Alpina B5 Bi-Turbo: M5 z Buchloe a rovnou také v kombíku
Alpina Burkarda Bonvensiepena existuje od poloviny 60. let minulého věku a fanouškům BMW ji představovat netřeba, v oblasti modifikací bavorských vozů i jejich závodního nasazení toho má za sebou opravdu hodně. Jen se sluší připomenout, že se nejedná o obyčejného ladiče, firma je registrovaná jako automobilka.
Do Ženevy přivezla chuťovku v podobě modelu B5. Jistě, jde o modifikaci pětkové řady poslední generace G30. Pod kapotou se nachází vidlicový osmiválec 4,4 l se dvěma turby, který technici v Buchloe vyladili na 447 kW (608 koní). Masivních 800 N.m přenáší osmistupňový automat od ZF na všechna kola. Výkony mohou s klidem konkurovat originální M5, kterou ovšem uvidíme až na podzim ve Frankfurtu. Kde jinde?
Alpina ale rovnou přichystala obě karosářské verze, tedy sedan i pořád ještě novotou vonící kombík (G31). Emka z Mnichova, respektive Garchingu se v praktičtějším karosářském provedení určitě nedočkáme, naposledy jej šlo pořídit v kontroverzní řadě E60/61 a desetiválcových touringů se vyrobilo jen 1.025. Sedan sprintuje z klidu na stovku za 3,5 s, o něco těžší pětidveřový sourozenec přidává v této disciplíně desetinku. V maximální rychlosti pokoří klasik se čtyřmi dveřmi svého kolegu o 5 km/h. 330 km/h se pořád dá na německých dálnicích legálně vyzkoušet a zatím zadarmo...
Také nové B5 může mít zákazník v typické modré barvě včetně brzdových třmenů (v nabídce je ale i zelený lak, který má také ve firmě tradici), nechybějí dvacetipalcová kola, decentní aerodynamické úpravy a rovněž klasický nápis na spodní hraně předního nárazníku.
Kabiny samozřejmě nabídnou luxus, na který jsme u Alpiny po léta zvyklí. Nejde ani tak o kůži Nappa, dva druhy dřeva, případně prvky z klavírního laku, nebo čtyřzónovou klimatizaci. V Buchloe používají kupříkladu i vlastní volanty. Seznam standardních prvků, i těch nad rámec je bohatý, zákazník může mít auto opravdu dle svého gusta, třeba osvícené dveřní prahy, plaketku s pořadovým číslem...
Příplatek za oba metalické laky karoserie činí 2.411 eur (přes 65.000 Kč), za eura navíc je možné si dopřát stříbrné, případně zlaté pruhy na boky, to je také klasika. Samosvorný diferenciál stojí 2.773 eur (necelých 75 tisíc korun), lepší brzdy 1.495 (40,4 tisíce Kč) a kupříkladu head-up displej tisícovku, tedy 27 tisíc v naší měně.
A na závěr ještě základní ceny: sedan přijde na 94.118 eur (2,54 milionu korun), kombi na 96.891 eur (2,62 mil. Kč). Jestli se vám to zdá přece jen málo, tak částky jsou bez daně...