Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann GT a Roadster: Desetiválce vystřídají osmiválce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Malosériová německá automobilka Wiesmann oznamuje použití twin turbo osmiválců od BMW.

Značka Wiesmann si získala reputaci výrobou sportovních aut s ortodoxním konstruktérským přístupem a technikou BMW. V současnosti tato firma nabízí modely MF3, MF4 a MF5. První z nich je k dispozici pouze jako otevřený Roadster a u zbývajících dvou se mohou zákazníci rozhodovat mezi plátěnou střechou nebo verzí kupé s označením GT.

Wiesmann v případě modelů MF4 a MF5 provádí generační výměnu pohonných jednotek a od nového roku je bude nabízet s přeplňovanými osmiválcovými motory BMW, které nahradí atmosferické osmiválce u MF4 a desetiválec M5/M6 v modelu MF5.

Modelová řada MF4 bude nyní vybavena twin turbo osmiválcem BMW 4,4 l s přímým vstřikováním paliva. Roadster i kupé budou disponovat výkonem 300 kW (400 k) dostupný od 5500 do 6400 min-1. Wiesmann MF4 s tímto motorem má zvládnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 4,6 s a dosahovat maximální rychlosti 291 km/h.

MF5 bude i nadále nejvýkonnějším zástupcem své značky, což mu zaručí motor, kterému u BMW říkají M TwinPower Turbo. Přeplňovaný osmiválec z modelů X5 M a X6 M zamíří pod kapotou Wiesmannu, kde nahradí doposud používaný atmosférický desetiválec z M5 a M6. Motor si zachová své původní naladění a v Roadsteru i GT bude disponovat výkonem 408 kW (555 k) od 5750 do 6750 min-1.

Wiesmann uvádí, že MF5 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,9 s a dosáhne maximální rychlosti 311 km/h. Spotřeba paliva kombinovaném režimu se má pohybovat okolo 10,7 litru benzinu na 100 km. Díky přeplňovanému osmiválci se z MF5 stane nejvýkonnější sériový model v historii malé automobilky se salamandrem ve znaku.

Roadster MF3 bude i nadále poháněn šestiválcem o objemu 3,2 litru, ale od nového roku bude tato pohonná jednotka splňovat emisní normu Euro 5.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)