27.1. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen přiváží charismatický T-Roc

 

Volkswagen přivezl do tuzemska první kousky zatím nejmenšího SUV v nabídce. Kvůli českým návykům je u nás dokonce nabízena jedna výbava navíc.

Kategorie malých SUV se stává doslova fenoménem. Každá velká automobilka už nabízí (nebo minimálně chystá) auto, které je postaveno na základech hatchbacku, ale zatraktivňují jej robustnější proporce. Namátkou vzpomeňme Renault Captur, Kiu Stonic, Opel Crossland X či Mazdu CX-3.

Nejiným směrem kráčí i filozofie koncernu Volkswagen. Seat přiváží maličkou Aronu, mladoboleslavská automobilka chystá crossover na základech Fabie a konečně se připojil i VW, jenž přivezl nový T-Roc. Stojí na platformě MQB A1, tedy stejné jako nové Polo. Stavbu obstarají výrobní linky v Portugalsku, kde se aktuálně tvoří i Sharan.

V rámci tiskové konference nám bylo kladeno na srdce, že T-Roc je konkurentem právě těchto zmíněných vozů, ne Karoqu či Atecy, se kterými je mnohdy srovnáván. Proti nim totiž v hierarchii značky stojí Tiguan. Připomeňme, že Volkswagen chystá ještě jedno auto podobného střihu, půjde o T-Cross, menšího sourozence T-Rocu s „méně“ SUV proporcemi.

Poprvé za volantem VW T-Roc: Chce dohnat Dacii Duster! Jak jezdí s 2.0 TSI?

Novinku seženete se čtyřmi různými motory. Základ nabídky tvoří litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW, následuje patnáctistovka vyladěná na 110 kW a vrcholem zážehové palety je dvoulitrové TSI se 140 kW. Zatímco první dva motory se párují se šestistupňovým manuálem, nejsilnější benzin dostanete výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. V nabídce nechybí ani 2.0 TDI se 110 kW s manuálem či automatem a samozřejmě pohonem všech kol.

K dispozici jsou čtyři výbavy. Základ tvoří T-Roc se 16“ koly z lehkých slitin, asistentem s funkcí nouzového brzdění, manuální klimatizací, koženým volantem, asistentem pro jízdu v jízdních pruzích či plnohodnotnou rezervou. Vyšší Design už dostal dvouzónovou klimatizaci, akustický parkovací systém, multifunkční volant či paket s konektivitou. Dalším stupněm je Style se 17“ koly, barevnou střechou a ambientním osvětlením. Nejvyšší Sport už dostal Active Info Display, zatmavená skla, červené brzdové třmeny, černé čalounění stropu či statické LED světlomety.

Jak je to tedy s tou výbavou navíc, kterou jsem zmiňoval v úvodu? U českých zákazníků se očekává zájem o vyšší specifikaci Style. To má ale háček, jelikož se páruje výhradně s kontrastně barevnou střechou. Značka to vyřešila elegantně a přidala právě stupeň Design, se kterým auto dostanete nalakované v jedné barvě.

Volkswagen T-Roc má české ceny. Je překvapivě dostupný! Co na to Škoda a Seat?

Co do rozměrů je auto 4234 mm dlouhé, 1819 mm široké a 1573 mm vysoké. Samotný rozvor pak činí 2590 mm. Není divu, že SUV veřejnost přirovnává právě k Atece či Karoqu, jelikož T-Roc je ve všech ohledech menší jen o chlup.

V rámci tiskové konference jsme si vůz mohli vyzkoušet na zhruba pět desítek kilometrů dlouhé trase. Sáhl jsem po dvoulitrovém TDI se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Z relativně krátké vyjížďky mi utkvělo v paměti několik poznatků – motor je i za studena příjemně tichý a i na osmnáctipalcových kolech překvapivě pohodlný. Potěšujícím faktorem byla i spotřeba která se i přes ostřeji projížděná klikatá stoupání nešplhala přes 6,5 litru.

Byť jde o další kousek, který je posazen na základech hatchbacku, vyšší „SUV posez“ je ve srovnání s konkurencí výraznější. Není to jako v případě Kií Rio a Stonic, kde sednete z jednoho do druhého a stále máte pocit, že sedíte v docela malém hatchbacku. Těšit se samozřejmě můžete na tradiční redakční test, který plánujeme v příštích týdnech. A věřím, že s dvoulitrovým TSI by to mohlo být hodně zajímavé svezení...

Volkswagen T-Roc - technická data a ceník
Motor1.0 TSI1.5 TSI2.0 TSI2.0 TDI
Převodovka6M6M7A6M/7A
Zdvihový objem [cm3]999149819841968
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/5000-5500110/-140/4180-6000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]200/2000-3500-/-320/1500-4180340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]187205216200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1-7,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,15,46,75,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1270-14951530
Cena T-Roc [Kč]452.900---
Cena Design [Kč]-584.900-692.900
Cena Style [Kč]-614.900-722.900
Cena Sport [Kč]-652.900808.900760.900/820.900

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům

Nové městské SUV automobilky Škoda Auto se bude jmenovat…

Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů

Petrochemický holding Unipetrol loni zvýšil čistý zisk o…

Akcie, měny & názory Jany Steckerové: S ECB letos nuda nebude Akcie, měny & názory Jany Steckerové: S ECB letos nuda nebude

Dnes nás čeká první zasedání Evropské centrální banky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 



VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Dnes 08:00

V roce 2002 znamenala Mazda 6 obrovský skok oproti hranaté 626. Mazdy jsou od té doby zase sportovní, avšak nikoliv bezchybné. A po mnoha letech je situace ještě horší.




Blesk.cz

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem. Výhodou je hlavně cena

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem.…

Lenovo na konci loňského roku obnovilo tabletové portfolio. Do nabídky na našem trhu se dostala trojice cenově…

Během zatmění narazil do Měsíce asteroid. „Jsem šťastný,“ raduje se astronom

Během zatmění narazil do Měsíce asteroid. „Jsem…

Pondělní zatmění Měsíce nebylo výjimečné jen tím, jakou barvou oblohu zabarvilo a že šlo o poslední úplné…

 

iSport.cz

Scénáře Australian Open: Kvitová vyhraje a bude světová jednička!

Scénáře Australian Open: Kvitová vyhraje a bude…

Petra Kvitová je v Austrálii velmi blízko splnění dvou velkých tenisových snů. Spolu s Japonkou Ósakaovou se…

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno a spoluvlastní sklípek

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno…

Odchytat ještě dvě utkání, měl by Ondřej Pavelec na svém kontě v NHL čtyři stovky zápasů. Nestane se tak, do…

 

Reflex.cz

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se na zvýšení daní, socialismus si zaplatíme

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se…

Zaměstnancům se opět budou proplácet první tři dny nemoci. Levice prosadila zrušení karenční doby, když poslanci…

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která se stala senzací tvrdé muziky

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která…

Rakouská židovka utekla před nacisty, v Americe skládala hudbu, byla špionkou a novinářkou. Za pár dní jí bude…