16.12. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi obrací: Elektrický supersport R8 e-tron bude

 

Omezená série elektrického supersportu z Ingolstadtu nakonec přece jen vznikne. Autu pomohl nový šéf vývoje značky.

Audi letos na jaře dalo najevo, že chystaný elektrický supersport R8 nakonec nebude vyrábět, důvodem byla omezená kapacita baterií auta. Díky vývoji techniky ale vedení Audi změnilo názor a podle britského Autocaru práce na sériové R8 e-tron opět pokračují.

Právě nedotažení R8 e-tron do sériové podoby bylo vyčítáno bývalému šéfovi vývoje Audi Wolfgangu Dürheimerovi, kterého na této funkci v červenci nahradil Ulrich Hackenberg. Ten zároveň dohlíží na vývoj aut všech značek koncernu VW Group.

Hackenberg má vozy s elektrickým pohonem v oblibě. Je totiž zodpovědný za vývoj elektrických Volkswagenů e-Up! a e-Golf či hybridního Volkswagenu XL1.

Podle zdrojů britského magazínu vývoj baterií pokročil natolik, že R8 e-tron zvládne na jedno jejich nabití ujet takřka 400 kilometrů. To umožní použití modernějšího typu lithiových akumulátorů s vyšší kapacitou.

Ještě na začátku roku se hovořilo o tom, že vůz zvládne ujet maximálně 215 kilometrů na jedno nabití baterií, což byla pro vedení Audi málo. Z toho důvodu byla na jaře R8 e-tron označena za nevhodnou pro sériovou výrobu.

R8 e-tron se má stát vlajkovou lodí nabídky elektrických a hybridních Audi s označením e-tron. V plánech je ještě například A3 e-tron, který na trh dorazí na jaře 2014.

Audi počítá pouze s limitovanou výrobou R8 e-tron, zahájena má být v druhé polovině roku 2014. Elektrický supersport bude podle Autocaru sdílet vzhled s druhou generací R8, která je rovněž naplánovaná na příští rok.

Dosavadní podoba R8 e-tron je poháněna dvěma elektromotory o společném výkonu 280 kW (381 koní) a točivém momentu 820 N.m. Díky této síle zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jet nejvýše rychlostí 200 km/h.

Základem automobilu je nový prostorový rám sdílený s chystanou druhou generací R8, který vedle hliníkových dílů používá množství prvků z karbonu. Díky tomu prototypy R8 váží 1.780 kilogramů, což je o 60 kilogramů více než v případě desetiválcové R8.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo nastal zlom Ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo nastal zlom

Kauza Čapí hnízdo se zřejmě dostane do další fáze. Svou…

CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení

Internetové sdružení CZ.NIC se obává masivních útoků na…

Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) zasahuje…

Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář

Mezinárodní investiční společnost Coast2Coast Capital,…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Audi Elektromobil Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

 



 
Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Dnes 09:52

Automobilky se při stavbě nových vozů snaží ušetřit hmotnost, jak jen to jde. Zlomovým řešením této problematiky může být zavěšení vznikající pod britským konsorciem.




Blesk.cz

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana připraví úřad pro sport

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana…

Designovaný premiér Andrej Babiš (ANO) hodlá zřídit funkci vládního zmocněnce pro sport. Post bude zastávat…

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…