Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura MDX 2014: Luxus a sport po americku

Michal Fokt Michal Fokt 28. 3. 2013
30
52
Zobrazit náhledy (30)
Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX Acura MDX
Honda v New Yorku představila třetí generaci nejdůležitějšího modelu značky Acura - luxusního SUV MDX s výrazně sportovními geny. Severní smyčku okruhu Nürburgring zvládne o osm sekund rychleji, než předchůdce.

Ačkoli japonská prémiová značka Acura nabízí v Americe auta ve všech zásadních segmentech trhu, tedy zejména v midsize segmentu a pod ním, bestsellerem je už dlouhá léta luxusní SUV MDX, což není úplně obvyklý jev. Pro Acuru je tedy naprosto klíčový a na právě představené třetí generaci je to vidět.

Co se designu týče, vytratily se jednoduché ostré linie, které nahradily oblejší tvary, současně ale vůz opticky získal na robustnosti, což se v této kategorii určitě počítá, byť se jeho rozměry změnily jen minimálně. MDX měří 4917 milimetrů (+50 mm) na délku, 1960 mm na šířku (-34 mm) a výška se zmenšila o 16 mm na 1717 milimetrů. Současně o značný kus povyrostl rozvor - o 69 mm na 2819. Díky kompaktnějšímu řešení zadních lichoběžníků se zvětšil kufr i prostor po cestující ve třetí řadě sedadel. Benefitem nové karoserie je i o 17 % menší aerodynamický odpor.

Konstrukce Acury MDX využívá z 55 % lehké materiály - vysokopevnostní ocel, hliník a hořčík, což mezigeneračně snížilo víceméně při zachování rozměrů váhu o 125 kg, současné zvýšení tuhosti je samozřejmostí. Srdcem auta je přímovstřikový 3.5 V6 i-VTEC s funkcí vypínání poloviny válců VCM. Motor, jenž mimochodem slouží v modifikované verzi i k pohonu vytrvalostních Le Mans LMP2 speciálů HPD ARX, má výrazně horší parametry, než stejná jednotka v luxusním sedanu RLX - 216 kW a 362 N.m a současně i méně, než mělo MDX dosud z motoru 3.7 V6 (224 kW/366 N.m), i tak je ale vůz dynamičtější - zrychlení 0-60 mph zvládne o 0,5 s rychleji než dosavadní model. To vše při znatelně nižší spotřebě.

Motor může pohánět buď pouze přední kola nebo je k mání čtyřkolka se systémem SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) s aktivním zadním diferenciálem, jenž podle amerických médií řadí MDX na špičku segmentu. Nově v obou případech vypomáhá ještě Agile Handling Assist, jenž přibržďováním kola s menší trakcí pomáhá přenosu síly motoru na druhé. Přidává se ještě systém IDS (Intelligent Dynamic System), jenž v režimech Comfort, Sport a Normal nastavuje účinek posilovače, odezvu plynu, zvuku motoru i ostrost samotného systému SH-AWD. O vyváženou kombinaci komfortu a jízdních vlastností se opět starají adaptivní magnetické tlumiče. Díky tomuto kompletu zvládne MDX Severní smyčku Nürburgringu o 8 sekund rychleji. Standardním obutím jsou pneumatiky 245/60 R 18, u vyšších verzí je to 245/55 R 19.

Luxusní interiér je přímo nabitý vším nejmodernějším hi-tech, které dnes v této třídě v Americe musí auto nabídnout, i tak se Acura chlubí zredukováním 41 tlačítek palubních systémů na středovém panelu na 9. Zajímavou vychytávkou je modulární odkládací schránka mezi předními sedadly, která řeší i dnes tak palčivý problém, kam v autě s tabletem. Prodej Acury MDX odstartuje letos v létě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Osobní zkušenost
DonVito
| 1. 4. 2013
No tady potvrzují názor Ebbe, Acura je lepší než X5 :yes:

[odkaz]

Pro zajímavost, BMW vyhrálo v kritériu cena :-)

Proč si ti hloupí Američani tu Acuru asi kupují?
My Češi to musíme vědět, co je lepší, obzvláště ti co nikdy žádnou Acuru naživo ani neviděli :-)
Osobní zkušenost
martin.blader
| 29. 3. 2013
Co je špatného na motoru napříč?
Osobní zkušenost
_MT_
| 29. 3. 2013
Jaký je vůbec ekvivalent k M56 u Acury?

Jinak MDX se mi moc nelíbí (podle fotek) a ten motor napříč je nějaký vtip?
Avatar - TeeJay
Osobní zkušenost
TeeJay
| 29. 3. 2013
Proto je tu MDX. Dobrý podvozek a dobrý interiér. ;-)
Avatar - TeeJay
Osobní zkušenost
TeeJay
| 29. 3. 2013
Spíš BMW drobátko cheatuje. :-)