Jen tři deci objemu a výkon 42 koní. Leckdo by ohrnul nos. Čiperný levný naháč Yamaha MT-03 by ale byla škoda přehlížet.

Před deseti lety představila Yamaha cosi – výstřední jednoválec 660 cm3 o výkonu 45 koní, který nabídl spoustu zábavy a za jeho designem jste se prostě museli otočit. To cosi se jmenovalo MT-03.

My teď sedláme druhou generaci. Má o válec víc, objemu půlku a skoro stejný výkon 42 koní. A tváří se seriózněji, i když je to pořád šmrncovní bike, který vznikl víceméně odstrojením kapotované YZF-R3. Yamaha říká téhle nahé rodince Hyper Naked a MT-03 je ze šesti členů druhá nejmenší po stopětadvacítce.

Třístovky poslední dobou docela frčí, zajímají se o ně osmnáctiletí motorkáři s řidičákem A2, ale samozřejmě nejen oni. I člověk zvyklý na větší kubaturu musí po pár klikatých kilometrech uznat, že na téhle motorce něco je. Sympaticky kompaktní, váží něco přes metrák a půl, při překlápění v zatáčkách neklade prakticky žádný odpor. Dvouválec, který je do sedmi tisíc otáček dokonale vychovaný slušňák, se rád nechá vyhecovat až do dvanácti tisíc a pak je s ním najednou slušná legrace. Kromě ABS nečekejte žádnou pomocnou elektroniku, MT-03 je jen o vás, vašem umění a fyzikálních zákonech. Jak ji povedete, tak vás bude bavit.

Dobře se na ní dojíždí ranními kolonami do práce a o víkendu udělá radost na zakroucených silničkách. Ale když na to přijde, ani dálnici se nemusíte vyhýbat obloukem. Rozmotá se klidně na 160 km/h, při kterých je pohodlnější než „tříkilo“ od Kawasaki, které dost vibruje.

Vysoké rychlosti nejsou z podstaty věci oblastí, ve které by se MT-03 vyžívala. Nad českým dálničním limitem nepůsobí lehký stroj zrovna skálopevně, stejně jako když začnete krouhat zatáčky tempem hodným větších strojů. Zpětná vazba od motorky je však perfektní a přesně víte, co se pod zadkem děje. Právě tahle intenzita prožitku významně vynahrazuje fakt, že nejedete tak rychle jako ti větší.

Zkrátka a dobře za rozumných 133.990 Kč a nízké provozní náklady tyhle „tři ladičky“ zahrají spoustu muziky, takže předsudky stranou a zajděte si MT-03 vyzkoušet.

Plusy

  • Zábavnější než čekáte
  • Skvělá ovladatelnost
  • Nízká spotřeba
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nervozita podvozku ve vyšších rychlostech
  • Nic pro dlouhány

Yamaha MT-03
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 321
Výkon (kW/ot. za min) 30,9/10 750
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 29,6/9000
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 298/220
Pneumatiky P a Z 110/70 R17 a 140/70 R17
Rozvor (mm) 1380
Výška sedla (mm) 780 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 168
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 133 990
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 

Přidat názorDiskuse: Yamaha MT-03: Radost z mála

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…