Ženeva živě: Seat León prototipo
Pod stejným názvem se před šesti lety poněkud nesměle představil pětidveřový hathback, který získal překvapivě dynamické linie a nečekanou oblibu minimalistickými prostředky - zkrácením a mírnou úpravou karoserie druhé generace Toleda, které bylo tehdy sedanem. Kompaktnější rozměry s paletou inspirativních motorizací a volitelným pohonem všech kol dávaly zapomenout na "rodinnou" koncepci a vznikl velmi žádoucí a skvěle prodejný vůz.
Obdobných prostředků bylo užito i při tvorbě Leónu II, ovšem v daleko větší míře. Jako třetí po Altee a Toledu tedy z genetického materiálu Salsa vzniká 4,34 m dlouhý, nízce střižený 2+2 místný pětidveřový hatchback s překypujícími sportovními ambicemi. Zadní kliky se podle poslední módy schovaly do černých ploch za bočními okénky a naléhavost dodávají "dvojobloukové" prolisy Dynamic Line. Výsledkem je silný estetický dojem, podtržený skloněnou "dasilvovskou" zádí s originálně řešenou koncovkou výfuku a efektními prototypovými 19" koly. Pod kapotou tluče za pomoci turba přímovstřikové srdce 2,0 TFSI, přenášející svých 147 kW na přední kola skrz převodovku DSG a rozjíždějící Leóna na 100 km/h za 6,9 s a dále až na 236 km/h.
Ve výbavě - jak se u ambiciózních prototypů sluší a patří - nechybí paleta nejmodernější techniky, např. aktivní bixenonové světlomety, palubní DVD přehrávač, či 4 kamery, monitorující situaci kolem vozidla.
Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)
Odkazy na minulé autosalony: