Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW bude na Slovensku propouštět. Poprvé za deset let

ČTK
Diskuze (15)
Německá automobilka Volkswagen letos poprvé od útlumu globální ekonomiky v roce 2009 hodlá snížit počet pracovníků své slovenské divize.

Plánovaná redukce je součástí snahy o posílení efektivity. Informuje o tom agentura Reuters. Volkswagen teď na Slovensku zaměstnává kolem 14.000 lidí. Firma podle Reuters neupřesnila, na jakou úroveň tento počet klesne.

Slovenská divize Volkswagenu dnes podle Reuters uvedla, že vrátí zhruba 500 pracovníků, které si v roce 2016 půjčila od maďarské divize luxusní značky Audi, sníží počet agenturních pracovníků a nebude prodlužovat smlouvy zaměstnancům na dobu určitou.

Divize omezí počet směn ve výrobě sportovně-užitkových vozů i malých rodinných automobilů, včetně elektromobilů Volkswagen e-up!. Plány pro objem výroby divize nesnižuje, protože omezení počtu směn bude kompenzovat zvýšením technické kapacity výrobních linek.

Bratislavská továrna Volkswagenu je největším výrobcem automobilů na Slovensku. Kromě Volkswagenu vyrábějí na Slovensku auta i firmy Jaguar Land Rover, Kia Motors a PSA.

Snižovat počet pracovníků na Slovensku bude letos rovněž Kia, a to poprvé od zahájení výroby v zemi v roce 2006. Firma od února zruší 27 pracovních míst kvůli poklesu poptávky po naftových motorech vyráběných v její továrně u Žiliny, uvádí Reuters.

ČTK
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
30. 1. 2019 19:48
Re: VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
To su take krcmove reci, aby boli "pani" potrestani.
Avatar - praděda7
30. 1. 2019 14:03
Re: No surprise
Přesně! Zažil jsem to v životě mnohokrát. Firma využije této příležitosti (odbory jsou v tu chvíli "přitlačeny ke zdi") a zbavuje se "mrtvého dřeva".... :-!
30. 1. 2019 12:51
Re: No surprise
Ked to povies takto pravdu mas, lenze ti prepusteni asi nebudu prave ti, ktorych potrebuju a o ktorych hovoris.
Avatar - wakantanka
30. 1. 2019 12:24
Re: No surprise
Že počítať vedia je mi jasné, len nahlas rozmýšľam načo tá kampaň vôbec bola dobrá. Tie bilboardy, TV šoty, rádio šoty, internet atď . to nestálo pár €. Ďalej zaškolenie tých ľudí tiež neprebehlo cez noc a nestálo to nič. Takže po cca roku čo tých ľudí našli, vyškolili a zabehli idú prepúšťať. Toto ti príde ako rozumné? Mne teda nie. Akurát ja nemám toľko a také info ako majú vo VW. Takže tak. :-)
30. 1. 2019 00:25
Re: No surprise
Treba si uvedomit, ze co vyrobna hala, to iny svet + naviac dovodom je optimalizacia a uz konecne ostry nabeh liniek. Oni velmi dobre vedia pocitat. Tak ako pri strajku to vsetkym dali pekne nadrobit a zvysili na linkach takty, aby sa pre strajkovy vypadok objem pekne pokryl. Povazovat ich za hlupakov je prinajmensom naivne.