Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B5 Bi-Turbo: M5 z Buchloe a rovnou také v kombíku

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Alpina vystavuje v Ženevě upravenou poslední generaci pětkového BMW. Proměnila ji v luxusní raketu, jak je u ní dobrým zvykem. Vlastně dvě rakety...

Alpina Burkarda Bonvensiepena existuje od poloviny 60. let minulého věku a fanouškům BMW ji představovat netřeba, v oblasti modifikací bavorských vozů i jejich závodního nasazení toho má za sebou opravdu hodně. Jen se sluší připomenout, že se nejedná o obyčejného ladiče, firma je registrovaná jako automobilka.

Do Ženevy přivezla chuťovku v podobě modelu B5. Jistě, jde o modifikaci pětkové řady poslední generace G30. Pod kapotou se nachází vidlicový osmiválec 4,4 l se dvěma turby, který technici v Buchloe vyladili na 447 kW (608 koní). Masivních 800 N.m přenáší osmistupňový automat od ZF na všechna kola. Výkony mohou s klidem konkurovat originální M5, kterou ovšem uvidíme až na podzim ve Frankfurtu. Kde jinde?

Alpina ale rovnou přichystala obě karosářské verze, tedy sedan i pořád ještě novotou vonící kombík (G31). Emka z Mnichova, respektive Garchingu se v praktičtějším karosářském provedení určitě nedočkáme, naposledy jej šlo pořídit v kontroverzní řadě E60/61 a desetiválcových touringů se vyrobilo jen 1.025. Sedan sprintuje z klidu na stovku za 3,5 s, o něco těžší pětidveřový sourozenec přidává v této disciplíně desetinku. V maximální rychlosti pokoří klasik se čtyřmi dveřmi svého kolegu o 5 km/h. 330 km/h se pořád dá na německých dálnicích legálně vyzkoušet a zatím zadarmo...

Také nové B5 může mít zákazník v typické modré barvě včetně brzdových třmenů (v nabídce je ale i zelený lak, který má také ve firmě tradici), nechybějí dvacetipalcová kola, decentní aerodynamické úpravy a rovněž klasický nápis na spodní hraně předního nárazníku.

Kabiny samozřejmě nabídnou luxus, na který jsme u Alpiny po léta zvyklí. Nejde ani tak o kůži Nappa, dva druhy dřeva, případně prvky z klavírního laku, nebo čtyřzónovou klimatizaci. V Buchloe používají kupříkladu i vlastní volanty. Seznam standardních prvků, i těch nad rámec je bohatý, zákazník může mít auto opravdu dle svého gusta, třeba osvícené dveřní prahy, plaketku s pořadovým číslem...

Příplatek za oba metalické laky karoserie činí 2.411 eur (přes 65.000 Kč), za eura navíc je možné si dopřát stříbrné, případně zlaté pruhy na boky, to je také klasika. Samosvorný diferenciál stojí 2.773 eur (necelých 75 tisíc korun), lepší brzdy 1.495 (40,4 tisíce Kč) a kupříkladu head-up displej tisícovku, tedy 27 tisíc v naší měně.

A na závěr ještě základní ceny: sedan přijde na 94.118 eur (2,54 milionu korun), kombi na 96.891 eur (2,62 mil. Kč). Jestli se vám to zdá přece jen málo, tak částky jsou bez daně...

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
10. 3. 2017 17:25
Re: Tady je to čim dal lepší
Přímo Alpina uvádí: Specially sportive drivers can choose an optional brake system at additional costs, which combines light-weight drilled composite discs with high performance brake pads for even more fading resistance under very demanding thermodynamics loads.

Nevím, co jsi četl, ale třeba na PistonHeads uvádí správně "[...] iron discs as standard, with a composite disc upgrade optionally available." Autocar, Auto Express nebo Autoblog myslím brzdy ani nezmínily.
10. 3. 2017 11:12
Re: Dvě připomínky.
áno, prkotiny + narážky na autorov článkov ACZ = najčastejší jav na diskusiách ACZ
10. 3. 2017 09:50
Re: Tady je to čim dal lepší
Ono moze to byt stratene v preklade ale casto as "keramickymi" brzdami nazyva kde co. Pojde najskor len o standardne kotuce s primesou keramiky.

Plnohodnotne karbon-keramicke brzdy budu este dlho velmi drahe, kedze ide o vyrobu v malom objeme.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2017 19:26
Re: Tady je to čim dal lepší
Uznávám že ta modrá je 4ever ale já sem asi cvok = a na jiný auto bych to nedal = tady se mi asi víc líbí ta zelená :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2017 19:23
Re: Tady je to čim dal lepší
Jj já vim že cena je nízká = ale všude se objevuje údaj keramický brzdy. Doba šílenejch příplatků ve statisících snad skončila

Byl by černej humor kdyby to ACZ jediný mělo správně ;-)