrávat nejen CD, ale i MP3. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou výškově nastavitelná, volant lze seřizovat ve dvou osách. Velikost zavazadelníku lze rozšířit díky sklopnému asymetricky dělenému zadnímu opěradlu. Vyhřívaná zrcátka ovládají elektromotorky, součástí centrálního zamykání je i dálkové ovládání střechy. Šestnáctipalcová kola s pneumatikami 205/55 R16 jsou ovšem pouze ocelová, stejně jako alespoň dojezdová rezerva. Koncová světla standardně využívají diody.

Výbavové stupně bychom hledali marně, základ je ovšem možné značně rozšířit, k dispozici jsou celé pakety Performance, Design & Style, Technika a Komfort.

Dále je možné individualizovat vůz díky samostatným prvkům. Vyberme například automatickou dvouzónovou klimatizaci (5.900,- Kč), tempomat (11.600,-Kč), nejlevnější litá kola (14.100,- Kč), navigaci (23.200,- Kč), parkpilot (12.300,- Kč) sportovní podvozek (3.400,- Kč), bi-xenony (31.300,- Kč) mlhovky (5.800,- Kč), či multifunkční volant (14.900,- Kč).

Audio systémy jsou v nabídce tři, nejlevnější se šesti reproduktory bez CD měniče stojí 2.900 korun. V kabrioletu se určitě bude hodit větrná clona, za kterou si u VW účtují 10.200,- Kč.

Ještě k cenám ostatních motorických verzí: turbodiesel 1,6 TDI přijde minimálně na 566.300 korun, 1,4 TSI už stojí přes 600 tisíc. Paket Blue Motion Technology je k mání k 1,2 TSI a k 1,6 TDI, v obou případech se ztenčí bankovní účet zájemce o 12.600,- Kč. Zahrnuje start-stop systém a rekuperaci kinetické energie.

Volkswagen Golf Cabriolet - Ceny na českém trhu (květen 2011)
Motor1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka6M (6M BMT)6M (7DSG)6M (7DSG)6DSG5M (5M BMT)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]119713901390198415981968
Válce/ventily4/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500090/5000118/5800155/5300-620077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1550-4100200/1500-4000250/1500-4000280/1700-5200250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]188 (188)197 (197)216 (216)235188 (188)207 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (11,7)10,5 (10,5)8,4 (8,4)7,312,1 (12,1)9,9 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (5,7)6,4 (6,3)6,4 (6,3)7,54,8 (4,4)4,5 (5,1)
Poh. hmotnost [kg]1341 (1346)1456 (1479)1484 (-)15481498 (-)1521 (1545)
Cena [Kč]499.900,- /512.500,--606.700,- /661,700,--566.300,- /578.900,--

Video

VW Golf Cabrio: Mezi hatchbackem a Eosem

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…