Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC přišel od začátku roku o více než čtvrt milionu členů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Největší německý autoklub ADAC přišel od ledna do dubna o více než čtvrt milionu členů.

Podle serveru Spiegel Online je pokles členů důsledkem aféry z počátku roku, kdy se ukázalo, že vedení autoklubu falšovalo výsledky ankety o nejoblíbenější německé auto. Úbytek členů má pro ADAC kromě ztráty prestiže i finanční dopady, autoklub přichází o miliony eur na členských poplatcích.

Podle oficiálních údajů opustilo ADAC za první čtyři měsíce letošního roku 278.000 členů. Vzhledem k tomu, že roční členský poplatek činí 84 eur (2300 korun), znamená to pro autoklub výpadek příjmů v rozsahu zhruba 23 milionů eur (630 milionů korun). To by mohlo výrazně ovlivnit zisk ADAC, který v roce 2012 činil 84,9 milionu eur (2,3 miliardy korun).

I přes vlnu odchodů zůstává ADAC největším německým autoklubem, nadále má přes 18 milionů členů. Spiegel Online ale upozorňuje na to, že klesá počet nových řidičů, kteří nikdy nebyli členy žádného autoklubu a hlásí se do ADAC. Naopak roste zájem o členství v menších německých autoklubech.

Pokles zájmu o ADAC je důsledkem aféry s falšováním výsledků ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub v únoru přiznal, že už od roku 2009 ve snaze o zvýšení prestiže ankety zvyšoval počet hlasů, které jednotlivé vozy dostaly. Vnitřní audit také prokázal, že ADAC měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci autoklubu zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim jen jedna značka. Kvůli aféře vrátily automobilky BMW, Volkswagen a Daimler všechny získané Žluté anděly.

Pověsti ADAC dále uškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC a že autoklub navyšoval počty diváků při automobilových závodech na závodním okruhu Nürburgring. Kvůli aférám nakonec v únoru odstoupil dlouholetý prezident ADAC Peter Mayer, ani novému vedení se ale zatím nepodařilo získat zpět ztracenou důvěru motoristů.

ADAC je největším autoklubem v Evropě. Poskytuje asistenci řidičům, provozuje záchrannou službu a také vydává hodnocení nejrůznějšího příslušenství, od dětských autosedaček po pneumatiky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Avatar - rokyta.p
13. 5. 2014 00:45
Re: ANO TAK JE TO SPRÁVNĚ, KDO LŽE ...
nic proti sympatické tesle, 1 - 2 si to člověk přečtě, ale pokud je to zde po dvěspěpadesáté osmé jedná se o spam - dlouhodobě tolerovaný. příště bude levná via gra či dámské higienické potřeby pořád dokola. diskuze zde není mnohdy o autech ale výblitek spamerů a placených diskutérů ;-\
Avatar - dolfi
11. 5. 2014 19:01
Haló všichni diskutující...
... a co mají Vaše kydy o ekologičnosti pohonů aut společného s ADACem???????? :-O
11. 5. 2014 16:06
Re: ANO TAK JE TO SPRÁVNĚ, KDO LŽE ...
z logiky veci by tu dan zaplatili majitele tech agregatu respektive aut/stroju ve kterych jsou a ktere zminujes, a za jejich praci by si navysili pozadovanou odmenu, elektromobil by tim padem jen mirne zdrazil ;-)
11. 5. 2014 15:31
Re: ANO TAK JE TO SPRÁVNĚ, KDO LŽE ...
Tak aj majitel elektromobilu ju bude musiet zaplatit ;-) Ci myslis jednoduchy clovicku, ze vyroba elektromobilu je tak zelena (ekologicka) ako si myslis. Vies kolko spalovacich agregatov bezi ( od ziskania suroviny az po odovzdanie vozidla).

Avatar - šmoula nešika
11. 5. 2014 14:28
Re: ANO TAK JE TO SPRÁVNĚ, KDO LŽE ...
A hle, i třetí "Berenika". Tady už by si někdo dneska opravdu zasloužil dostat pořádně po čumáku, malý člověče... :no: (mám čekat tři, nebo více palečků dolů?)