Wiesmann je zpátky, do konce roku chystá nový model

 

Malovýrobci exkluzivních sporťáků to mají těžké a většinou balancují na hraně bankrotu. Ale někdy mají to štěstí, že se najde nový investor a rozjede znovu výrobu. Naposledy Wiesmann.

Bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové začali v roce 1988 vyrábět hardtopy, tedy pevné střechy pro kabriolety. O pět let později měl premiéru jejich první sporťák v retro stylu s gekonem ve znaku, k roadsterům se přidala kupé. Prakticky výhradně šlo o techniku BMW M v exkluzivním kabátku vracejícím se do minulosti. A pochopitelně si za ni nechali i zaplatit...

Ne každá automobilová manufaktura má to štěstí, aby se udržela dvě dekády. Na přelomu té minulé a současné dokonce plánovala vývoz svých vozů také do USA, ale tam platí přísná legislativa i pro malovýrobce. Splnit předpisy by znamenalo obří náklady... Neuskutečnila se ani plánovaná expanze do Británie a Indie, verze s pravostranným řízením se také nezrodila. Zakázek tudíž nepřibývalo, ba právě naopak, v srpnu 2013 přišla insolvence a žádost o soudní ochranu před věřiteli. Konkurzní řízení bylo sice v prosinci téhož roku pozastaveno, ale následovaly vleklé soudní tahanice... Stroje utichly v březnu 2014.

Loni v listopadu přišli dva investoři z Británie, shodou okolností opět bratři Roheen a Sahir Berryové. Ti koupili práva na značku a se zakladateli sepsali příslušné kontrakty. Do čela malé automobilky postavili ženu: Anitu Tatalovic. Nabídka peněz z Číny od Freemana Shena a jeho Sinfonie Investment byla nakonec odmítnuta. Proti se postavili v Mnichově, Wiesmann jim nestihl zaplatit za motory...

Momentálně se pracuje údajně na novém modelu, který by se měl představit do konce roku. Kusová výroba se z Dülmenu nikam stěhovat nebude, původní továrna stále stojí a je funkční. Aktuální majitelé pilně spolupracují s těmi bývalými, společnost nyní nese název Wiesmann Automotive GmbH, v té původní chybělo slůvko Automotive.

Co to znamená? Na vývoj zcela nového auta pochopitelně není čas a proč by Wiesmann vlastně měl stavět něco jiného než dosud, když to dlouho fungovalo? Očekávejme tedy spíše totožný recept spojený s bavorským přeplňovaným osmiválcem 4,4 l (408 kW/554 k/680 N.m). Doufejme, že se lehounkým dvoumístným sporťákům bude ve druhé etapě jejich životní poutě dařit lépe.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
Zdroj: Auto Motor und Sport

Štítky BMW Wiesmann Sportovní Kupé Roadster

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…