Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura míří na nové trhy, do Evropy kvůli krizi nikoliv

David Bureš David Bureš 29. 5. 2013 • 11:49
112
Prémiová divize Hondy vznikla kvůli americkému trhu. Nyní chce značka po vzoru Infiniti a Lexusu expandovat.

Acura již delší dobu plánuje expanzi na nové trhy. V Rusku a na Ukrajině začne prodávat své vozy příští rok, do Brazílie a na Střední východ značka zamíří v roce 2015.

Do Evropy se však tato luxusní divize Hondy podle šéfa jejího amerického zastoupení Jeffa Conrada v současnosti nechystá. Důvod je prostý – kvůli ekonomickým problémům z posledních let není pro Acuru západoevropský trh dostatečně atraktivní.

Na evropské trhy se Acura dostane alespoň ve formě chystaného supersportu NSX. Tento vůz však v Evropě bude nabízen pod značkou Honda.

To například v Rusku mají modely Acura podle plánů značky slavit úspěch, automobilka si mnohé slibuje od sedanů TL a RLX a SUV MDX. Automobily jsou na ruský trh už několik let dováženy neoficiální cestou a třeba model MDX si zdejší zákazníci oblíbili.

Analytici Acuře na nových trzích předpovídají úspěch, předpokládají, že noví bohatí zákazníci z rozvojových států mohou mít zájem o novou značku, a to díky její exkluzivitě. Zpočátku totiž takový vůz nikdo v okolí mít nebude, což se zájemcům o odlišení se může zamlouvat.

Acura nemá do následujících let nijak grandiózní plány, raději chce růst postupně a ne velkými skoky. Loni tato značka prodala asi 176.000 aut, naprostou většinu z nich v USA – 156.216 aut. To konkurenční Infiniti chce do roku 2017 zvýšit své prodeje z loňských 170.000 prodaných vozů na 500.000 prodaných vozů.

Značka Acura začala na severoamerickém trhu prodávat své vozy v roce 1986. Později expandovala i do Hong Kongu, Mexika a Číny. Acura je nejstarší z japonských prémiových značek pro Severní Ameriku – Infiniti i Lexus začaly fungovat v roce 1989. V prodejích na americkém trhu loni Acura skončila z této trojice druhá, za Lexusem.

Témata
31. 5. 2013 18:46
Re: Re:
Ještě jedna drobnost k Lexusu, Neříkám, že mám přehled o všech aktivitách značky. Nejznámější je samozřejmě jejich účast v japonském Super GT, kde trochu k mé nelibosti nahradili Toyotu, nicméně již v roce 1994 se proháněly motory Lexus ve voze Spice na americkém kontinentu, a podle tehdejších předpisů neslo auto označení Lexus-Spice, jestli si to dobře pamatuji. Nebyl to žádný výbuch (pokud jde o výsledky), nicméně tehdy jsem značku Lexus začal vnímat.
31. 5. 2013 18:39
Re: Re:
Ještě k Viperu, i když to sem moc nepatří. Nikdy jsem nepochopil, proč vstoupili ve známost jako Dodge (Le Mans 1994), pak vyhrávali FIA GT a Le Mans jako Chrysler, nicméně stejná auta v Daytona startovala a vyhrála jako Dodge. No a nyní se vrátili ve velkém stylu, nicméně pod nic neříkajícím označením SRT. Těžko bych hledal člověka, který toto bude znát. Je tu sice jistá spojnice v tom jménu Viper, ale stejně - proč toto dělají? Tříští si své úspěchy.... Že by některá jména zněla na některých kontinentech lépe než jiná?
31. 5. 2013 18:33
Re: Re:
S tou nekonzistencí, je to opravdu jen pocit. Navíc myšlení člověka je složité a jen málo z toho poznáš v pár řádcích. Infiniti jsem opravdu poprvé zaznamenal až když se svým motorem přihlásili do Grand-Am. Ale opravdu ten image tam nové značky budují jen velmi pomalu, a i mimo sport jej musí budovat od nuly. Nic to nemění na tom všem, co jsem psal.

S tím Porsche máš bohužel asi pravdu, ale stejně bych si to přál :-) .

A jinak Mazdu jsem si oblíbil v době, kdy jsem o luxusních značkách neměl ani ponětí, a možná ani neexistovaly, takže jsi zase usuzoval na mé myšlení chybně... Ono to může být i naopak (sám nevím): Že je Mazda něčím jiná než ty ostatní, proto mi byla sympatičtější už dříve, a možná proto dnes luxusní značku nemá. Nicméně dá se říci, že mám rád i další japonské značky, hlavně právě Nissan, Toyota a vlastně i Hondu. Takže to píšu předem, aby jsi zase něco chybně neusoudil a neměl pak pocit mé nekonzistence :-) .
Avatar - King
31. 5. 2013 18:17
Re: Re:
Nevím, jestli se se mnou špatně diskutuje, spíš mám pocit, že máš nekonzistentní postoj. ;-) Tak buď se řídíš podle působení v motorsportu, kde se ty prémiové značky nakonec všechny objevily (i když u Infiniti nevím, jestli to tak lze nazvat) a tudíž bys je měl respektovat také, byť se jejich účinkování nedá srovnávat s tradicí mateřských značek nebo máš vůči nim předsudky, způsobené i tím, že tvá oblíbená Mazda to toho nešla. ;-)

Jinak to zmatení, o kterém píšeš, je pravda, ale to už se postupem času dostává do normálu, viz třeba SRT Viper. Nezpochybňuji vliv motorsportu na image, ale na Lexusu je vidět, že to jde velmi dobře i bez něj, závodí vlastně až od příchodu LFA, když tedy nepočítám Super GT, což je pro zbytek světa naprosto nezvýznamné.

Kdyby Porsche prodávalo SUV pod jinou značkou, takový úspěch by to ani náhodou nemělo. ;-)
Avatar - King
31. 5. 2013 18:06
Re: Acura v Evropě
Ward´s Auto patří v US k top oceněním.

Ten "Průlomový design" byla kategorie WA, ne můj výmysl

V kategorii Sparku patrně nic lepšího v US není

46 modelů 2013 se ti zdá málo?

Až na nějaký srovnávám narazím, určitě si ho pro tebe schovám, ale když jsem posledně našel testy, kde bylo řečeno, že má MDX lepší podvozek, než X5, tak ses z diskuze vytratil. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku