Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen XL1 míří do výroby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Koncept extrémně úsporného vozu s označením XL1 nezůstane slepou vývojovou větví v historii Volkswagenu a dočká se sériové produkce.

Podle britského magazínu Autocar měl výrobu Volkswagenu XL1 na pařížském autosalonu potvrdit Ulrich Hackenberg, šéf vývoje a výzkumu německé automobilky, který s prototypem ujel minulý týden téměř 500 km v rámci testování jeho spolehlivosti.

Automobil se spotřebou paliva 0,9 litru nafty na 100 km v kombinovaném cyklu může být podle informací od Ulricha Hackenberga v příštím roce vyroben v první omezené sérii 50 kusů. S ohledem na údaje získané od provozovatelů těchto vozů by se mohla následně rozběhnout produkce další série čítající až 5000 automobilů.

Volkswagen XL1 se představil jako třetí v řadě „litrových“ konceptů své značky v lednu roku 2011 na Qatar Motor Show. Tento plug-in hybrid využívá kombinaci turbodieselu a elektromotoru. Hnací agregát je uložen u zadní nápravy. Je tvořen dvouválcovým motorem TDI (35 kW, 120 Nm), kterému asistuje elektromotor (20 kW, 100 Nm) uložený mezi ním a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Prototyp má karoserii s půdorysem přibližně odpovídajícím malému autu formátu VW Polo, výška je však pouhých 1156 mm. Cestující už nesedí za sebou, jako v případě předchozích dvou prototypů, ale vedle sebe. Dvoumístné kupé dostalo dveře výklopné vzhůru a vpřed.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
2. 10. 2012 06:47
Re: Design
Jestli ono to nebude tím, že zákony aerodynamiky znali už řekněme před 100 lety, cca před 70 lety podle nich udělal pan Porsche káru (a pár dalších udělalo něco podobného, nezabíhejme do detailů) a povedlo se jim to.
A představte si, že od té doby nevyšla žádná novela již zmíněných zákonů aerodynamiky...
2. 10. 2012 06:43
Re: Za tohle koncernu tleskám,
Smysl to dává jako investice firmy VW do budoucna. Pokud se auta tohoto typu budou v budoucnu dělat, bude nutné je vyrobit co nejlevněji a s co nejvyšší spolehlivostí. A to se prakticky nedá provést jinak, než otestovat pár malých sérií a podle jejich slabých míst postupně zlepšovat, zdokonalovat, a taky zlevňovat technologie (ono nepopulární "katování kostů")...
Jo a abych nezapomněl - automobilka, která tyhle věci zkouší, získává image technologického inovátora.
A za pár let se ukáže, jestli ta investice vyšla nebo ne.
2. 10. 2012 06:38
Re: Podľa akej metodiky rátali spotrebu?
Tak v USA mají vyšší deklarovanou spotřebu všechna auta. Nejde jen o elektromobily.
Protože pokud nelze reálně jezdit za deklarovanou spotřebu, znamená to pro automobilku prakticky jistý soud, a to prohraný. Že té deklarované spotřeby dosáhli někde na zkušebním okruhu, pro který je vůz optimalizovaný, to že tamním soudům úplně jedno.
Ale díky za informaci k těm elektromobilům, to jsem ještě nevěděl.
29. 9. 2012 23:55
Re: Poslední naftové křeče - konec placení za paliva
EV zabil vlastní otec - GM, protože by mu v budocnu ohrozil stávající spalovací technologie. Tesla toto udělat nemůže, protože vsadila vše na elektromobily. Čili ta situace je zcela jiná. To samozřejmě neznamená, že jim ještě mnozí nebudou házet klacky pod nohy. Nicméně už to, že malá Tesla dokázala postavit elektromobil s dojezdem 500km s dobitím za 30 minut a obří autokoncerny tvrdí, že to nejde, ukazuje kde je pravda.
29. 9. 2012 22:27
Re: Poslední naftové křeče - konec placení za paliva
Když čteš rád sci-fi, nesmíš tomu slepě věřit. EV-1 nebyly zadarmo a jak se s nimi panečku dokázali, kluci americký, vypořádat.

A taky si pamatuji, že soudruh prezident Antonín Novotný hrdě hlásal: " vbrzku bude blahobyt" nebo " v komunizmu budou základní potraviny pro všechny zadarmo" nebo " maso bude ! Soudruzi " .......

Petrolejářské a automobilové loby budou určitě mlčky a jako hodní beránci sledovat, jak jim utíkají jejich tučné zisky.