Jen tři deci objemu a výkon 42 koní. Leckdo by ohrnul nos. Čiperný levný naháč Yamaha MT-03 by ale byla škoda přehlížet.

Před deseti lety představila Yamaha cosi – výstřední jednoválec 660 cm3 o výkonu 45 koní, který nabídl spoustu zábavy a za jeho designem jste se prostě museli otočit. To cosi se jmenovalo MT-03.

My teď sedláme druhou generaci. Má o válec víc, objemu půlku a skoro stejný výkon 42 koní. A tváří se seriózněji, i když je to pořád šmrncovní bike, který vznikl víceméně odstrojením kapotované YZF-R3. Yamaha říká téhle nahé rodince Hyper Naked a MT-03 je ze šesti členů druhá nejmenší po stopětadvacítce.

Třístovky poslední dobou docela frčí, zajímají se o ně osmnáctiletí motorkáři s řidičákem A2, ale samozřejmě nejen oni. I člověk zvyklý na větší kubaturu musí po pár klikatých kilometrech uznat, že na téhle motorce něco je. Sympaticky kompaktní, váží něco přes metrák a půl, při překlápění v zatáčkách neklade prakticky žádný odpor. Dvouválec, který je do sedmi tisíc otáček dokonale vychovaný slušňák, se rád nechá vyhecovat až do dvanácti tisíc a pak je s ním najednou slušná legrace. Kromě ABS nečekejte žádnou pomocnou elektroniku, MT-03 je jen o vás, vašem umění a fyzikálních zákonech. Jak ji povedete, tak vás bude bavit.

Dobře se na ní dojíždí ranními kolonami do práce a o víkendu udělá radost na zakroucených silničkách. Ale když na to přijde, ani dálnici se nemusíte vyhýbat obloukem. Rozmotá se klidně na 160 km/h, při kterých je pohodlnější než „tříkilo“ od Kawasaki, které dost vibruje.

Vysoké rychlosti nejsou z podstaty věci oblastí, ve které by se MT-03 vyžívala. Nad českým dálničním limitem nepůsobí lehký stroj zrovna skálopevně, stejně jako když začnete krouhat zatáčky tempem hodným větších strojů. Zpětná vazba od motorky je však perfektní a přesně víte, co se pod zadkem děje. Právě tahle intenzita prožitku významně vynahrazuje fakt, že nejedete tak rychle jako ti větší.

Zkrátka a dobře za rozumných 133.990 Kč a nízké provozní náklady tyhle „tři ladičky“ zahrají spoustu muziky, takže předsudky stranou a zajděte si MT-03 vyzkoušet.

Plusy

  • Zábavnější než čekáte
  • Skvělá ovladatelnost
  • Nízká spotřeba
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nervozita podvozku ve vyšších rychlostech
  • Nic pro dlouhány

Yamaha MT-03
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 321
Výkon (kW/ot. za min) 30,9/10 750
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 29,6/9000
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 298/220
Pneumatiky P a Z 110/70 R17 a 140/70 R17
Rozvor (mm) 1380
Výška sedla (mm) 780 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 168
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 133 990
Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 

Přidat názorDiskuse: Yamaha MT-03: Radost z mála

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…