27.1. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen přiváží charismatický T-Roc

 

Volkswagen přivezl do tuzemska první kousky zatím nejmenšího SUV v nabídce. Kvůli českým návykům je u nás dokonce nabízena jedna výbava navíc.

Kategorie malých SUV se stává doslova fenoménem. Každá velká automobilka už nabízí (nebo minimálně chystá) auto, které je postaveno na základech hatchbacku, ale zatraktivňují jej robustnější proporce. Namátkou vzpomeňme Renault Captur, Kiu Stonic, Opel Crossland X či Mazdu CX-3.

Nejiným směrem kráčí i filozofie koncernu Volkswagen. Seat přiváží maličkou Aronu, mladoboleslavská automobilka chystá crossover na základech Fabie a konečně se připojil i VW, jenž přivezl nový T-Roc. Stojí na platformě MQB A1, tedy stejné jako nové Polo. Stavbu obstarají výrobní linky v Portugalsku, kde se aktuálně tvoří i Sharan.

V rámci tiskové konference nám bylo kladeno na srdce, že T-Roc je konkurentem právě těchto zmíněných vozů, ne Karoqu či Atecy, se kterými je mnohdy srovnáván. Proti nim totiž v hierarchii značky stojí Tiguan. Připomeňme, že Volkswagen chystá ještě jedno auto podobného střihu, půjde o T-Cross, menšího sourozence T-Rocu s „méně“ SUV proporcemi.

Poprvé za volantem VW T-Roc: Chce dohnat Dacii Duster! Jak jezdí s 2.0 TSI?

Novinku seženete se čtyřmi různými motory. Základ nabídky tvoří litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW, následuje patnáctistovka vyladěná na 110 kW a vrcholem zážehové palety je dvoulitrové TSI se 140 kW. Zatímco první dva motory se párují se šestistupňovým manuálem, nejsilnější benzin dostanete výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. V nabídce nechybí ani 2.0 TDI se 110 kW s manuálem či automatem a samozřejmě pohonem všech kol.

K dispozici jsou čtyři výbavy. Základ tvoří T-Roc se 16“ koly z lehkých slitin, asistentem s funkcí nouzového brzdění, manuální klimatizací, koženým volantem, asistentem pro jízdu v jízdních pruzích či plnohodnotnou rezervou. Vyšší Design už dostal dvouzónovou klimatizaci, akustický parkovací systém, multifunkční volant či paket s konektivitou. Dalším stupněm je Style se 17“ koly, barevnou střechou a ambientním osvětlením. Nejvyšší Sport už dostal Active Info Display, zatmavená skla, červené brzdové třmeny, černé čalounění stropu či statické LED světlomety.

Jak je to tedy s tou výbavou navíc, kterou jsem zmiňoval v úvodu? U českých zákazníků se očekává zájem o vyšší specifikaci Style. To má ale háček, jelikož se páruje výhradně s kontrastně barevnou střechou. Značka to vyřešila elegantně a přidala právě stupeň Design, se kterým auto dostanete nalakované v jedné barvě.

Volkswagen T-Roc má české ceny. Je překvapivě dostupný! Co na to Škoda a Seat?

Co do rozměrů je auto 4234 mm dlouhé, 1819 mm široké a 1573 mm vysoké. Samotný rozvor pak činí 2590 mm. Není divu, že SUV veřejnost přirovnává právě k Atece či Karoqu, jelikož T-Roc je ve všech ohledech menší jen o chlup.

V rámci tiskové konference jsme si vůz mohli vyzkoušet na zhruba pět desítek kilometrů dlouhé trase. Sáhl jsem po dvoulitrovém TDI se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Z relativně krátké vyjížďky mi utkvělo v paměti několik poznatků – motor je i za studena příjemně tichý a i na osmnáctipalcových kolech překvapivě pohodlný. Potěšujícím faktorem byla i spotřeba která se i přes ostřeji projížděná klikatá stoupání nešplhala přes 6,5 litru.

Byť jde o další kousek, který je posazen na základech hatchbacku, vyšší „SUV posez“ je ve srovnání s konkurencí výraznější. Není to jako v případě Kií Rio a Stonic, kde sednete z jednoho do druhého a stále máte pocit, že sedíte v docela malém hatchbacku. Těšit se samozřejmě můžete na tradiční redakční test, který plánujeme v příštích týdnech. A věřím, že s dvoulitrovým TSI by to mohlo být hodně zajímavé svezení...

Volkswagen T-Roc - technická data a ceník
Motor1.0 TSI1.5 TSI2.0 TSI2.0 TDI
Převodovka6M6M7A6M/7A
Zdvihový objem [cm3]999149819841968
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/5000-5500110/-140/4180-6000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]200/2000-3500-/-320/1500-4180340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]187205216200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1-7,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,15,46,75,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1270-14951530
Cena T-Roc [Kč]452.900---
Cena Design [Kč]-584.900-692.900
Cena Style [Kč]-614.900-722.900
Cena Sport [Kč]-652.900808.900760.900/820.900

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
DHL otevírá v Bruselu obří sklad za miliardy DHL otevírá v Bruselu obří sklad za miliardy

Společnost DHL Express uvedla do provozu překladiště u…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Bankéři letos utnou tisk peněz Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Bankéři letos utnou tisk peněz

Dnešní den přinese zveřejnění zápisu z posledního jednání…

Na Libeňský most se brzy vrátí tramvaje Na Libeňský most se brzy vrátí tramvaje

Na pražský Libeňský most se vrátí provoz tramvají 3.…

Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let

Po více než dvaceti letech jednání se výstavba silničního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 



Euro NCAP 2017: Volkswagen T-Roc – Bezpečné malé SUV dostalo pět hvězd Euro NCAP 2017: Volkswagen T-Roc – Bezpečné malé SUV dostalo pět hvězd

Volkswagen T-Roc v testech organizace Euro NCAP získal…

Poprvé za volantem VW T-Roc: Chce dohnat Dacii Duster! Jak jezdí s 2.0 TSI? Poprvé za volantem VW T-Roc: Chce dohnat Dacii Duster! Jak jezdí s 2.0 TSI?

Co se techniky týče, je nový T-Roc velmi podobný Škodě…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Dnes 15:30

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237 lidí, většinou šlo o sebevraždy

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237…

Na železnici v Česku loni zemřelo 237 lidí, což je o jednoho méně než v roce 2016. Stejně jako v předchozích…

Seriál Inspektor Max naštval diváky: Trapný humor, Kukura k pláči, láteří diváci

Seriál Inspektor Max naštval diváky: Trapný humor,…

Česká televize nasadila ve středu do vysílání nový detektivní seriál Inspektor Max s Jurajem Kukurou (70) v…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Néstor ze Sparty neposílí Boleslav, Čivič by mohl hostovat v Trnavě

Néstor ze Sparty neposílí Boleslav, Čivič by mohl…

Nejen Plzeň a Slavia, ale také Sparta je na sklonku zimního přestupového trhu aktivní. Největší český klub dál…

 

Reflex.cz

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…

Starci na netu. Výzkum ukázal, že e-mailové spamy, hoaxy a dezinformace nejvíce šíří senioři

Starci na netu. Výzkum ukázal, že e-mailové spamy,…

Nejaktivnějšími šiřiteli e-mailového spamu, ať již pravdivého či nepravdivého, jsou senioři ve věku nad 65 let.…