Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Kombi: Legendární Bus asi nekončí, zachrání ho výjimka na povinné ABS a airbagy

Diskuze (7)
Model T2 se už loučil, nakonec ale jeho výroba bude s největší pravděpodobností pokračovat dál. Dostane totiž výjimku z nových předpisů, kterým již nevyhovuje.

Brazilská vláda se zalekal vlastních pravidel, které od ledna 2014 vznesou přísnější požadavky na auta prodávaná v této nejlidnatější a největší zemi Jižní Ameriky. Součástí nových předpisů je povinné vybavení nových aut systémem ABS a airbagy. S tím se ovšem zvýší prodejní ceny těch nejlevnějších modelů (v přepočtu zhruba o 15 tisíc korun) a ministři si na poslední chvíli uvědomili možné následky.

Přitom právě nová pravidla byla hlavním důvodem, proč Volkswagen letos představil model Kombi Last Edition. Poslední evoluce měla s koncem roku uzavřít historii slavného modelu T2, který se v Brazílii vyráběl od roku 1976. V Evropě se vyráběl v letech 1967 až 1979, ve skutečnosti se ale jedná o modernizaci původního modelu z roku 1949. Volkswagen se tedy rozhodl pragmaticky, model, který je stejně starý jako sama Spolková republika Německo, už nechtěl modernizovat.

Nyní to vypadá, že tato legenda mezi užitkovými vozy dostane ještě jednu šanci. Po udělení výjimky Volkswagenu technicky nic nebrání v tom, aby se T2 v Brazílii vyráběl dál. Automobilka zatím situaci oficiálně komentovala jen prohlášením, že Volkswagen bude vždy respektovat požadavky dané zákonem. Co to znamená? Comeback rozhodně není vyloučen.

Diskuze (7)
Avatar - Ja Prvni 123
21. 12. 2013 20:29
Hmm... obdivuhodá legenda?
Ale proč je tedy tadydůvod k posměchu?

[odkaz]

:-!
Avatar - flyboyeda
14. 12. 2013 20:44
VW je mocná a silná automobilka
tím je řečeno vše :-)
14. 12. 2013 20:28
Re: V airbagoch a ABS by som problém nevidel
No principiální problém je v tom, že to má trambusovou budku - řidič a spolujezdec sedí na předních podbězích a přední deformační zónu tvoří jejich nohy ;-\ Kdo někdy viděl nabořenou Š 1203, ví o čem mluvím 8-s :no: :no: :no: Korejci tuto sebevražednou koncepci karoserie užitkových aut používali ještě v 90. letech :'-( :no: :no: :no: :no:
Avatar - jozephko
14. 12. 2013 19:57
A koľko potom?
T2-ka je len faceliftovaná T1-ka (na pôvodnú techniku ušili modernejší kabátik). A tá vznikla už v roku 1948.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 12. 2013 17:54
Re: V airbagoch a ABS by som problém nevidel
To je otázka, ABS je bez diskuze, airbag vyžaduje spoustu věcí okolo, které se kvůli němu musí přepracovat, pásy asi problém nebudou, sedačky vypadají relativně moderně, sloupek řízení? Těžko říct. Nebo spočítali, že by to zkrátka bylo moc drahý, zvlášť když by spoléhali na různé vyjímky. Docela škoda, že nerozpracovali koncept z přelomu tisíciletí, ale série by asi pro brazilský trh byla moc drahá a složitá. Ale moderní stylový van s retro designem na trhu chybí v US a Evropě by se mohl chytit.