Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group v roce 2011: Passat opět jedničkou

Diskuze (299)
Koncern VW Group loni vyrobil 8,3 milionu aut, o milion více než v rekordním roce 2010.

Jak je zřejmé z výroční zprávy, VW Group se v uplynulém roce dařilo na všech frontách. Koncern se dnes pochlubil svými výsledky na roční konferenci ve Wolfsburgu.

V roce 2011 skupina vyrobila 8,361 milionu aut (v roce 2010 7,278 milionu), dosáhla tržeb 159 miliard Euro a z nich vytvořila provozní zisk 11,2 miliardy Euro. Ziskové jsou všechny značky s výjimkou SEATu, který alespoň zmenšil ztrátu. Všechny značky v roce 2011 meziročně zvýšily počet vyrobených aut, s výjimkou Bugatti (pokles ze 40 na 38 ks).

Koncernu se daří v Evropě i v zámoří. Tak jako rostl odbyt všem značkám, vzrostl i odbyt ve všech regionech. V Evropě se prodalo loni víc než 4 miliony aut značek skupiny VW, v Číně pak prodeje poprvé přesáhly hranici 2 milionů. Jižní Amerika s 943 tisíc prodanými auty udržuje mírný růst, v Severní Americe se daří víc po příchodu nového Passatu a Jetty.

Prodejní výsledky podle regionů
Region 2011 [tisíce ks] 2010 [tisíce ks] rozdíl
Evropa 4 066 3 617 12,4%
Asie/Pacifik 2 674 2 185 22,4%
Jižní Amerika 943 922 2,3%
Severní Amerika 678 554 22,2%
celkem 8 361 7 278 14,9%

Pořadí nejoblíbenějších modelů koncernu je neměnné. Vede Passat, který v součtu mnoha vyráběných verzí loni přesáhl milion kusů. I další pozice jsou neměnné – následuje Golf, Jetta, Polo a jihoamerický Gol. Škoda Octavia se svými 402 tisíci kusy drží šesté místo. Do první desítky se probojoval i VW Tiguan, nejprodávanější SUV celého koncernu.

Nejprodávanější modely koncernu VW Group
Poř. model 2011 2010 rozdíl
1. VW Passat/Santana 1 148 625 994 956 15,4%
2. VW Golf 913 693 828 910 10,2%
3. VW Jetta/Bora 900 440 796 830 13,0%
4. VW Polo 809 549 635 556 27,4%
5. VW Gol 512 543 474 905 7,9%
6. Škoda Octavia 402 281 357 142 12,6%
7. VW Tiguan 356 187 276 212 29,0%
8. Audi A4 321 045 306 291 4,8%
9. Škoda Fabia 262 497 234 593 11,9%
10. Audi A6 241 862 211 256 14,5%

Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka se loni přehoupla přes metu 900 tisíc aut. Zásluhu na tom má především vzestup Octavie, Fabie a Yetiho. U všech modelů se meziročně zvýšil počet vyrobených kusů.

Novinky Citigo a Rapid zatím celkový výsledek ovlivnily jen kosmeticky. Z toho je ale zřejmé, že právě ony budou klíčovým pomocníkem při cestě k milionu vyrobených aut ročně.

Kromě produkce (+15 %) rostl i obrat (+18 %) a zisk (+66 %).

Škoda Auto - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
Octavia 402 281 357 142 294 020 355 037 319 893 269 774
Fabia 262 497 234 593 260 562 244 981 243 576 241 115
Superb 119 732 105 709 52 361 27 264 21 339 20 403
Yeti 77 142 52 632 19 590 - - -
Roomster 36 427 30 418 42 273 49 535 75 875 25 055
Rapid 2 559 - - - - -
Citigo 1 027 - - - - -
celkem ŠKODA 901 665 780 494 668 806 676 817 660 683 556 347

Volkswagen

Poprvé v historii více než 5 milionů vyrobených aut – to je výsledek, kterého nedosahují často ani celé koncerny. Volkswagen to zvládá i jako samostatná značka. Všechny klíčové modely meziročně rostly, radost manažerům ve Wolfsburgu ale dělají i stálice jako Tiguan a Touran.

Strategie půlgeneračních obměn navíc přináší i ekonomické výsledky. VW místo zcela nových generací jen modernizoval klíčové modely Passat, Golf a Jetta. Díky tomu se může pochlubit zvýšení provozního zisku na 3,8 miliardy Euro (+74 %) a zvýšením ziskovosti z 2,7 na 4,0 %.

Volkswagen - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
Passat/Santana 1 148 625 994 956 772 872 764 321 751 764 701 074
Golf 913 693 828 910 792 608 764 776 763 491 693 376
Jetta/Bora 900 440 796 830 649 963 616 013 630 355 533 499
Polo 809 549 635 556 453 824 408 679 449 602 401 551
Gol 512 543 474 905 465 795 388 763 320 604 278 051
Tiguan 356 187 276 212 145 002 150 416 16 272 -
Touran 160 936 134 897 126 168 148 196 197 941 178 122
Fox 160 751 194 393 176 114 170 596 206 125 201 888
Touareg 79 986 48 069 32 308 62 230 72 477 60 802
Sharan 49 969 23 085 14 636 19 703 23 807 26 852
Suran 48 473 40 981 44 936 52 600 45 690 32 601
Scirocco 42 481 45 230 47 277 20 442 - -
Eos 22 511 22 775 17 880 43 578 55 560 39 437
Beetle 21 496 48 813 49 874 77 867 90 829 99 654
Polo sedan/classic 12 850 16 692 16 764 62 167 86 861 67 237
up! 12 612 - - - - -
Phaeton 11 166 7 477 4 071 6 189 5 711 5 024
Parati 7 508 10 710 - - - -
celkem VW 5 271 776 4 591 851 3 810 092 3 756 536 3 717 089 3 319 168

Audi

Nejvýdělečnější divizí koncernu je ovšem Audi. Provozní zisk 5,3 miliardy Euro představuje téměř polovinu hospodářského výsledku celé VW Group. Úspěch se zakládá na raketovém nástupu kompaktního SUV Q3, zdvojnásobení odbytu malého modelu A1 a kontinuálním růstu tradičních modelů A4, A6 a A8.

Audi - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
A4 321 045 306 291 282 033 378 919 315 019 342 540
A6 241 862 211 256 182 090 220 918 245 965 233 169
A3 189 068 198 974 206 521 222 164 231 131 229 394
Q5 183 678 154 604 105 074 20 324 162 -
A1 117 566 51 937 226 32 - -
A5 111 758 111 270 84 883 57 650 25 554 487
Q7 53 703 48 937 27 929 59 008 77 396 72 188
A8 38 542 22 435 8 599 20 140 22 182 22 468
A7 37 301 8 496 251 17 - -
TT 25 508 26 217 22 821 41 789 56 763 23 675
Q3 19 613 - - - - -
R8 3 551 3 485 2 101 5 656 4 125 164
celkem AUDI 1 344 906 1 145 129 922 528 1 026 617 978 300 924 085

Lamborghini

Italský specialista na sportovní vozy loni zvýšil produkci o 35 %. Zásluhu na tom má jak stárnoucí Gallardo, tak zcela nový model Aventador, který dosáhl třikrát lepšího výsledku než o rok dříve předchůdce Murciélago.

Hospodářské výsledky jsou zahrnuty pod Audi. Automobilka je označuje jako pozitivní, konkrétní čísla pro Lamborghini ale neuvádí.

Lamborghini - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
Gallardo 944 817 462 1 206 1 015 1 025
Aventador 447 - - - - -
Gallardo Spyder 320 247 460 581 936 626
Murciélago - 145 274 454 423 323
Murciélago Spyder - 18 57 183 206 121
celkem LAMBORGHINI 1 711 1 227 1 253 2 424 2 580 2 095

Bentley

Kabriolet Continental GTC spadl z kdysi nejprodávanějšího Bentley na pozici toho nejméně žádaného. Zdvojnásobení prodejů kupé GT to ale bohatě kompenzuje. Další růst si Bentley slibuje od uvedení osmiválcového motoru do řady Continental.

Velkým úspěchem jsou výsledky velké limuzíny Mulsanne – přes 1000 kusů se předchozí Arnage dlouhé roky nedostal. I proto zřejmě Bentley nespěchá s uvedením odvozeného kupé a kabrioletu. Automobilka navíc může loňský rok oslavovat jako návrat do černých čísel (zisk 700 tisíc Euro).

Bentley - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
Continental GT 3 416 1 735 1 211 2 699 2 140 3 611
Continental Flying Spur 2 354 1 914 1 358 1 813 2 270 4 042
Mulsanne 1 146 354 - - - -
Continental GTC 677 843 722 2 408 4 847 1 742
Brooklands - 6 106 312 8 -
Azure - 2 93 165 350 177
Arnage - - 147 277 357 464
celkem BENTLEY 7 593 4 854 3 637 7 674 9 972 10 036

SEAT

Španělskému SEATu se loni podařilo snížit ztrátu z 311 na 225 milionů Euro. Produkce mírně rostla, výraznější růst lze očekávat v letošním roce – po uvedení modelů Mii, Toledo a faceliftu Ibizy. Letos se navíc automobilka chystá posílit své aktivity v Číně.

SEAT - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
Ibiza 191 183 189 083 173 715 192 470 172 206 183 848
Leon 80 736 79 462 66 368 96 761 120 630 126 511
Altea/Toledo 42 329 43 351 33 362 60 254 76 121 66 901
Exeo 19 559 23 108 22 981 369 - -
Alhambra 18 139 10 023 6 215 10 282 14 242 14 352
Mii 990 - - - - -
Cordoba - - 4 861 20 439 29 747 31 058
celkem SEAT 352 936 345 027 307 502 380 575 412 946 422 670

VW užitkové vozy

O 20 % větší produkce, avšak dvojnásobný zisk – takový je výsledek divize užitkových vozů. Produkce v Hannoveru (Multivan/Caravelle) rostla jen mírně, továrna v polské Poznani (Caddy a Transporter) stojí za růstem produkce tradičních modelů. Výborný výsledek má na kontě ale i pickup Amarok.

Volkswagen užitkové vozy - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok 2011 2010 2009 2008 2007 2006
Caravelle/Multivan 111 754 104 846 56 073 123 630 119 535 119 583
Saveiro 82 284 73 039 38 899 40 367 31 221 26 574
Caddy kombi 87 450 68 560 78 488 77 642 65 675 70 349
Transporter 78 615 63 173 78 985 90 207 90 762 84 568
Amarok 76 965 44 525 193 - - -
Caddy 70 526 68 304 48 601 82 414 79 830 69 736
celkem VW užitkové vozy 507 594 422 447 301 239 414 260 387 023 370 810


Diskuze (299)
Avatar - Hammunasakra
15. 3. 2012 09:45
Re: Hotovost přetéká z hrnců, co s ní?
No a já říkám (trochu unavující to opravdu je), že hodně firem i soukromých zákazníků volících např. vw Passat si hlavně MYSLÍ že to "je nejlepší vůz", že KDYBY vyzkoušeli (si projeli/porovnali) jiné varianty, tak by možná trochu PŘEKVAPENI byli a NĚKTEŘÍ z nich by pak JINAK (než vw Passat) volili.. ;-)
(já bych nechala VŠECHNY porovnat dva cca podobně drahé vozy Citroën C5 V6 Bi-turbo a audi A4 2.0 Tdi 105 kW ... sama jsem tu možnost před pár měsíci měla a..
..možná by někteří pak už tak "neprémiovali" :-)
PS: A opravdu STEJNÉ je to s hudbou - lidé si pořídí "to o čem slyší", to co je na prvních místech žebříčků (a mnoho ZAJÍMAVÉHO, některé které by se jim dokonce líbily VÍCe - o těch ani pořádně neví, ten "aktuální hit" si pořídí PROTOŽE to "je hit" = "přeloží" si to "že to je to kvalitní".. ;-)
14. 3. 2012 15:19
Re: Hotovost přetéká z hrnců, co s ní?
Pardon. Údaj pro první generaci. Ano, 340mm.
Samozřejmě, jednoduchá definice mne nenapadla, protože dle mne neexistuje a hlavně neexistuje obecná definice. Vždy se liší dle úhlu pohledu. Já se tady celou dobu nepřu o to, jestli z toho či onoho pohledu jsou vozy VW kvalitnější než konkurence. Jen říkám (a naposled, je to unavující), že pro počty zákazníků zmíněné v článku jsou příslušné vozy VW v době pořízení tou nejlepší volbou. O tom, že si zákazníci nekupují auta o kterých si myslí, že pro ně, v jejich konkrétní situaci, z jejich pohledu, v danou chvíli jsou nejlepší volbou, mne nikdo nepřesvědčí. Tabulky prodejů nejsou o mém, nebo tvém pohledu, či preferenci.
Avatar - Hammunasakra
14. 3. 2012 14:02
Re: Hotovost přetéká z hrnců, co s ní?
C5 V6 kotouče vpředu 340 mm ;-)
(to co píšete byla možná minulá generace - nebo na modelech pro česko BRUTALně "šetří" :-)
Pochopitelně nezáleží JEN na velikosti brzdového kotouče ALE - že by někdo použil velký (čti drahý) kotouč a pak dal NEsmyslně malé/levné destičky...? ;-)
PS: Vidím že nějaká "chytrá krátká jednoduchá" definice KVALITY vás také NEnapadla..
..ale u brzdových kotoučů to zjednodušeně lze říci (opomeneme-li stále ještě drahé keramické, tak): čím větší (a tlustší) tím lépe (tím "kvalitnější" :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 3. 2012 13:59
Re: Passat jedničkou???
Já to chápu (ty "potraviny celkově" to byla jen "asociace") - něco "víc" (lepšího) bych se snažila nabízet samozřejmě ve VŠECH oborech.. ;-)
Je to "geniální" (řekněme) "marketingově" - jinak JÁ osobně nad takovými "praktikami" :no: ;-\
(nicméně "funguje to" - ať se mi to líbí/nelíbí; je "sympatické" nebo NEee :-|
PS: No, zrovna PHAETONem mne moc NEnadchnete (byť spolu se Scirocco je to asi jediné vw které bych, kdybych "musela"... měla :-)
Znám (jezdila jsem) minulou generací Porsche Cayenne a moc mne NEnadchla (o audi A7 raději nemluvě) - no ale ono v téhle kategorii skoro NIC (a to jednu takovouhle "krabici" máme doma ;-) ) ... snad jen RR, ten celkem MÁ mé "sympatie" :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
14. 3. 2012 11:49
Re: Passat jedničkou???
Pečivo byl jen příklad, kvalita, resp. nekvalita českých potravin je jiné téma.
Napsala jsi, že to je geniální, ale spíš :no: , takže ti moc nerozumím.
A ty croissanty VW nabízí taky (Phaeton, Touareg), ale třeba ne na brazilském trhu, kde by si je nikdo nekoupil, tak tam nabízí lidový rohlík, který prodá (Gol)