27.1. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen přiváží charismatický T-Roc

 

Volkswagen přivezl do tuzemska první kousky zatím nejmenšího SUV v nabídce. Kvůli českým návykům je u nás dokonce nabízena jedna výbava navíc.

Kategorie malých SUV se stává doslova fenoménem. Každá velká automobilka už nabízí (nebo minimálně chystá) auto, které je postaveno na základech hatchbacku, ale zatraktivňují jej robustnější proporce. Namátkou vzpomeňme Renault Captur, Kiu Stonic, Opel Crossland X či Mazdu CX-3.

Nejiným směrem kráčí i filozofie koncernu Volkswagen. Seat přiváží maličkou Aronu, mladoboleslavská automobilka chystá crossover na základech Fabie a konečně se připojil i VW, jenž přivezl nový T-Roc. Stojí na platformě MQB A1, tedy stejné jako nové Polo. Stavbu obstarají výrobní linky v Portugalsku, kde se aktuálně tvoří i Sharan.

V rámci tiskové konference nám bylo kladeno na srdce, že T-Roc je konkurentem právě těchto zmíněných vozů, ne Karoqu či Atecy, se kterými je mnohdy srovnáván. Proti nim totiž v hierarchii značky stojí Tiguan. Připomeňme, že Volkswagen chystá ještě jedno auto podobného střihu, půjde o T-Cross, menšího sourozence T-Rocu s „méně“ SUV proporcemi.

Poprvé za volantem VW T-Roc: Chce dohnat Dacii Duster! Jak jezdí s 2.0 TSI?

Novinku seženete se čtyřmi různými motory. Základ nabídky tvoří litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW, následuje patnáctistovka vyladěná na 110 kW a vrcholem zážehové palety je dvoulitrové TSI se 140 kW. Zatímco první dva motory se párují se šestistupňovým manuálem, nejsilnější benzin dostanete výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. V nabídce nechybí ani 2.0 TDI se 110 kW s manuálem či automatem a samozřejmě pohonem všech kol.

K dispozici jsou čtyři výbavy. Základ tvoří T-Roc se 16“ koly z lehkých slitin, asistentem s funkcí nouzového brzdění, manuální klimatizací, koženým volantem, asistentem pro jízdu v jízdních pruzích či plnohodnotnou rezervou. Vyšší Design už dostal dvouzónovou klimatizaci, akustický parkovací systém, multifunkční volant či paket s konektivitou. Dalším stupněm je Style se 17“ koly, barevnou střechou a ambientním osvětlením. Nejvyšší Sport už dostal Active Info Display, zatmavená skla, červené brzdové třmeny, černé čalounění stropu či statické LED světlomety.

Jak je to tedy s tou výbavou navíc, kterou jsem zmiňoval v úvodu? U českých zákazníků se očekává zájem o vyšší specifikaci Style. To má ale háček, jelikož se páruje výhradně s kontrastně barevnou střechou. Značka to vyřešila elegantně a přidala právě stupeň Design, se kterým auto dostanete nalakované v jedné barvě.

Volkswagen T-Roc má české ceny. Je překvapivě dostupný! Co na to Škoda a Seat?

Co do rozměrů je auto 4234 mm dlouhé, 1819 mm široké a 1573 mm vysoké. Samotný rozvor pak činí 2590 mm. Není divu, že SUV veřejnost přirovnává právě k Atece či Karoqu, jelikož T-Roc je ve všech ohledech menší jen o chlup.

V rámci tiskové konference jsme si vůz mohli vyzkoušet na zhruba pět desítek kilometrů dlouhé trase. Sáhl jsem po dvoulitrovém TDI se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Z relativně krátké vyjížďky mi utkvělo v paměti několik poznatků – motor je i za studena příjemně tichý a i na osmnáctipalcových kolech překvapivě pohodlný. Potěšujícím faktorem byla i spotřeba která se i přes ostřeji projížděná klikatá stoupání nešplhala přes 6,5 litru.

Byť jde o další kousek, který je posazen na základech hatchbacku, vyšší „SUV posez“ je ve srovnání s konkurencí výraznější. Není to jako v případě Kií Rio a Stonic, kde sednete z jednoho do druhého a stále máte pocit, že sedíte v docela malém hatchbacku. Těšit se samozřejmě můžete na tradiční redakční test, který plánujeme v příštích týdnech. A věřím, že s dvoulitrovým TSI by to mohlo být hodně zajímavé svezení...

Volkswagen T-Roc - technická data a ceník
Motor1.0 TSI1.5 TSI2.0 TSI2.0 TDI
Převodovka6M6M7A6M/7A
Zdvihový objem [cm3]999149819841968
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/5000-5500110/-140/4180-6000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]200/2000-3500-/-320/1500-4180340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]187205216200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1-7,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,15,46,75,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1270-14951530
Cena T-Roc [Kč]452.900---
Cena Design [Kč]-584.900-692.900
Cena Style [Kč]-614.900-722.900
Cena Sport [Kč]-652.900808.900760.900/820.900

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Dnes 17:55

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod palbou kritiky kvůli bezpečnosti

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod…

Mexická letecká společnost, jejíž letoun se zřítil v pátek u kubánské metropole Havany, čelila v posledních…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu ovládl Real Madrid

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu…

Basketbalistům Fenerbahce Istanbul s českým pivotem Janem Veselým těsně unikla obhajoba titulu v Evropské lize,…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…