Jen tři deci objemu a výkon 42 koní. Leckdo by ohrnul nos. Čiperný levný naháč Yamaha MT-03 by ale byla škoda přehlížet.

Před deseti lety představila Yamaha cosi – výstřední jednoválec 660 cm3 o výkonu 45 koní, který nabídl spoustu zábavy a za jeho designem jste se prostě museli otočit. To cosi se jmenovalo MT-03.

My teď sedláme druhou generaci. Má o válec víc, objemu půlku a skoro stejný výkon 42 koní. A tváří se seriózněji, i když je to pořád šmrncovní bike, který vznikl víceméně odstrojením kapotované YZF-R3. Yamaha říká téhle nahé rodince Hyper Naked a MT-03 je ze šesti členů druhá nejmenší po stopětadvacítce.

Třístovky poslední dobou docela frčí, zajímají se o ně osmnáctiletí motorkáři s řidičákem A2, ale samozřejmě nejen oni. I člověk zvyklý na větší kubaturu musí po pár klikatých kilometrech uznat, že na téhle motorce něco je. Sympaticky kompaktní, váží něco přes metrák a půl, při překlápění v zatáčkách neklade prakticky žádný odpor. Dvouválec, který je do sedmi tisíc otáček dokonale vychovaný slušňák, se rád nechá vyhecovat až do dvanácti tisíc a pak je s ním najednou slušná legrace. Kromě ABS nečekejte žádnou pomocnou elektroniku, MT-03 je jen o vás, vašem umění a fyzikálních zákonech. Jak ji povedete, tak vás bude bavit.

Dobře se na ní dojíždí ranními kolonami do práce a o víkendu udělá radost na zakroucených silničkách. Ale když na to přijde, ani dálnici se nemusíte vyhýbat obloukem. Rozmotá se klidně na 160 km/h, při kterých je pohodlnější než „tříkilo“ od Kawasaki, které dost vibruje.

Vysoké rychlosti nejsou z podstaty věci oblastí, ve které by se MT-03 vyžívala. Nad českým dálničním limitem nepůsobí lehký stroj zrovna skálopevně, stejně jako když začnete krouhat zatáčky tempem hodným větších strojů. Zpětná vazba od motorky je však perfektní a přesně víte, co se pod zadkem děje. Právě tahle intenzita prožitku významně vynahrazuje fakt, že nejedete tak rychle jako ti větší.

Zkrátka a dobře za rozumných 133.990 Kč a nízké provozní náklady tyhle „tři ladičky“ zahrají spoustu muziky, takže předsudky stranou a zajděte si MT-03 vyzkoušet.

Plusy

  • Zábavnější než čekáte
  • Skvělá ovladatelnost
  • Nízká spotřeba
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nervozita podvozku ve vyšších rychlostech
  • Nic pro dlouhány

Yamaha MT-03
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 321
Výkon (kW/ot. za min) 30,9/10 750
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 29,6/9000
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 298/220
Pneumatiky P a Z 110/70 R17 a 140/70 R17
Rozvor (mm) 1380
Výška sedla (mm) 780 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 168
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 133 990
Spolupracujeme s TipCars.com
Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise

Eurokomisař pro rozpočet Evropské unie Günther Oettinger…

Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování

Mladoboleslavskou automobilku čeká jednání na pražském…

 
 

Přidat názorDiskuse: Yamaha MT-03: Radost z mála

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 





 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Američanka se stala mužem a pak ještě psem... Ríkejte mi Haf!

Američanka se stala mužem a pak ještě psem...…

Běhat po čtyřech a aportovat míčky, to není nejběžnější zábava pro dospělé. Pro Američana Tonyho McGinna (30),…

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

 

iSport.cz

S pomocí, ale je tam! Plíšková i po debaklu slaví postup na Turnaj mistryň

S pomocí, ale je tam! Plíšková i po debaklu slaví…

Karolína Plíšková má přes brzké vyřazení v Moskvě jistý start na Turnaji mistryň. Její konkurentka na poslední…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…