Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi
Audi
Audi
Audi
16 Fotogalerie

Audi obrací: Elektrický supersport R8 e-tron bude

Omezená série elektrického supersportu z Ingolstadtu nakonec přece jen vznikne. Autu pomohl nový šéf vývoje značky.

Audi letos na jaře dalo najevo, že chystaný elektrický supersport R8 nakonec nebude vyrábět, důvodem byla omezená kapacita baterií auta. Díky vývoji techniky ale vedení Audi změnilo názor a podle britského Autocaru práce na sériové R8 e-tron opět pokračují.

Právě nedotažení R8 e-tron do sériové podoby bylo vyčítáno bývalému šéfovi vývoje Audi Wolfgangu Dürheimerovi, kterého na této funkci v červenci nahradil Ulrich Hackenberg. Ten zároveň dohlíží na vývoj aut všech značek koncernu VW Group.

Hackenberg má vozy s elektrickým pohonem v oblibě. Je totiž zodpovědný za vývoj elektrických Volkswagenů e-Up! a e-Golf či hybridního Volkswagenu XL1.

Podle zdrojů britského magazínu vývoj baterií pokročil natolik, že R8 e-tron zvládne na jedno jejich nabití ujet takřka 400 kilometrů. To umožní použití modernějšího typu lithiových akumulátorů s vyšší kapacitou.

Ještě na začátku roku se hovořilo o tom, že vůz zvládne ujet maximálně 215 kilometrů na jedno nabití baterií, což byla pro vedení Audi málo. Z toho důvodu byla na jaře R8 e-tron označena za nevhodnou pro sériovou výrobu.

R8 e-tron se má stát vlajkovou lodí nabídky elektrických a hybridních Audi s označením e-tron. V plánech je ještě například A3 e-tron, který na trh dorazí na jaře 2014.

Audi počítá pouze s limitovanou výrobou R8 e-tron, zahájena má být v druhé polovině roku 2014. Elektrický supersport bude podle Autocaru sdílet vzhled s druhou generací R8, která je rovněž naplánovaná na příští rok.

Dosavadní podoba R8 e-tron je poháněna dvěma elektromotory o společném výkonu 280 kW (381 koní) a točivém momentu 820 N.m. Díky této síle zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jet nejvýše rychlostí 200 km/h.

Základem automobilu je nový prostorový rám sdílený s chystanou druhou generací R8, který vedle hliníkových dílů používá množství prvků z karbonu. Díky tomu prototypy R8 váží 1.780 kilogramů, což je o 60 kilogramů více než v případě desetiválcové R8.