Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Disco Volante Spyder je umění na kolech. Dva kusy ze sedmi vyrobených jsou právě na prodej

Jan Zajíc Jan Zajíc 8. 2. 2021 • 06:37
38
12
Zobrazit náhledy (38)
Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder Disco Volante Spyder

Vnímání krásy je samozřejmě subjektivní záležitost, ale na tvrzení, že je Alfa Romeo Disco Volante Spyder uměním na kolech se snad s většinou z vás shodneme.

Za vznikem netradičně vyhlížejícího vozu stojí italská karosárna Carrozzeria Touring, která vzala Alfu Romeo 8C Competizione a kompletně ji "převlékla". Nejprve představila kupé a otevřený Spyder dorazil o několik let později: světu se ukázal na ženevském autosalonu v roce 2016. Obě verze jsou velice vzácné, Italové postavili jen 8 kupátek a 7 kabrioletů.

Transformace na Disco Volante samozřejmě zahrnovala spoustu řemesla a ruční práce. Přestavba zabrala 4.000 hodin práce a vyžádala si šest měsíců. Zajímavé také, že každý exemplář dostal jiný lak karoserie.

O pohon se ve všech případech stará 4,7litrový atmosféricky plněný osmiválec o výkonu 331 kW a točivém momentu 480 N.m.

Exkluzivitě odpovídala cena. Karosárna ji sice oficiálně neprozradila, hovořilo se však o částce okolo 12 milionů korun.

A dá se očekávat, že na podobně vysoké ceny by mohly přijít také dva exempláře, které jsou v Evropě aktuálně na prodej. Prodejci bohužel částky rovněž neuvádějí.

První kousek, který je vůbec posledním vyrobeným Spyderem (tedy číslo 7), je vyvedený v krásné červené barvě, má černý interiér a dosud najezdil jen 3.530 kilometrů. 

Druhý má za sebou větší porci, spolkl už nějakých 16 tisíc kilometrů. Jde o exemplář s výrobním číslem 4, oblečený do tmavě zeleného laku. Zelenou barvu pak ve velké míře najdeme také v interiéru.

Tak uděláte si někdo radost?

Související články

Témata
Avatar - Dinar
10. 2. 2021 12:49
Re: Ne vždycky,
Znalost z obrázků tím tuplem.
9. 2. 2021 16:33
Re: Je to jistě zajímavý originál...
8C i 4C byly před pár lety v Praze v Holešovicích a obě si člověk mohl nejen prohlédnout zvenku, ale i si vychutnat posaz, otevřít kapoty a kouknout zespodu. 4C je se svým motorem napříč před zadní nápravou ještě zajímavější.
9. 2. 2021 16:17
Re: Je to jistě zajímavý originál...
Já ji viděl na autosalonu (už si nevzpomínám, jestli to bylo ve Frankfurtu, Paříči či v Ženevě a bylo to fakt autoporno. Zvláště v té rubínové červené... :-O :-) :-) :-) :no: :no: :no:
9. 2. 2021 13:36
Re: Ne vždycky,
Množství samo o sobě nedělá znalce.
Avatar - Dinar
9. 2. 2021 13:03
Re: Ne vždycky,
"Směrodatný ohledně jízdních vlastností" To je co?

Když se ale někdo zeptá, jestli si rád poslechnu názor na jízdní vlastnosti auta od člověka, který se přes třicet let živí tím, že auty jezdí a píše o nich, potažmo člověka, který jel prakticky vším, co přijde na trh vč. aut, které drtivá většina z nás uvidí max. na obrázku, pak za sebe říkám, že ano, a jde-li o tohle konkrétní auto, určitě budu mít tendenci více věřit Clarksonovi v tom, když říká, že je to jízdně nic moc, než aby mě dokázal třeba nějaký starý_ kluk přesvědčit, že to tak není, už jen pro ten prostý, a výše zmíněný fakt, že, na rozdíl od Clarksona, dané auto viděl max. v tom filmu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud