reklama


Zenos E10 míří proti Caterhamu a jemu podobným

 

Velká Británie je zemí zaslíbenou malosériovým výrobcům. Jedním z dravých nováčků je značka Zenos Cars s ostřílenými matadory u kormidla.

Za vznikem nové společnosti Zenos Cars, sídlící v Hethelu, stojí bývalý zaměstnanec Lotusu a šéf Caterhamu Ansar Ali spolu s Markem Edwardsem, v jehož životopise rovněž figurují oba výrobci lehkých sportovních modelů.

Nová firma má poměrně ambiciózní plány, jejichž výsledkem má být celkem trojice modelů představených do roku 2018. Prvním z nich se má již v příštím roce stát dvoumístný otevřený stroj Zenos E10 s motorem před zadní nápravou.

Značka Zenos Cars prozatím ke své prvotině zveřejnila prozatím jen skicu, odhalující ostře řezané linie karoserie a doplnila ji informacemi o konstrukci vozu a použité technice.

Základem E10 bude monokok z karbonu a hliníků, který mají doplňovat pomocné rámy z oceli a hliníků. Povrchové panely karoserie mají být z probarvených kompozitních a plastových dílů.

Podvozek využije vpředu dvojitá lichoběžníková ramena, příčný zkrutný stabilizátor a pákový mechanismus odpružení typu push-rod. Vzadu budou rovněž použity dvojité lichoběžníky a dodavatelem tlumičů má být Bilstein.

Brzdový systém zkombinuje kotouče o průměru 285 mm s třmeny Alcon vpředu a OEM vzadu. Kontakt s asfaltem zajistí kola OZ obutá do pneumatik Avon o rozměrech 195/50ZR16 vpředu a 225/45ZR17 vzadu.

K pohonu E10 má sloužit atmosférický dvoulitrový čtyřválec Ford s výkonem 147 kW při 7200 min-1 a točivým momentem 210 N.m při 6100 min-1, který bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Stroj dlouhý 3560 mm, široký 1870 mm, vysoký 1010 mm má rozvor náprav 2300 mm a rozchod kol 1560 mm vpředu, resp. 1600 mm vzadu. Při hmotnosti okolo 650 kg má být schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4,5 s a dosahovat maximální rychlosti 217 km/h.

Pro standardní provedení bude k dispozici široká řada příplatkové výbavy od karbonových sedadel a topení přes stavitelné tlumiče, výkonnější brzdový systém a ochrannou klec až po šestistupňovou manuální převodovku.

Zenos E10 se má představit a na trh vstoupit v příštím roce. Následovat jej má model E11 vybavený mimo jiné čelním sklem, jehož prodej se má rozběhnout po roce 2016 a prozatím posledním potvrzeným přírůstkem je uzavřené kupé E12, které má mít premiéru v roce 2018.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama