Wiesmann je zpátky, do konce roku chystá nový model

 

Malovýrobci exkluzivních sporťáků to mají těžké a většinou balancují na hraně bankrotu. Ale někdy mají to štěstí, že se najde nový investor a rozjede znovu výrobu. Naposledy Wiesmann.

Bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové začali v roce 1988 vyrábět hardtopy, tedy pevné střechy pro kabriolety. O pět let později měl premiéru jejich první sporťák v retro stylu s gekonem ve znaku, k roadsterům se přidala kupé. Prakticky výhradně šlo o techniku BMW M v exkluzivním kabátku vracejícím se do minulosti. A pochopitelně si za ni nechali i zaplatit...

Ne každá automobilová manufaktura má to štěstí, aby se udržela dvě dekády. Na přelomu té minulé a současné dokonce plánovala vývoz svých vozů také do USA, ale tam platí přísná legislativa i pro malovýrobce. Splnit předpisy by znamenalo obří náklady... Neuskutečnila se ani plánovaná expanze do Británie a Indie, verze s pravostranným řízením se také nezrodila. Zakázek tudíž nepřibývalo, ba právě naopak, v srpnu 2013 přišla insolvence a žádost o soudní ochranu před věřiteli. Konkurzní řízení bylo sice v prosinci téhož roku pozastaveno, ale následovaly vleklé soudní tahanice... Stroje utichly v březnu 2014.

Loni v listopadu přišli dva investoři z Británie, shodou okolností opět bratři Roheen a Sahir Berryové. Ti koupili práva na značku a se zakladateli sepsali příslušné kontrakty. Do čela malé automobilky postavili ženu: Anitu Tatalovic. Nabídka peněz z Číny od Freemana Shena a jeho Sinfonie Investment byla nakonec odmítnuta. Proti se postavili v Mnichově, Wiesmann jim nestihl zaplatit za motory...

Momentálně se pracuje údajně na novém modelu, který by se měl představit do konce roku. Kusová výroba se z Dülmenu nikam stěhovat nebude, původní továrna stále stojí a je funkční. Aktuální majitelé pilně spolupracují s těmi bývalými, společnost nyní nese název Wiesmann Automotive GmbH, v té původní chybělo slůvko Automotive.

Co to znamená? Na vývoj zcela nového auta pochopitelně není čas a proč by Wiesmann vlastně měl stavět něco jiného než dosud, když to dlouho fungovalo? Očekávejme tedy spíše totožný recept spojený s bavorským přeplňovaným osmiválcem 4,4 l (408 kW/554 k/680 N.m). Doufejme, že se lehounkým dvoumístným sporťákům bude ve druhé etapě jejich životní poutě dařit lépe.

Spolupracujeme s TipCars.com
Hypotéky v lednu zdražily, banky mají nejméně klientů za poslední roky Hypotéky v lednu zdražily, banky mají nejméně klientů za poslední roky

Průměrná úroková sazba hypoték v lednu dále stoupla na…

Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky

Vztah člověka a vlka nebyl nikdy zcela idylický. Faktem…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi

Vraťme život na Václavské náměstí ovládané nyní mafií,…

Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

 
Zdroj: Auto Motor und Sport

Štítky BMW Wiesmann Sportovní Kupé Roadster

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní? Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi…

 





 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Odborník, který se staral o Jiřího Pomeje: Bohužel, na to tableta není

Odborník, který se staral o Jiřího Pomeje: Bohužel,…

Když Jiřího Pomeje (53) opustila manželka Andrea (30), tak byl jeho velkou oporou psychiatr Jan Cimický (70).…

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim? Tajemství její smrti konečně odhaleno!

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim?…

Když v roce 1997 zemřela lady Diana (†36) v pařížském tunelu Pont D‘Alma, její náhlá smrt zavdala příčiny k…

 

iSport.cz

Koukalová namlsala fanoušky! Chystá návrat?! Motivoval ji Jágr

Koukalová namlsala fanoušky! Chystá návrat?!…

Jaromír Jágr motivátor? Pro biatlonovou královnu Gabrielu Koukalovou (29) určitě. Návrat kladenské legendy na…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému azurovému jezeru Phoksumdo

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému…

Nepál každoročně uvítá statisíce trekařů, horolezců a cestovatelů. Přesto v této zemi stále najdete odlehlé…

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý nejsou peníze

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý…

Pražský magistrát odmítl exhumovat paní Zdenu Mašínovou starší ze společného hrobu, protože je to drahé a…