Zákazníky Tesly kvalita a spolehlivost jejich vozů nezajímá
Většinu lidí, kteří si kupují nové auto, zajímá, jak je kvalitně vyrobeno. Aby ne, vždyť na něj mnohdy padnou všechny úspory. Při výběru také hrají roli různé žebříčky spokojenosti zákazníků a statistiky spolehlivosti. Nikdo přece nechce stát více v servisu, než se vozit, to dá rozum. Ti, kteří jezdí teslami, jsou však výjimkou.
Zákazníky výrobce elektromobilů problémy, které se v minulosti u těchto vozů objevily, vůbec netrápí. Ať už máme na mysli sedan Model S, či crossover Model X se zadními „sokolími křídly.“ Autopilot, který není úplně autopilotem? Požáry? Loňská první várka Modelu X měla spoustu dětských nemocí, Tesla zavedla u SUV řadu nových funkcí, aniž by je předtím pořádně otestovala. Základní model 60 D navíc už v říjnu zmizel z ceníku, nechce prostě nabízet levné zboží.
Klientela je věrná a svoje patřičně drahé bzučící čtyřkolové miláčky zbožňuje. Láska i k takhle mladé značce je zvláštní a velké trable na ni nemají vliv, Elon Musk si může mnout ruce. Jen aby mu automobilka konečně začala vydělávat... Ale čím je to způsobeno? Majitelé se totiž považují za průkopníky, počáteční osvojitele elektrických vozidel a všechny ty otravné otázky a negativní medializaci prostě nevnímají.
Vyplývá to z průzkumu globální automobilové poradenské firmy JD Power. Ta zveřejnila zprávu nazvanou „Tesla: Beyond The Hype“. Ředitelka Kathleen Rizk k ní řekla: „Majitelé sami sebe považují za průkopníky, užívají si brzkého přístupu k nové technice. Útrata minimálně 100 tisíc dolarů za vůz s tolika problémy má obvykle výrazně negativní dopad na prodeje a celkové vnímání značky. Právě teď se ovšem zdá, že Tesla je vůči takovým rozčarovaným zákazníkům imunní.“
Prostě si rádi připlatí, protože myslí „zeleně“, i když ve většině zemí včetně Spojených států samozřejmě existují nějaké ty dotace. Do garáže si pak postaví něco novátorského. Co na tom, že boom elektromobilů USA už jednou zažily? JD Power ale tvrdí, že majitelé Modelu 3, který by se měl začít prodávat už v létě, nabudou tak shovívaví. Přece jen má stát odhadem zhruba třetinu. Kathleen Rizk k tomu uvedla: „Když si spotřebitelé koupí masové auto s celou kolem 35 tisíc dolarů, které navíc bude sloužit jako primární dopravní prostředek, míra očekávání se obrovsky zvýší. Viděli jsme to i u jiných oblíbených značek a je jedno, zda šlo o elektromobil, či nikoliv.“