Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další malé SUV na českém trhu. Volkswagen přiváží charismatický T-Roc

Stanislav Kolman
Diskuze (39)
Volkswagen přivezl do tuzemska první kousky zatím nejmenšího SUV v nabídce. Kvůli českým návykům je u nás dokonce nabízena jedna výbava navíc.

Kategorie malých SUV se stává doslova fenoménem. Každá velká automobilka už nabízí (nebo minimálně chystá) auto, které je postaveno na základech hatchbacku, ale zatraktivňují jej robustnější proporce. Namátkou vzpomeňme Renault Captur, Kiu Stonic, Opel Crossland X či Mazdu CX-3.

Nejiným směrem kráčí i filozofie koncernu Volkswagen. Seat přiváží maličkou Aronu, mladoboleslavská automobilka chystá crossover na základech Fabie a konečně se připojil i VW, jenž přivezl nový T-Roc. Stojí na platformě MQB A1, tedy stejné jako nové Polo. Stavbu obstarají výrobní linky v Portugalsku, kde se aktuálně tvoří i Sharan.

V rámci tiskové konference nám bylo kladeno na srdce, že T-Roc je konkurentem právě těchto zmíněných vozů, ne Karoqu či Atecy, se kterými je mnohdy srovnáván. Proti nim totiž v hierarchii značky stojí Tiguan. Připomeňme, že Volkswagen chystá ještě jedno auto podobného střihu, půjde o T-Cross, menšího sourozence T-Rocu s „méně“ SUV proporcemi.

Novinku seženete se čtyřmi různými motory. Základ nabídky tvoří litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW, následuje patnáctistovka vyladěná na 110 kW a vrcholem zážehové palety je dvoulitrové TSI se 140 kW. Zatímco první dva motory se párují se šestistupňovým manuálem, nejsilnější benzin dostanete výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. V nabídce nechybí ani 2.0 TDI se 110 kW s manuálem či automatem a samozřejmě pohonem všech kol.

K dispozici jsou čtyři výbavy. Základ tvoří T-Roc se 16“ koly z lehkých slitin, asistentem s funkcí nouzového brzdění, manuální klimatizací, koženým volantem, asistentem pro jízdu v jízdních pruzích či plnohodnotnou rezervou. Vyšší Design už dostal dvouzónovou klimatizaci, akustický parkovací systém, multifunkční volant či paket s konektivitou. Dalším stupněm je Style se 17“ koly, barevnou střechou a ambientním osvětlením. Nejvyšší Sport už dostal Active Info Display, zatmavená skla, červené brzdové třmeny, černé čalounění stropu či statické LED světlomety.

Jak je to tedy s tou výbavou navíc, kterou jsem zmiňoval v úvodu? U českých zákazníků se očekává zájem o vyšší specifikaci Style. To má ale háček, jelikož se páruje výhradně s kontrastně barevnou střechou. Značka to vyřešila elegantně a přidala právě stupeň Design, se kterým auto dostanete nalakované v jedné barvě.

Co do rozměrů je auto 4234 mm dlouhé, 1819 mm široké a 1573 mm vysoké. Samotný rozvor pak činí 2590 mm. Není divu, že SUV veřejnost přirovnává právě k Atece či Karoqu, jelikož T-Roc je ve všech ohledech menší jen o chlup.

V rámci tiskové konference jsme si vůz mohli vyzkoušet na zhruba pět desítek kilometrů dlouhé trase. Sáhl jsem po dvoulitrovém TDI se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Z relativně krátké vyjížďky mi utkvělo v paměti několik poznatků – motor je i za studena příjemně tichý a i na osmnáctipalcových kolech překvapivě pohodlný. Potěšujícím faktorem byla i spotřeba která se i přes ostřeji projížděná klikatá stoupání nešplhala přes 6,5 litru.

Byť jde o další kousek, který je posazen na základech hatchbacku, vyšší „SUV posez“ je ve srovnání s konkurencí výraznější. Není to jako v případě Kií Rio a Stonic, kde sednete z jednoho do druhého a stále máte pocit, že sedíte v docela malém hatchbacku. Těšit se samozřejmě můžete na tradiční redakční test, který plánujeme v příštích týdnech. A věřím, že s dvoulitrovým TSI by to mohlo být hodně zajímavé svezení...

Volkswagen T-Roc - technická data a ceník
Motor1.0 TSI1.5 TSI2.0 TSI2.0 TDI
Převodovka6M6M7A6M/7A
Zdvihový objem [cm3]999149819841968
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/5000-5500110/-140/4180-6000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]200/2000-3500-/-320/1500-4180340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]187205216200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1-7,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,15,46,75,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1270-14951530
Cena T-Roc [Kč]452.900---
Cena Design [Kč]-584.900-692.900
Cena Style [Kč]-614.900-722.900
Cena Sport [Kč]-652.900808.900760.900/820.900

Stanislav Kolman
Diskuze (39)
25. 6. 2018 10:58
T-Roc
No, já tedy nevím jak vám, ale mně se vlastně docela líbí. Hlavně ten design mi příjde zajímavý. Těžko říct jak na tom budou jízdní vlastnosti. Docela přemýšlím, že si počkám, až se nějaký objeví například v [odkaz] a pojedu si ho vyzkoušet. :-)
Avatar - kaa
1. 2. 2018 15:45
Re: Absurdní cena
Například dobře vybavený Nissan Czech Line v 1,6 benzin 547 000kč
29. 1. 2018 08:53
Re: Absurdní cena
asi nie je predrazeny az tak vela ako sa tu pise..... >:D a v nasom regione je..nemecke auto niekde inde ako aziati...
28. 1. 2018 21:25
Re: 2.0TSI s automatem
mam DSG v Tiguane 2.0 TSI @ 162kW a dnes som si schvalne pozrel vysledok jazdy: dialnica, okresky, mesto... comfort rezim... 7.4l/100km. Na to ze to auto vazi 1650kg je to skvela spotreba. Na druhu stranu nie je problem na tom jazdit aj za 11 litrov :-)
Avatar - pumpkin
28. 1. 2018 20:23
Re: 1,5TSI
Ako sa to vezme. Čo sa týka rozmerov, je len o takých 10 cm dlhší ako Stonic či Kona, do rozmerov stredne veľkým SUV mu chýba ešte dobrých 20 cm (aby náhodou nevznikla konkurencia Tiguanu). Medzi T-Rocom a T-Crossom bude predpokladám asi taký rozdiel ako medzi Stonicom a Konou a -10 cm.
Ja osobne medzi Konou a T-Rocom nevidím vekú pridanú hodnotu a jazdil som s oboma. Samozrejme, ono sa to prejaví pri ďalšom predaji, VW je predsa držiak, lenže medzi týmito dvoma autami je prosím pekne cenový rozdiel dobrých 6-tisíc eur, teda nejakých 152-tisíc korún a je pri aute do 30-tisíc € je to teda sakra rozdiel.
Áno, T-Roc pôsobí vďaka masívnosti kvalitnejšie (ťažšie dvere sa solídne dovrú), voľba jazdných režimov nie je iba na okrasu, ale to je za mňa asi tak všetko. Pokojne by som dal prednosť Kone.