Ženeva živě: Chevrolet Epica (první dojmy)
V před ženevském běsnění trochu zanikla zpráva o světové premiéře nového sedanu Epica. I on oblékl atraktivní sportovní kabát, tváří v tvář novince jsem se nemohl ubránit dojmu, že se designéři alespoň trochu inspirovali u Saabu. Pochvalu zaslouží především skutečnost, že se podařilo výborně sladit přední i zadní část, takže vůz působí velmi sportovně, ale přitom vyváženě. Popřít rozhodně nelze jistý americký vliv a snahu přizpůsobit vzezření vozu globální podobě chevroletů.
Prvotní nadšení z atraktivních křivek poněkud ochladil detailní průzkum slícování jednotlivých plechových či plastových částí, spáry jsou na některými místech nerovnoměrné a díly na sebe plynule nenavazují. Na závěry je ovšem příliš brzy, exponáty často zamíří na výstaviště ve spěchu a tedy s některými chybkami. Interiér pojal Chevrolet sportovně, musím pochválit kvalitní materiály a na rozdíl od exteriéru téměř dokonalé slícování, kvalitně vypadají i ovládací prvky.
Ty jsou velmi podobné a na středové konzole zcela shodné s modelem Captiva, klimatizaci ovládáte rozměrnými otočnými prvky, audiosystému vévodí velký regulátor hlasistovi. Široká sedadla s dlouhým sedákem podpírajícím dostatečně stehna poskytují výborný komfort, i vzadu se sedí velmi pohodlně. Chevroletu se rovněž v Epice podařilo vykouzlit velký vnitřní prostor, především v oblasti kolen rozdává automobil místo plnými hrstmi, ale obávat se nemusíte ani o hlavu.
Chevrolet se v Ženevě určitě neztratil a jak nové velké SUV Captiva, tak komfortní sedan Epica, nástupce Evandy, znamenají velký pokrok a zároveň příslib do budoucna. Pokud bude takto Chevrolet pokračovat dále, můžeme se dočkat mnohých překvapení.