TEST: Yamaha Tracer 900. Tohle je fakt holka pro všechno!
Všichni víme, že snaha o univerzálnost se všeobecně nevyplácí. Obvykle končí příliš velkými kompromisy na všech frontách. Sportovně-cestovní mašiny jsou ale generaci od generace lepší a začínají se stávat výjimkou potvrzující pravidlo.
Důkazem budiž nová Yamaha Tracer 900, která nás v pohodlí přepravila po dálnici, abychom si pak v serpentinách luxusně zařádili. Obě role zvládá víc než jen dobře.
Letošní podoba je evolucí stroje odvozeného v roce 2014 z naháče MT-09. Kapotáž a maska jsou teď o něco ostřejší, zásadní změnou je ale natažení zadní kyvné vidlice o 60 mm. Yamaha tím reaguje na ohlasy majitelů, kterým připadá originál sice mrštný jako úhoř, ale příliš nervózní v přímce. A my musíme chválit zlepšení. Lehkou nestabilitu jsme cítili až s blížící se dvoustovkou, ale aby ne, když jsme větru stavěli do cesty boční kufry. Ty patří do nově zavedené a o 40.000 Kč dražší výbavy GT. Ta zahrnuje ještě snadno nastavitelné zadní odpružení, jednoduše nastavitelný tempomat, vyhřívané rukojeti a podstatně modernější přístrojový panel. Přepínání palubního počítače kolečkem pro pravý palec vypadá jednoduše, ale ovladač je hodně citlivý a v rukavicích se nám s ním hůř pracovalo. K drobným pihám bychom zařadili ještě zadní stupačky – překážejí patám jezdce, když si dá nohy na špičky.
Hodně se nám líbí přirozený posez, vyšší figury si mohou zvednout pohodlné sedlo o 15 mm. Polohu plexi můžeme snadno seřizovat jednou rukou i za jízdy, vítr odvádí dostatečně a turbulence nás netrápily. Modernizace odstranila i vibrace řídítek, na které si majitelé stěžovali.
Lehké vrnění vyluzuje tříválec, kterému dává lichý počet pracovníků zajímavý charakter. Zamilovali jsme si jemné rozjezdy a přesnou odezvu plynu, a hlavně quickshifter, tedy řazení na vyšší stupně bez spojky pod plným plynem. To je pak masakr! Dosud klidný cesťáček, u kterého jsme řadili kolem tří čtyř tisíc, jako by se pomátl, letí do otáček kolem sedmi tisíc, jako by ho nakopli, a v deseti už je to vyložený sporťák. Stošedesátkou jedete, ani nevíte jak. A podvozek? Perfektně stíhá. Do zatáček se tracer skládá naprosto samozřejmě, na nerovnostech neuskakuje, míra jistoty a úroveň komfortu zkrátka našly společnou řeč. Že je tracer univerzál pro každého, dokládá i přítomnost tří palivových map a dvou úrovní kontroly trakce, navíc s možností plné deaktivace.
Plusy
- Silný a charismatický motor
- Komfortní posaz a sedlo
- Výborné jízdní vlastnosti
- Bohatá výbava verze GT
- Všestrannost
Minusy
- Zadní stupačky občas překážejí
- Citlivý ovladač palubního počítače
YAMAHA TRACER 900 | |
Motor | čtyřdobý řadový tříválec DOHC |
Chlazení | kapalinou |
Zdvihový objem (cm3) | 847 |
Výkon (kW/min-1) | 84,6/10 000 |
Točivý moment (Nm/min-1) | 87,5/8500 |
Převodovka, sek. převod | 6°, řetěz |
Spotřeba (l/100 km) | 5,5 |
Brzdy P/Z (mm) | kotoučové s ABS 2x298/245 |
Pneumatiky P a Z | 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17 |
Rozvor (mm) | 1500 |
Výška sedla (mm) | 850/865 |
Provozní hmotnost (kg) | 215 |
Objem nádrže (l) | 18 |
Základní cena (Kč) | 279 990 |
Cena testované verze GT (Kč) | 319 990 |