Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo Junior: Ve stopách Giulie GT 1300

Michal Fokt
Diskuze (9)
Alfa Romeo představuje novou verzi subkompaktu MiTo. Nese označení Junior, ale jak uvidíte, není Junior jako Junior, známý z českých silnic.

Alfa Romeo Giulia GT 1300 Junior, známá spíše pod označením 1300 GT Junior, se objevila v nabídce značky Alfa Romeo v roce 1966 a stala se jedním z nejúspěšnějších sportovních modelů milánské automobilky v historii. A právě na tento odkaz navazuje novinka MiTo Junior.

Kdepak, u Alfy neměli takové koule jako v Boleslavi a nevydali se chapmanovskou cestou shazování gramů za každou cenu, takže MiTo Junior nemá lehčí, nelakované nárazníky, nechybí mu kryt kufru, ani víko schránky před spolujezdcem, namísto toho vsadili na vizuální atraktivitu.

"Mladej vod Alfy" dostal nová 17" kola v bílém laku, jejichž "MiTí" bude zábavou na celé odpoledne, stejnou barvou lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a proužek na víku kufru, nový zadní nárazník s dvojicí chromovaných koncovek a chromované ozdoby karoserie se saténovou povrchovou úpravou.

Interiér se také nese v kombinaci černé a bílé, která je použita na sportovních sedadlech, zbytek čalounění kabiny zůstal černý, avšak s kontrastními bílými švy. Bílá si našla cestu ještě do přístrojů v kapličce. MiTo Junior dostává mimo jiné také infotainmentový systém Uconnect s pětipalcovým displejem, dvouzónovou klimatizaci, hi-fi systém Bose nebo speciální koberečky.

Nabídka motorů je tvořena benzinovou čtrnáctistovkou s výkonem 57 kW, přeplňovaným dvouválcem 0,9 l TwinAir se 77 kW a MultiAirem 1.4 Turbo se 103 kW a dvouspojkovou převodovkou TCT. Nechybí ale ani turbodiesel 1.3 JTDM s 62 kW. Jak vidno, Alfa Romeo Junior cílí skutečně na mladé, nikoli na seniory...

Michal Fokt
Diskuze (9)
Avatar - šmoula nešika
6. 10. 2014 16:51
Re: šmoula nešika
Souhlasím, že MiTo není zcela stejná třída jako 147. Půl segmentu rozdíl tam je. Ale jak už zmínil zlysoused, částečně je jako nástupce 3dv. 147 prezentováno.

Nicméně jsem se v příspěvku výše zaměřoval především na technickou (a estetickou) stránku vozu, ovlivněnou časovým odstupem uvedení na trh. A zde si za kritikou MiTa (coby převlečeného Punta) stojím.
5. 10. 2014 20:23
Re: Alfa Romeo s dvouválcem? Ehm...
Ten dvouhrnek to auto dělá aspoň v něčem zajímavým. Jako základní motorizace má dostatek síly a charakteru.
5. 10. 2014 15:31
šmoula nešika
Tak to slyším prvně a popravdě se mi to moc nezdá..
5. 10. 2014 13:57
Re: Alfa Romeo s dvouválcem? Ehm...
MiTo je celkově problém, ten 2hrnek to jen podtrhuje :no: >:D
5. 10. 2014 12:14
Re: šmoula nešika
Sama automobilka MiTo prezentovala částečně jako nástupce 3D 147.