Alfa Romeo MiTo Junior: Ve stopách Giulie GT 1300
Alfa Romeo Giulia GT 1300 Junior, známá spíše pod označením 1300 GT Junior, se objevila v nabídce značky Alfa Romeo v roce 1966 a stala se jedním z nejúspěšnějších sportovních modelů milánské automobilky v historii. A právě na tento odkaz navazuje novinka MiTo Junior.
Kdepak, u Alfy neměli takové koule jako v Boleslavi a nevydali se chapmanovskou cestou shazování gramů za každou cenu, takže MiTo Junior nemá lehčí, nelakované nárazníky, nechybí mu kryt kufru, ani víko schránky před spolujezdcem, namísto toho vsadili na vizuální atraktivitu.
"Mladej vod Alfy" dostal nová 17" kola v bílém laku, jejichž "MiTí" bude zábavou na celé odpoledne, stejnou barvou lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a proužek na víku kufru, nový zadní nárazník s dvojicí chromovaných koncovek a chromované ozdoby karoserie se saténovou povrchovou úpravou.
Interiér se také nese v kombinaci černé a bílé, která je použita na sportovních sedadlech, zbytek čalounění kabiny zůstal černý, avšak s kontrastními bílými švy. Bílá si našla cestu ještě do přístrojů v kapličce. MiTo Junior dostává mimo jiné také infotainmentový systém Uconnect s pětipalcovým displejem, dvouzónovou klimatizaci, hi-fi systém Bose nebo speciální koberečky.
Nabídka motorů je tvořena benzinovou čtrnáctistovkou s výkonem 57 kW, přeplňovaným dvouválcem 0,9 l TwinAir se 77 kW a MultiAirem 1.4 Turbo se 103 kW a dvouspojkovou převodovkou TCT. Nechybí ale ani turbodiesel 1.3 JTDM s 62 kW. Jak vidno, Alfa Romeo Junior cílí skutečně na mladé, nikoli na seniory...