Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann Spyder: Specialita pro puristy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Malosériová německá automobilka Wiesmann v Ženevě ve světové premiéře představila extrémní koncept bez dveří a čelního skla.

Wiesmann Spyder má pokračovat v trendu značky ve stavbě lehkých sporťáků, oproti sériovým modelům ale kvůli snížení hmotnosti postrádá dveře, čelní sklo a řadu dalších prvkům zvyšujících komfort posádky.

Koncept je vůbec nejextrémnějším modelem značky, který se v případě vřelého uvítání veřejností a hlavně zákazníků může dostat do sériové výroby. Pokud by se Wiesmann Spyder začal vyrábět, nebylo by to dříve než v roce 2012.

Společnost Wiesmann se s tímto konceptem vrací ke svým kořenům a Spyder představuje puristický sportovní automobil, v jehož designu i konstrukci je vše podřízeno zážitkům z jízdy.

Automobil s dvojicí oddělených kokpitů má vpředu podélně uložen vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru ze současného BMW M3, který pohání kola zadní nápravy. Motor disponuje výkonem 309 kW (420 k) při 8300 min-1 a točivým momentem 400 Nm při 3900 min-1.

Wiesmann Spyder s tímto výkonem při hmotnosti pod 1000 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 4,0 s a dosahuje rychlosti okolo 290 km/h.

Automobilka Wiesmann byla založena v roce 1988 bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými. Ti se zaměřili na výrobu lehkých, individuálních sporťáků britského typu. Vozy Wiesmann jsou tedy lehké a je zábavné je řídit.

V současnosti tato firma nabízí modely MF3, MF4 a MF5. První z nich je k dispozici pouze jako otevřený Roadster, u zbývajících dvou se mohou zákazníci rozhodovat mezi plátěnou střechou nebo verzí kupé s označením GT. Všechny vozy Wiesmann používají motory BMW, předchozí atmosférické desetiválce loni nahradily přeplňované osmiválce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Typhoon
3. 3. 2011 23:14
Re: krok vedle
Nesouhlas! Tento Wiesmann vypadá božsky!
3. 3. 2011 15:23
Moc pěkné
poměr hmotnost/výkon skvělý. Barevná kombinace Matra modři a červeného proužku je super!
3. 3. 2011 12:38
krok vedle
Jsem fanda takových ortodoxních roadsterů, ale tohle se mi vůbec nelíbí. Technicky to bude jistě zajímavá záležitost, ale taky by to mělo nějak vypadat. Znovu a lépe pane Wiesmanne :no:
Nicméně, snaha se cenní. Zrovna Wiesmann by asi měl odvahu dát to do výroby narozdíl od jiných i když povedenějších konceptů...
3. 3. 2011 09:39
Kaipan po nemecku
Pekne.