Zenos E10 míří proti Caterhamu a jemu podobným

 

Velká Británie je zemí zaslíbenou malosériovým výrobcům. Jedním z dravých nováčků je značka Zenos Cars s ostřílenými matadory u kormidla.

Za vznikem nové společnosti Zenos Cars, sídlící v Hethelu, stojí bývalý zaměstnanec Lotusu a šéf Caterhamu Ansar Ali spolu s Markem Edwardsem, v jehož životopise rovněž figurují oba výrobci lehkých sportovních modelů.

Nová firma má poměrně ambiciózní plány, jejichž výsledkem má být celkem trojice modelů představených do roku 2018. Prvním z nich se má již v příštím roce stát dvoumístný otevřený stroj Zenos E10 s motorem před zadní nápravou.

Značka Zenos Cars prozatím ke své prvotině zveřejnila prozatím jen skicu, odhalující ostře řezané linie karoserie a doplnila ji informacemi o konstrukci vozu a použité technice.

Základem E10 bude monokok z karbonu a hliníků, který mají doplňovat pomocné rámy z oceli a hliníků. Povrchové panely karoserie mají být z probarvených kompozitních a plastových dílů.

Podvozek využije vpředu dvojitá lichoběžníková ramena, příčný zkrutný stabilizátor a pákový mechanismus odpružení typu push-rod. Vzadu budou rovněž použity dvojité lichoběžníky a dodavatelem tlumičů má být Bilstein.

Brzdový systém zkombinuje kotouče o průměru 285 mm s třmeny Alcon vpředu a OEM vzadu. Kontakt s asfaltem zajistí kola OZ obutá do pneumatik Avon o rozměrech 195/50ZR16 vpředu a 225/45ZR17 vzadu.

K pohonu E10 má sloužit atmosférický dvoulitrový čtyřválec Ford s výkonem 147 kW při 7200 min-1 a točivým momentem 210 N.m při 6100 min-1, který bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Stroj dlouhý 3560 mm, široký 1870 mm, vysoký 1010 mm má rozvor náprav 2300 mm a rozchod kol 1560 mm vpředu, resp. 1600 mm vzadu. Při hmotnosti okolo 650 kg má být schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4,5 s a dosahovat maximální rychlosti 217 km/h.

Pro standardní provedení bude k dispozici široká řada příplatkové výbavy od karbonových sedadel a topení přes stavitelné tlumiče, výkonnější brzdový systém a ochrannou klec až po šestistupňovou manuální převodovku.

Zenos E10 se má představit a na trh vstoupit v příštím roce. Následovat jej má model E11 vybavený mimo jiné čelním sklem, jehož prodej se má rozběhnout po roce 2016 a prozatím posledním potvrzeným přírůstkem je uzavřené kupé E12, které má mít premiéru v roce 2018.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…