Zenos E10 R: Ostrovní raketa má motor z Focusu RS

 

Britský Zenos představil zatím nejvýkonnější verzi své dvoumístné placky E10. Dostala ostrý čtyřválcový EcoBoost a přišla o čelní sklo.

Je dobře, že v době, kdy krachuje jeden výrobce supersportů za druhým, se v Británii drží garážisté, kteří vyrábějí ultimativní okruhové hračky. Zenos Cars z Wymondhamu v Norfolku neexistují dlouho, základní E10 byl představen teprve v lednu 2014 na výstavě Autosport v Birminghamu. Novinka se ukáže na stejném místě o celé dva roky později. Kromě nejlevnější varianty s atmosférickým dvoulitrem existuje ještě turboverze S. Společnost založili Mark Edwards a Ansar Ali, bývalý šéf Caterhamu.

Nyní však přichází na řadu nejostřejší R. Má sice silniční homologaci a registrační značku, o tom, že si s ním užijete spíš na okruhu, ale svědčí nejen absence čelního skla... Britové jsou však puristé a se zcela otevřenými auty jezdí i v typicky anglickém počasí.

Kompozitová a hliníková struktura auta zůstala nezměněna, erko však dostalo do vínku čtyřválec EcoBoost 2,3 l s turbem naladěný na 261 kW (355 koní). Jeho původ hádat dlouho nemusíte, pochází z Focusu RS. Jenomže zatímco ford jej má uložený vpředu, zenos pochopitelně uprostřed. Nejvyšší výkon je k dispozici při 6000 otáčkách za minutu, 475 N.m točivého momentu pak ve čtyřech tisících. Ten posílá dozadu šestistupňový manuál, automat tu snad nikdo nečeká... Výkony si vyžádaly ostřejší kotoučové brzdy se čtyřpístkovými předními třmeny.

Hardware stačí ke sprintu z klidu na 96 km/h (ano, pořád jsme na Ostrovech) za rovné tři vteřiny, takže na naši stovku bude 700 kg lehká raketa tak o desetinku pomalejší. Při maximální dvěstěpadesátce by na pilota i spolujezdce už pořádně foukalo, zapomeňte na propagační fotky v galerii, přilba je tu povinností, jinak budete o hlavu kratší. Neodpružené hmoty byly zredukovány o 10 kg, čemuž pomáhají i nová šestnácti-, respektive sedmnáctipalcová kola. Oproti S váží R ale o celých 25 kg méně. E10 S má jen 186 kW (253 k) a oblíbená akcelerační disciplína jí trvá 4,0 s, standardní E10 ji zvládne za 4,5 s, z dvoulitrové atmosféry však dává jen dvě stovky koní (147 kW).

V kokpitu erka najdeme multifunkční TFT obrazovku na středové konzole a další displej před řidičem se základním infem, žádný analog se nekoná. Kompozitové sedačky mají čtyřbodové pásy. Není problém si připlatit za šestibodové, které v zatáčkách tělo nepustí, kombinují se s karbonovými sedačkami. Ty jsou dokonce vyhřívané, aby posádce nebyla zima na pozadí. A volant může být vyjímatelný jako u správného závoďáku.

E10 R už je k objednání v základu za 39.995 liber (1,54 milionu korun). Zenos ale chystá patnáctikusovou Drive Edition se zvláštním lakováním a polepy, nastavitelnými tlumiči Bilstein, posílenými brzdami včetně jiného hlavního válce, kožený čalouněním, právě kompozitovými sedačkami a zmíněnými šestiboďáky, v neposlední řadě pak hliníkovou řadicí pákou. Vozy z této série jsou o 4 tisíce liber dražší, vyjdou tedy na skoro 1,7 milionu korun bez pár drobných.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
Zdroj: Zenos Cars, Autocar

Štítky Ford Focus Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou…

Na Tour de France se ukázal speciální Ford Focus RS. Je jediný na světě! Na Tour de France se ukázal speciální Ford Focus RS. Je jediný na světě!

Automobilka Ford je exkluzivním dodavatelem doprovodných…

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…