Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zenos E10 míří proti Caterhamu a jemu podobným

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Velká Británie je zemí zaslíbenou malosériovým výrobcům. Jedním z dravých nováčků je značka Zenos Cars s ostřílenými matadory u kormidla.

Za vznikem nové společnosti Zenos Cars, sídlící v Hethelu, stojí bývalý zaměstnanec Lotusu a šéf Caterhamu Ansar Ali spolu s Markem Edwardsem, v jehož životopise rovněž figurují oba výrobci lehkých sportovních modelů.

Nová firma má poměrně ambiciózní plány, jejichž výsledkem má být celkem trojice modelů představených do roku 2018. Prvním z nich se má již v příštím roce stát dvoumístný otevřený stroj Zenos E10 s motorem před zadní nápravou.

Značka Zenos Cars prozatím ke své prvotině zveřejnila prozatím jen skicu, odhalující ostře řezané linie karoserie a doplnila ji informacemi o konstrukci vozu a použité technice.

Základem E10 bude monokok z karbonu a hliníků, který mají doplňovat pomocné rámy z oceli a hliníků. Povrchové panely karoserie mají být z probarvených kompozitních a plastových dílů.

Podvozek využije vpředu dvojitá lichoběžníková ramena, příčný zkrutný stabilizátor a pákový mechanismus odpružení typu push-rod. Vzadu budou rovněž použity dvojité lichoběžníky a dodavatelem tlumičů má být Bilstein.

Brzdový systém zkombinuje kotouče o průměru 285 mm s třmeny Alcon vpředu a OEM vzadu. Kontakt s asfaltem zajistí kola OZ obutá do pneumatik Avon o rozměrech 195/50ZR16 vpředu a 225/45ZR17 vzadu.

K pohonu E10 má sloužit atmosférický dvoulitrový čtyřválec Ford s výkonem 147 kW při 7200 min-1 a točivým momentem 210 N.m při 6100 min-1, který bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Stroj dlouhý 3560 mm, široký 1870 mm, vysoký 1010 mm má rozvor náprav 2300 mm a rozchod kol 1560 mm vpředu, resp. 1600 mm vzadu. Při hmotnosti okolo 650 kg má být schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4,5 s a dosahovat maximální rychlosti 217 km/h.

Pro standardní provedení bude k dispozici široká řada příplatkové výbavy od karbonových sedadel a topení přes stavitelné tlumiče, výkonnější brzdový systém a ochrannou klec až po šestistupňovou manuální převodovku.

Zenos E10 se má představit a na trh vstoupit v příštím roce. Následovat jej má model E11 vybavený mimo jiné čelním sklem, jehož prodej se má rozběhnout po roce 2016 a prozatím posledním potvrzeným přírůstkem je uzavřené kupé E12, které má mít premiéru v roce 2018.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)