VW Up! dostane vznětový dvouválec
Volkswagen potvrdil, že v příštím roce představí minivůz Up! poháněný vznětovým dvouválcem. Bude se jednat o upravenou jednotku z úsporného modelu XL1.
XL1 se začne vyrábět také v příštím roce, o jeho pohon se bude starat dvouválcový turbodiesel 0,8 TDI (35 kW, 120 Nm) v kombinaci s elektromotorem (20 kW, 100 Nm) uloženým mezi spalovacím motorem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Zatím není jasné, jakých parametrů bude v Upu! tento agregát disponovat. Konkurenční Fiat Panda je mimochodem dostupný se zážehovým dvouválcem 0,9 TwinAir ve dvou výkonových verzích – atmosférické s 48 kW a přeplňované s 63 kW.
Dvouválec má být kompatibilní se všemi vozy z rodiny New Small Family, mohl by se tak objevit i v nabídce pro Škodu Citigo a SEAT Mii, popřípadě pro další vozy odvozené od Upu!. Jedním z nich by mohl být kompaktní crossover naznačený studií VW Taigun.
Aktuálně je Up!, Citigo a Mii dostupný pouze se zážehovým tříválcem 1,0 MPI ve dvou výkonových variantách s 44 kW a 55 kW. Ten je možné použít také v autech s platformou MQB, v budoucnu se tak může objevit třeba ve VW Golf VII nebo příští generaci Škody Fabia.
Pro následující léta je počítáno i s elektrickými variantami Upu!, Citigo a Mii. Minielektromobil se znaky Škody by se podle zpráv z ledna měl začít prodávat v roce 2014. Před koncem letošního roku pak dorazí Citigo s pohonem na stlačený zemní plyn.