Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zánovní vozy jsou na rozdíl od nových dostupné okamžitě a jsou levnější, říká manažer Mototechny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (69)
Mezi zánovními vozy nelákají jen Škodovky, jako je Fabia a Octavia, ale také prémiové vozy, třeba značek Tesla nebo Ferrari.

Poptávka po zánovních automobilech, tedy vozidlech s minimálním kilometrovým nájezdem a stářím několika měsíců, na trhu stále roste. Na rozdíl od nových vozů jsou výrazně levnější, a hlavně je možné s nimi odjet rovnou a načekat řadu měsíců na jejich výrobu. O rozvoji trhu zánovních vozů jsme hovořili s manažerem největšího prodejce zánovních vozů u nás, manažerem značky Mototechna Stanislavem Gálikem.

Proč najednou začali lidé, kteří by si dřív nikdy nekoupili jiný než nový vůz, přicházet na chuť zánovním autům?

Zánovní automobily mají parametry nových vozů, ale stojí až o 40 % méně, než vozy nové. U nás v Mototechně najdete i jen půl roku staré automobily s nájezdem okolo 8000 km. Navíc na rozdíl od dealerů nových aut k nám přijdete a ještě ten den klidně odjíždíte v novějším voze, nečekáte tedy několik měsíců nebo i rok, než se automobil vyrobí. Nabízíme až 1000 aut dvaceti různých značek a bezplatně je dovezeme zákazníkovi na kteroukoliv z našich 21 poboček, takže zákazník nemusí objíždět jednotlivá autocentra. Nejlépe je začít s hledáním vhodného vozu na našem webu www.mototechna.cz.

Kde tyto automobily nakupujete? Předpokládám, že nelze čerpat jen z aut, které vám běžní zákazníci nabídnou na vašich výkupních pobočkách.

Spolupracujeme s řadou dealerství, leasingovými společnostmi a dalšími firemními zákazníky, mnoho vozů získáváme také díky spolupráci s 1. Fotbalovou ligou. Díky dlouholetému partnerství máme nastaven speciální VIP výkupní systém, kdy vzájemně dokážeme reagovat na poptávku v řádech minut, a navíc máme jistotu, že vykupujeme ověřené vozy. Skupujeme automobily nejžádanějších modelů i výbavy, abychom si zajistili odbyt. To je i naše výhoda oproti prodejcům nových aut, kteří sekundárně prodávají právě zánovní automobily, ale bez zkušenosti s trhem ojetých automobilů nedokážou nabízet vozy v takové výbavě, po které je aktuálně poptávka.

Značka Mototechna se cituje i mezi známými osobnostmi českého šoubyznysu a sportovním odvětvím. Proč jste se rozhodli pro propagaci právě přes známé tváře?

Po znovuuvedení na trh značky Mototechna jsme zpočátku propagaci řešili spíše minoritně, protože zákazníci k nám chodili sami jen na základě dobré pověsti značky v minulosti. Výhody a kvality Mototechny se tak šířili „virálně“ a počet zákazníků neustále rostl a roste i nyní. Tváří značky se staly takové osobnosti jako fotbalista Patrik Schick, který se díky přestupu do italské ligy stal nejuznávanějším českým hráčem současnosti. Auty z Mototechny jezdí také fotbalový útočník AC Sparta Praha Václav Kadlec nebo herci Veronika Žilková a Václav Vydra. S našimi vozy také už za měsíc vyrazí na Rallye Dakar dříve motocyklový závodník Lukáš Kvapil.

Mezi zánovními automobily prodáváte jak oblíbené Fabie a Octavie, tak také prémiové značky. I o ty je veliký zájem?

Po úspěšném startu Mototechny jsme rozšířili prodej i o prémiové modely pod značkou Mototechna Premium a v naší nabídce se tak objevují auta jako elektromobil Tesla Model S, kabriolet Mercedes G500 z limitované edice či modely Ferrari. Čím luxusnější automobil je, tím výraznější je rozdíl ceny oproti novému vozu a to, že si zákazník může automobil hned odvézt je velkým benefitem. Jako první jsme například nabídli poslední model Volva XC90 a v nabídce najdete i horkou novinku Škoda Kodiaq.

Nezmínili jsme, kolik aut jste v Mototechně vlastně prodali? Jaký je vývoj?

Za první rok jsme prodali necelých 1500 automobilů, další rok již přes 5000. Nyní jsme za hranicí 30.000 prodaných automobilů. V příštím roce očekáváme další růst prodejů spolu s tím, jak se nám daří do nabídky získávat stále více zánovních vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (69)
18. 12. 2017 12:49
Re: Mě by zajímalo, jak vznikají tato zánovní
Ach bože. Vy jste někdy viděl, že by se prodávali zánovní auta za plnou cenu? Je o ně zájem právě proto, že nabízí výhody nového (záruka, jasná historie atd.) za cenu výrazně nižší. Stojí míň ne proto, že je opotřebený, ale protože přirozeně ztratilo na ceně. Za rok, dva, tři bude dál ztrácet na ceně podle toho jaký bude o daný model na trhu zájem a ano pak už se dá hovořit i o tom jak je opotřebený. Ano jistě jde zlikvidovat i auto s 1000 km, když se o to bude někdo vyloženě snažit, ale to jaksi není běžný případ zánovních aut se zárukou od autorizovaného prodejce. Tam se žádný vyhuntovaný šroty neprodávají. Ano nové se slevou 20% je jistě přijemné. Nicméně ani ne rok stará auta s pár tisíci km se prodávají klidně o třetinu levněji. Pár takových aut jsem už viděl a vždycky to byla pro dotyčného dobrá koupě a neslyšel jsem nikoho ze známých, kteří tak učinili stěžovat si že udělali chybu. Ono je rozdíl dát za Fabii s 0 km na tachometru 320 tis nebo s 9000 km na tachometru 210 tisíc. (To je konkrétní případ kolegy) Leda blázen by v takovém případě šel koupit fungl novou. Záruku dostal 3 roky, takže není problém.
Avatar - lvy
11. 12. 2017 15:39
Re: Problém je jinde
Protože pokud byste měl pravdu, pak by jeho cena byla téměř rovna ceně nového auta. Proč není to snad každý chápe. Proč bych musel měnit brzdy častěji než je potřeba? Nebo snad mám povinnost pořád brzdit jako někteří brzdiči? Ty raději rychle předjet a pryč od nich.
Avatar - lvy
11. 12. 2017 15:37
Re: Mě by zajímalo, jak vznikají tato zánovní
Pokud by byla pravda to, co píšete, tak vám nabídnu vůz, který má 30000km a jelikož píšete, že nemá nic opotřebeného, tak mi za něj zaplatíte plnou cenu? Asi těžko že a proč? No právě proto, že je opotřebený. Viděl jsem několik vozů právě s 20 - 30 000km a byla to hrůza, prostě na tom bylo vidět, že ten, kdo s tím jezdil tak mu to bylo jedno. Proto jsem šel raději jako obvykle do nového a mám svůj klid.

Jinak ad motor, ani v knížce k vozidlu je přesně popsáno jak by se měl motor zajíždět, možná nečtete a nebo nemáte nové auto. V praxi stačí nový motor pěkně za studena trápit a následky jsou trvalé. Jinak to platí nejen pro nový motor. Ad opotřebení, jednak pneu bývají na konci života, brzdy mají za sebou často 50% života, do spojky nevidíte stejně tak nevíte, po jakých cestách jezdilo. Vlastní zkušenost po 330000km spojka vč. dvouhmoty původní, brzdy 250000km první výyměna, pneu letní tak 80000km. Proto raději nové se slevou 20% než ojeté se slevou 25%.
8. 12. 2017 14:19
Re: Problém je jinde
Tak je celkem rozdíl 250 tis a 30 tis. Proč by auto se 30 tis nemělo vypadat jako by právě vyjelo z prodejny? U toho bych to čekal, ale nedovedu si představit jakým zázrakem by se dalo hoblovat jedny destičky po celou životnost auta.
8. 12. 2017 14:15
Re: Mě by zajímalo, jak vznikají tato zánovní
Jestli má auto 20 - 40 tis tak na něm není opotřebeného nic. Do 100 tis nemůže autu nic být. Maximálně vyměnit destičky, což je investice asi za 1000 korun, takže to nepočítám. Nevím jak by měl majitel nesprávně zajíždět motor. U dnešních motorů Vám ani neřeknou, že máte auto šetřit prvních 10 tis km než se zajede. Přemýšlím co by musel majitel s motorem dělat převratného, aby ho dlouhodobě poškodil. Jezdit s autem jako prase neznamená, že se tím motor ničí. V dnešní době kdy motor nejde přetočit nebo přehřát, má chlazený svody a dochlazovaný turbo je to v podstatě blbuvzdorný. Fakt není důvod se bát auta se 40 tis km jestli má jasnou servisní historii.