Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Avií v Česku ke konci července končí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (30)
Výroba nákladních vozů Avia v Česku končí. Rozhodla o tom mateřská společnost Avia Ashok Leyland Limited.

Výroba Avií se má dle informací společnosti Avia Ashok Leyland Limited zastavit k 31. červenci. Poprodejní služby, jako je například záruční servis a prodej náhradních dílů, bude firma poskytovat nadále.

Nové výrobky by měly být dodávány z ostatních výrobních závodů společnosti, jakmile se zlepší ekonomická situace, dodala firma s tím, že Avia zajistí své právní povinnosti.

Letňanská Avia podle Sdružení automobilového průmyslu a Svazu dovozců automobilů během prvních pěti měsíců letošního roku vyrobila jen čtyři vozidla a pouze doprodávala zásoby z minulého roku. Prodejní síť by údajně měla postupně zaniknout a výroba se odstěhovat do Indie k mateřské firmě. Letňanský závod by se měl zavřít a rozprodat.

Skupina Ashok Leyland sice hodlá obdobná vozidla ze svého indického závodu vyvážet téměř do celého světa, ale nikoli do zemí Evropské unie, kde platí přísnější předpisy včetně emisních norem.

Avia loni zvýšila tržby o 56 procent na 665 milionů korun, stále ale byla ve ztrátě, prodej se zvýšil o dvě třetiny na 1003 aut, hranice rentability přitom je kolem 3000 vozů. Součástí koncernu Hinduja Group, jehož vlajkovou lodí je druhá největší automobilka v Indii Ashok Leyland, je Avia od roku 2006. Ke konci roku 2012 zaměstnávala 227 pracovníků.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (30)
Avatar - Barrichello
19. 6. 2013 08:54
Re: Z článku
>:D >:D asi tak nějak
Avatar - Andromeda
19. 6. 2013 00:11
Re: Z článku
To, co dnes sedí v těch samých budovách je kvalitativně stejné >:-[] , viz odstoupivší družinářka na Min. kultury ... To byla taková pecka >:D , že při četbě jejich rozhovorů či přepisů tiskovek si jeden říkal: A to jsme se smáli Jakešovi >:-[] >:D ...
Avatar - Barrichello
18. 6. 2013 20:15
Re: Smutný konec
Licence na Saviemi se koupila proto, že tehdejší čssr nemělo nákladní vůz střední tonáže.

Jak sem psal níže, čím si chtěl vozit rohlíky, maso, zelninu atd?

Zastaralou Pragou S5T? Liazy MTS? Nebo auty typu Tatra a Praga V3S což byly speciály pro vojenské , stavební využití, nikoliv pro rozvážkový provoz.
Nic jiného čssr nemělo a celá východní evropa taky ne, nepočítaje šílené Robury, licenční rumunské RoMANy atd.

LETECKÝCH FABRIK TU BYLO 6, FABRIKA NA STŘEDNĚ TĚŽKÉ NÁKLADNÍ VOZY ANI JEDNA, je v celku logické že když se po ukončení pístových motorů a licenční výroby IL-14 hledalo co v Avii dál vyrábět, že padl požadavek v letecké výrobě dál nepokračovat a soustředit se na daleko potřebnější oblast, tedy na lehké a středně těžké nákladní vozy.

Původní Saviem SG2 za starou belu rozhodně nestál. Dokonce z něj vůbec nešel onen pověstný modrý dým, to jen tady zas někdo usoudil že ušetří a vyrobí to levněji, navíc údajně Motor Jikov nebyl vůbec dlouho dobu vyrobit funkční okopírované čerpadlo Bosch, které Saviemy používaly a jeho nákup v aoriginále samozřejmě nebyl z důvodu nedostatku valut možný.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2013 20:05
Re: Z článku
Ne vývoj v Avii nedělali 4 lidi. Vývojové oddělení mělo vlastní halu, osobně se v ní několikrát byl, součástí byl 3 rozměrný aparát, byla tam dílna, hala pro zkušební vozy, výstupní kontrola, soustruhy a další stroje, nahoře v patře projekční kanceláře, sklad materiálu a pod vývoj patřili rovněž zkušební řidiči. V dobách největší slávy dohromady asi 100 lidí.

Nesrovnávej co je dneska s tím co bylo před 40 lety. Vývojové oddělení v Avii bylo rozpušetěno v roce 2001 poté co byl vyvinut a odzkoušen současný model a vedení usoudili že už nic vyvíjet nebudou a že vývoj rozpouštějí.

Takže srovnávej vývojové oddělení s konkurencí max. do roku 1999.

Soudruzi v 70 letech razili heslo, které se jim těžce vymstilo - to že proč něco modernizovat když to sssr a země třetího světa kupují. Jenže jim pak těžce ujel vlak, což se projevilo zejména v 90 lteech po smaetu, kdy tyhle trhy padly a na těch ostatních byly výrobky nekonkurenceschopné.
To každej ví. bohužel na nejvyšších místech seděli často neschopný lidi a celý vedení bylo notně zkostnatělný, nepružný a nebo se báli těch výše.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2013 19:59
Re: Z článku
To proč se ot ocitlo v špulíkách už sem tady vysvětloval - bylo to díky zkostnatělému vedení, nechuti investovat do nových věcí a ke konci díky katastrofálnímu nedostatku peněz, zejména devizových....

Jinak Model AN byl v roce 1190 připraven do sériové výroby, takže krom komunistů na to má podíl i vláda Kaluse která do toho neivestovala nic a zpackla privatizaci.
Jinak se už mohlo tak od roku 1992 vyrábět úplně něco jiného než přepracované původní Saviemy...