16.12. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi obrací: Elektrický supersport R8 e-tron bude

 

Omezená série elektrického supersportu z Ingolstadtu nakonec přece jen vznikne. Autu pomohl nový šéf vývoje značky.

Audi letos na jaře dalo najevo, že chystaný elektrický supersport R8 nakonec nebude vyrábět, důvodem byla omezená kapacita baterií auta. Díky vývoji techniky ale vedení Audi změnilo názor a podle britského Autocaru práce na sériové R8 e-tron opět pokračují.

Právě nedotažení R8 e-tron do sériové podoby bylo vyčítáno bývalému šéfovi vývoje Audi Wolfgangu Dürheimerovi, kterého na této funkci v červenci nahradil Ulrich Hackenberg. Ten zároveň dohlíží na vývoj aut všech značek koncernu VW Group.

Hackenberg má vozy s elektrickým pohonem v oblibě. Je totiž zodpovědný za vývoj elektrických Volkswagenů e-Up! a e-Golf či hybridního Volkswagenu XL1.

Podle zdrojů britského magazínu vývoj baterií pokročil natolik, že R8 e-tron zvládne na jedno jejich nabití ujet takřka 400 kilometrů. To umožní použití modernějšího typu lithiových akumulátorů s vyšší kapacitou.

Ještě na začátku roku se hovořilo o tom, že vůz zvládne ujet maximálně 215 kilometrů na jedno nabití baterií, což byla pro vedení Audi málo. Z toho důvodu byla na jaře R8 e-tron označena za nevhodnou pro sériovou výrobu.

R8 e-tron se má stát vlajkovou lodí nabídky elektrických a hybridních Audi s označením e-tron. V plánech je ještě například A3 e-tron, který na trh dorazí na jaře 2014.

Audi počítá pouze s limitovanou výrobou R8 e-tron, zahájena má být v druhé polovině roku 2014. Elektrický supersport bude podle Autocaru sdílet vzhled s druhou generací R8, která je rovněž naplánovaná na příští rok.

Dosavadní podoba R8 e-tron je poháněna dvěma elektromotory o společném výkonu 280 kW (381 koní) a točivém momentu 820 N.m. Díky této síle zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jet nejvýše rychlostí 200 km/h.

Základem automobilu je nový prostorový rám sdílený s chystanou druhou generací R8, který vedle hliníkových dílů používá množství prvků z karbonu. Díky tomu prototypy R8 váží 1.780 kilogramů, což je o 60 kilogramů více než v případě desetiválcové R8.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Zdroj: Autocar
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl jsem to kopnout

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl…

Suverenitu, klid při rozehrávce a produktivitu si brněnský hokejový klenot Martin Nečas přenesl v play off i do…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…