TEST VW New Beetle Cabrio 1,6 - Ano, drahý
Těžko budete hledat ženu, které se nebude líbit, když jí ho koupíte. A těžko se vám bude smiřovat s cenou. Dvojsmysl nadpisu je tentokrát přesný – New Beetle Cabrio je autem chtěným, přesto i mezi exkluzivní třídou kabrioletů bude díky ceně jen...
O vnějším vzhledu nemá cenu mluvit – vše je podřízeno emocím a na křivkách postavená karoserie má schopnost rozdělit přihlížející na zaryté příznivce i odpůrce. Emoce jsou na prvním místě a tak nepřekvapí absence jakýchkoli ochranných lišt, malá zrcátka či rychle se svažující střecha znesnadňující přepravu kohokoli vyššího na zadních sedadlech.
K zaparkovanému vozu přistupujeme s jasným záměrem - s nataženou střechou to prostě není ono. Pokud prší nebo je zima, ochrání vás černá plátěnka velmi dobře před hlukem, mrazem i deštěm, ale auto vypadá tak obyčejně… Stačí ale zakroutit odjišťovacím madlem nad předním oknem a na povel tlačítka se celá černá nádhera složí do typického křídla nad zadním víkem. Všechna okna sjedou také na povel jediného tlačítka a auto, rozdávající bachraté úsměvy, může vyjet.
Na zadní sedadla New Beetle Cabrio se kupodivu směstnají dva běžní dospělí, lépe tam ale bude piknikovému koši. Do zavazadlového prostoru o objemu 201 litrů se dá totiž dostat jen poměrně malým otvorem. Výrobce deklaruje i možnost přepravy až 190 cm dlouhých lyží díky otvoru mezi zadními sedadly – toto jsme ale vzhledem k tropickým vedrům nezkoušeli.
Opatrným bude příjemná vysoká horní hrana dveří, díky které se můžete i v otevřeném autě cítit bezpečněji než v některých uzavřených. Přístrojová deska s nezbytnou minivázičkou (kytičku dodá výrobce v několika provedeních, ale loukám se meze nekladou) je sice monotónně černá (sluníčko ji tudíž hodně rozehřívá), vše ale skvěle lícuje a modré podsvícení přístrojů korunuje dojem luxusu.
O bezpečnost se starají standardně dodávané čtyři airbagy, ABS i stabilizační systém ESP. Když už se auto začne převracet, vysunou se během čtvrtiny sekundy z prostoru za zadními opěradly mimořádně pevné 265 mm dlouhé vzpěry.
Po rozjetí ale přestanete vnímat realitu a zmocní se vás pocity. Bachratost vozu se rázem změní v jakousi ochrannou zónu a pohyb připomíná plavbu. Kvalitní podvozek utlumí většinu nerovností a jediným nedostatkem je trochu větší hluk od motoru. Díky několika přídavným výztuhám je kroucení karosérie neznatelné, a zatáčky si auto užívá jen s lehkým náznakem nedotáčivosti. Všichni elektroničtí strážci brzd, stability i prokluzu jsou připraveni, takže dostat auto do úzkých je možné jen doslova – úzký vnitřní prostor kontrastuje s jinak příjemnou rozšafností designu blatníků i nárazníků a nezkušené oko může mít zpočátku například při parkování problém.
Námi testovaný vůz byl osazen moderním (splňuje emisní normu EU4), i když jen průměrně agilním čtyřválcem 1.6 Ve městě sice s těžkým kabrioletem nemá mnoho práce, ale alespoň trochu pravé radosti z jízdy přinese jen po řádném vytočení nad 4000 otáček. A pokud u aut této třídy někoho zajímá spotřeba, v pohodovém režimu město/okresní silnice jsme se dostali na 7,9 l/100 km, což jistě není špatné.
Brutálně stylový, bez sportovních ambicí – to je pravá charakteristika New Beetle Cabrio. Za cenu, o více než 200 tisíc převyšující uzavřenou verzi, dostanete velmi kvalitně vyrobený a mile vyhlížející vůz, který je třeba dobře hlídat a často předvádět. Základ je dobrý, otáčejících se chodců také dost – co víc si může kabriolet přát?