13.5. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Wörthersee GTI Treffen 2018: Decentní i kýčovitý tuning, hostesky a nejrychlejší GTI

 

I letos se na břehu rakouského jezera Wörtherseee koná každoroční sraz milovníků GTI. Jen o upravených Volkswagenech to ale není...

Golf GTI je v automobilovém světě pojem. Automobil uvedený v roce 1976 zpopularizoval segment hot hatchů a v průběhu let si našel množství fanoušků, což vedle nastupujících generací (dnes už je v prodeji sedmá) přineslo i množství srazů těchto aut. Ten nejznámější se koná na břehu rakouského jezera Wörthersee, přičemž letos je pořádán už jeho 37. ročník. Nechyběli jsme na něm!

Jestliže v minulosti se z GTI Treffen postupně stala prezentace sportovních vozů celého koncernu VW Group, když na akci nechyběly ani stánky Audi, Seatu nebo Škody, od roku 2016 je zase hlavní pozornost upřena na Volkswagen, konkrétně jeho vozy s GTI v názvu. A je tomu tak i letos, byť to neznamená, že by v městečku Reifnitz chyběly vozy dalších značek. Vedle koncernových zástupců (potkali jsme třeba hned několik různě upravených Octavií RS nebo tři Lamborghini) se u Wörthersee letos ukázalo až nečekané množství vozů BMW.

Video

Tím nejzajímavějším jsou ale samozřejmě „gétéíčka,“ a to v opravdu rozličných provedeních. Ve Wörthersee se tak na jednom místě potkávají krásné renovované jedničkové a dvojkové Golfy, decentně upravené Volkswageny i díla, nad nimiž jsem já osobně kroutil hlavou. Kýčovité airbrushy, nůžkové dveře i nepochopitelně snížené podvozky, to všechno na GTI Treffen je. Své si tak při procházce po Reifnitzu najde opravdu každý, ať už preferuje právě co největší úpravy, nebo naopak co nejoriginálnější vzhled. A to je na tomto srazu to nejlepší! Jen těch krásných hostesek podobně jako na autosalonech přece jen ubylo, u tunerů jsme jich potkali jen pár.

Vedle tuningových úpravců má na GTI Treffen jako již tradičně svůj stánek i značka Volkswagen, která na něm vedle těch nejzajímavějších upravených fanoušků aut prezentovala některé své historické vozy a především úplné novinky.

Tou nejvíce očekávanou byl Golf GTI TCR, který byl po celou dobu naší návštěvy obklopen davy lidí, a tak jeho nafocení, aniž by vám někdo vlezl do záběru, bylo takřka nemožné. A to se nám jinak zdálo v Reifnitzu méně návštěvníků i účastníků než v předchozích letech.

Automobilka sice Golf GTI TCR nazývá konceptem, automobil je už ale blízký sériové produkci, podobně jako loni v Reifnitzu odhalený Up! GTI. Sériový Volkswagen Golf GTI TCR dorazí před koncem roku, s tří- i pětidveřovou karoserií, přičemž se stane vrcholnou verzí aktuálního Golfu GTI, která se inspirovala závodním Golfem GTI pro sérii TCR. Pod kapotou mu pracuje přeplňovaný benzinový dvoulitr vyladěný na 213 kW a 370 N.m, jehož síla je posílána na přední kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Tato čísla přitom znamenají, že s odmontovaným omezovačem tenhle hot hatch zvládne jet 264 km/h.

VW Golf GTI TCR oficiálně: Seznamte se s nejrychlejším GTI, které se nezalekne ani „erka“!

Studenti akademií Volkswagenu se zase pochlubili hned dvěma díly. Jestliže studenti škodovácké akademie pravidelně stavějí koncepty, kterými se učí, jak probíhá takový vývoj auta, studenti Volkswagenu pracují na dílech mnohem bližším sériovým autům.

Golf Variant TGI Gmotion studentů z Cvikova je tak sportovně vyhlížející kombík s motorem 1.5 TGI na stlačený zemní plyn, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Právě s jeho integrací si tým musel poradit, protože Volkswagen zatím kombinaci motoru na plyn se čtyřkolkou nenabízí. Golf GTI Next Level z wolfsburského týmu je zase třídveřový hatch poháněný benzinovým dvoulitrem naladěným na 302 kW a vybavený velkým monitorem v kufru a silným hudebním systémem.

Hodně pozornosti poutal také dvojkový Golf, který se v roce 1987 zúčastnil závodu do vrchu v americkém Pikes Peak. Speciál byl vrcholnou formou tehdejších dvoumotorových speciálů, na nichž Volkswagen v průběhu osmdesátých let pracoval. Rakouským úpravcem Kurtem Bergmannem vyladěný vůz byl poháněn dvěma přeplňovanými zážehovými osmnáctistovkami o celkovém výkonu 480 kW. Volkswagen se na Pikes Peak letos vrátí elektrickým speciálem I.D. R Pikes Peak, a tak je tohle ukázka, že německá značka má v tomto závodě zajímavou historii.

Nudný Volkswagen? Kdysi vyvíjel ďábelské stroje se dvěma motory. Podívejte se!

A lákadlem byl nepochybně i koncept Golf GTI W12 z roku 2007, který však byl bohužel vystaven vysoko nad stánkem Volkswagenu, a tak jsme si detailně tohle „gé té íčko“ poháněné šestilitrovým dvanáctiválcem do W s 478 kW nemohli prohlédnout.

Wörthersee GTi Treffen tak i letos byla akce, kterou by si fanoušci Volkswagenů neměli nechat ujít. Díky různorodosti vystavených aut si své oblíbence najde opravdu každý, a tak si klidně můžete i zanadávat na ty kýčovité stroje nebo naopak zoufat nad malou kreativitou majitelů jen lehce upravených vozů. A jako bonus si Volkswageny budete prohlížet v krásném prostředí rakouského městečka na břehu jezera obklopeného vysokými kopci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová

Německo nebude dodávat Saúdské Arábii zbraně, dokud bude…

Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli

Jordánský král Abdalláh II. dnes oznámil, že jeho země…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 





 
Mahindra začne vyrábět motocykly Jawa! Ale pro indický trh...

Mahindra začne vyrábět motocykly Jawa! Ale pro indický trh...

Včera

Indická společnost Mahindra zhruba za měsíc představí nový motocykl značky Jawa pro místní trh. Mělo by jít o stroj klasického vzhledu se čtyřtaktním jednoválcem o objemu 300 ccm.




Blesk.cz

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště našeho prvního prezidenta!

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště…

Nejmilejší písničku tatíčka Masaryka si můžete zanotovat v rodišti našeho  prvního prezidenta. Vydejte se po…

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sparta srazila Kometu a je první. Hradec padl, Pardubice vyhořely

SESTŘIHY: Sparta srazila Kometu a je první. Hradec…

SOUHRN | Parádní šokování mistra! Hokejisté Sparty vyhráli nad brněnskou Kometou 4:2 a připsali si čtvrté…

Hamilton k titulu neproklouzl, Vettel drží naději. Slavil Räikkönen

Hamilton k titulu neproklouzl, Vettel drží naději.…

Lewis Hamilton obsadil ve Velké ceně USA formule 1 třetí místo, což mu vzhledem ke čtvrté příčce Sebastiana…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli udělat a zkontrolovat

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli…

Ostříleným matadorům za volantem osvědčená pravidla nějak zvlášť připomínat nemusíme, vám ostatním bychom rádi…