Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2011: Koncernový večer VW Group

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Pro VW Group začal ženevský autosalon už včera. Během večera se představily nejdůležitější novinky v multimediální show v hale Secheron. Byli jsme u toho.

Asi 2000 hostů se v podvečer prvního novinářského dne ženevského autosalonu sešlo v klasické podlouhlé montované hale, která hostí podobné akce před každým velkým autosalonem v Evropě.

Program? 15 minut pro každou z koncernových značek, v nichž se má ukázat to nejlepší, co bude k vidění v Palexpu.

Rozjezd byl poněkud vlažný. Audi se pochlubilo speciálem TTS, který bez řidiče zvládne nejen Pikes Peak, ale i manévry na úzkém pódiu. Žádné RS 3 Sportback ani slibovaný koncept A3 Sedan jsme neviděli, ale Audi ujišťuje, že si ostřejší náboje nechává na dnešek.

Porsche avizovalo obnovenou premiéru svého 100 let starého hybridu, ale že přijede Lohner-Porsche Semper Virus po vlastních až sem, čekal jen málokdo.

VW Užitkové vozy je na automobilovém salonu tak trochu vetřelec, ale i čistě užitková značka prý dnes má 20 % zákazníků, kteří kupují auto pro rodinné nebo soukromé využití. Showcarem je výroční edice Multivanu v efektním černobílém provedení.

Bugatti zatím stále spoléhá na Veyron, který míří do terminální fáze své životní dráhy, a tak showcarem večera se stává Bugatti 57 Atalante v efektním dobovém aranžmá. Kromě tvarů a zvuku si podruhé během večera celá hala vychutnává vůní nespáleného benzinu. Jako za starých dobrých časů…

Napětí stoupá, přijíždí král celého večera – Aventador. Jeho dvanáctiválec sice přes bubny létajících bubeníků neslyšíme, ale pro tuto chvíli stačí pohled na absolutní novinku večera v pohybu. Jeho tvary vypadají nadpozemsky už na molu, co teprve až se s něčím takovým potkáte na silnici…

Škoda utajila svou studii až do posledních okamžiků před premiérou. Concept D není ani mini z Bratislavy, ani budoucí nízkonákladový liftback mířící mezi Fabii a Octavii. Vidíme karoserii, která není podobná ničemu, co si dnes spojujeme se jménem Škoda Auto. A tak to má u konceptů být. Dokonce i maska doznala poměrně zásadní evoluce s nově řešeným umístěním loga. Nikdo nehodlá nic potvrzovat, pokud se ptáme na to, kdy se takové auto dostane do výroby. Nový designový styl se má na nových modelech objevit v roce 2012. Stejně jako nové logo.

Závěr večera patřil SEATu a jeho plug-in hybridnímu konceptu SUV IBX, Giugiarově vizi VW Tex a samozřejmě Volkswagenu. Jeho hvězdou byla další studie na téma nástupce VW Bulli (T1). Vedle designové T5 vypadá Bulli pitoreskně, jako malá hračka pro mladé a zřejmě majetné zájemce o velmi stylový minivan pro rodinu.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
1. 3. 2011 09:57
Guigaro
S tím VW Civic včetně kol ze 159TI se moc mistr nepředvedl ;-)

Obrovský palec nahoru za Bulli. Paráda :yes:
Avatar - JGucci
1. 3. 2011 09:28
Video-záznam
Nevite nekdo, kde by bylo mozne shlednout videozaznam z tohoto VW vecera? Jeste v lonskem roce bylo tyto akce mozne zive sledovat na Auto-motor-und-sport.de , ale letos bohuzel ne ;-\
1. 3. 2011 09:25
Doplňovačka
Tak ze zdejších fotek v mém oku působí Avantador proporčněji výváženějším dojmem než Murcielago a to i přes nárust rozměrů. Měl jsem trochu obavu (z boku) z jezevčíkoidního profilu. Když odbočím od VW, tak v Itálii se letos opravdu urodilo.