Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

A je to tady. V Německu opravdu můžou zakázat vznětové motory!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 27. 2. 2018
453
Řidiči musí počítat se zákazy jízdy naftových aut v některých německých městech. Spolkový správní soud v Lipsku rozhodl, že tyto zákazy jsou právně přípustné.

První zákazy jízdy by podle ochránců životního prostředí z organizace Deutsche Umwelthilfe, která případ iniciovala, mohly přijít už letos. Týkat se do budoucna mohou až několika desítek měst.

Spolkový správní soud projednával dva případy, v nichž soudy nižší instance nařídily Severnímu Porýní-Vestfálsku a Bádensku-Württembersku, aby upravily plány čistoty ovzduší pro Düsseldorf a Stuttgart tak, aby tato města co nejrychleji začala dodržovat hraniční hodnoty pro oxid dusičitý (NO2). Soud ve Stuttgartu přitom konstatoval, že zákazy jízdy naftových aut jsou nejefektivnějším opatřením ke zlepšení čistoty ovzduší a je k nim možné přistoupit bez dalších legislativních změn už nyní.

S tím dnes vyslovil souhlas i německý nejvyšší správní soud, když dovolání týkající se dvojice měst odmítl.

Dopady verdiktu mohou být dramatické a nemusejí se týkat jen většiny ze zhruba 15 milionů dieselových osobních aut v Německu. Pozorovatelé očekávají, že rozsudek bude mít vliv i na Českou republiku, kam může směřovat řada starších naftových aut z Německa, které nyní zřejmě výrazně ztratí na ceně.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

VÝBORNĚ GERMÁNIE
ryccardo
| 6. 3. 2018
První nesmysl jsou extrémistický názory lidí jako Hammu, Šaman a topten a druhý nesmysl je tvůj názor. Správná cesta je mezi tím. Diesely tu s námi ještě nějaký čas normálně budou a pak přirozeně vyhynou, protože budou technologicky překonaný.
VÝBORNĚ GERMÁNIE
ryccardo
| 6. 3. 2018
připomeň mi co se tam řešilo a s čím jsem souhlasil? 6 let je 6 let. Nejsem chodící počítač.
VÝBORNĚ GERMÁNIE
ryccardo
| 6. 3. 2018
Že údaje na papíře neodpovídají realitě je celkem běžný jev snad ve všech odvětvích. Hammu pořád šermuje tím, že emise NOx osobního auta jsou na úrovni několika autobusů. Možná ano ale jen bych dodal, že reálný emise auta jsou na úrovni emisí několika autobusů (ovšem na papíře) >:D >:D A to prosím nejen VW, ale všech automobilek. Jen každá ty údaje na papíře dosáhne jiným postupem.

Zbytečně to dramatizuješ. Musíš se na to koukat pozitivně. EURO5 je pokrok proti EURO4 ve smyslu kouřivosti. Z toho musíš mít dobrej pocit a ne bejt naštvanej, že to pořád není dokonalý a s nastartovaným autem v garáži prostě pořád zůstat nemůžeš, protože tě udusí NOx a oxid uhelnatý. Tak to prostě je. Spalovací motory prochází vývojem. Teď se prodávají auta EURO6, který jsou na tom zase o něco líp.
VÝBORNĚ GERMÁNIE
ryccardo
| 6. 3. 2018
Bože ty seš natvrdlej. Já tady mluvím o zákazech a regulacích v nesmyslný podobě a ty o vědcích. Jak si to představuju jsem psal viz nad tebou. Je to logický pokračování už zaběhnutých regulací, který jdou v souladu se stárnutím vozovýho parku.
VÝBORNĚ GERMÁNIE
ryccardo
| 6. 3. 2018
EURO 5? fajn to ale zakazuješ v podstatě nový auta. To že je realita odlišná od syntetických testů může překvapit jen někoho kdo nemá přehled o skutečném světě, takže to bych nehrotil. Udělal bych to jak píšu. Zpřísnil vjezd do měst autům splňujícím EURO4 (benzín i diesel jinak by to byla diskriminace) pak počkal a vidělo by se. Doufám, že k nám tyhle kroky zpět nepřijdou a vyžerou si to jen Němci. Přirozená obměna vozovýho parku funguje už 100 let a není potřeba do toho vnášet žádný komoušský regulace a zákazy. Funguje to samo. Nový auta se kupují a starý se hází do šrotu.