Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Závodník Lukáš Kvapil se vrací na Dakar. Motorku vymění za pick-up Ford Ranger

David Bureš
Diskuze (2)
Letos na Dakaru kvůli vážné nehodě vydržel jen dva dny, v roce 2018 se Lukáš Kvapil do Jižní Ameriky vrátí, závodit však nebude.

Mezi českými účastníky na Dakaru 2018 bude také Lukáš Kvapil, pro něhož letošní ročník skončil vážnou nehodou už v druhé etapě. Závodit však tentokrát nebude, pojede jakožto člen doprovodného media týmu. Fanouškům bude chtít zprostředkovat pohled do zákulisí slavného závodu očima závodníka.

Kvapil bere nadcházející ročník hlavně jako zdroj zkušeností pro příští ročníky. „Svoji roli v media týmu vnímám jako jakousi přestupní stanici mezi mým závoděním na motocyklu a směřováním k dalšímu ročníku Dakaru, kdy se hodlám postavit na start na čtyřech kolech,“ vysvětluje Kvapil. Účast na Dakaru 2019 je zatím otevřená, aktivní člen Armády ČR nicméně přiznal, že jedná jak o možném nasazení automobilu, tak kamionu.

Motocykl je pro Kvapila na Dakaru po loňské nehodě bohužel uzavřenou kapitolou, lékaři mu další takový start nedoporučili. I z toho důvodu Kvapil tentokrát pojede „jen“ jako člen media týmu. V době, kdy se uzavíraly přihlášky na Dakar 2018 (v červnu), ještě vůbec nebylo jasné, zda se Kvapil bude moci čtyřicátého ročníku slavného závodu vůbec zúčastnit. A tak dopadla alespoň účast prostřednictvím media týmu.

I přestože bývalý motocyklový závodník nebude na nadcházejícím Dakaru bojovat o co nejlepší zajetý čas, zúčastní se ho se závodní technikou. Usedne za volant speciálu na bázi Fordu Ranger minulé generace, který je upraven pro závodní účely – nechybí mu vnitřní ochranný rám, terénní pneumatiky, o 4 mm zvýšený podvozek od HP Sport nebo další potřebná závodní výbava. Motor o objemu 3,2 litru ale zůstává sériový, výkonově by tak vůz na závodníky nestačil.

Součástí Kvapilova týmu bude ještě jeden Ford Ranger, v tomto případě půjde o sériové provedení aktuální generace tohoto pick-upu. Liší se jen kola nebo lehce zdvižený podvozek a potřebná výbava. Zatímco jeho úprava přišla na zhruba 50.000 až 100.000 korun, vznik „závodního“ provedení stál několik stovek tisíc korun. Obě auta dodala Mototechna, značka AAA Auto orientovaná na zánovní vozy.

Se závodníky Kvapila spojí i program. Tento čtvrtek zamířil na technické přejímky do francouzského Le Havru, odkud jeho automobily poplují lodí do Jižní Ameriky, společně s ostatními speciály pro Dakar. Poté bude využívat stejné bivaky jako závodní jezdci, bude tak v centru dění, odkud přinese své postřehy. Jakožto člen media týmu navíc může po domluvě s organizátory přímo na závodní trať. Podobně jako závodní jezdci tak Kvapil během dvou týdnů ujede asi 10.000 kilometrů.

David Bureš
Diskuze (2)
25. 11. 2017 23:01
Podvozek
Zvedat podvozek o 4mm asi nemá cenu >:D >:D >:D Možná by si to autor článku po sobě mohl alespoň přečíst.
25. 11. 2017 19:53
Generace Rangera
No, tak to je ale Ford Ranger současné generace, ty novější, který myslíte, jsou pouhý facelift a úprava interiéru a další drobnosti.