Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B5 Bi-Turbo: Předskokan BMW M5 (nové fotografie a informace)

Diskuze (0)
Budoucí BMW M5 bude mít dvakrát přeplňovaný osmiválec. Stejnou konfiguraci ale dostane už letos nová Alpina B5 Bi-Turbo, která nabídne ještě větší exklusivitu. Její cena je 95 tisíc Euro (asi 2,5 milionu korun).

Společnost Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe se zabývá úpravami automobilů značky BMW už několik desetiletí a jako jedna z mála takových firem má od automobilky svolení označovat produkty vlastním logem. Její rychlé vozy obvykle přicházejí v předstihu před špičkovými verzemi M z Mnichova a jdou k stejnému cíli obvykle jinou cestou.

Stejný princip se uplatňuje u nové Alpiny B5 Bi-Turbo, tedy nové generace řady 5 v podání konstruktérů od Alpiny. Tentokrát toho má ale B5 s budoucí M5 společného více, než bývalo dosud zvykem. Pod kapotou totiž dřímá motor 4,4 V8 Bi-Turbo, upravená verze dvakrát přeplňovaného agregátu N63 z nové 550i, a obdobný recept zvolí samotná divize M GmbH u připravované M5 (zřejmě použije novou evoluci modifikovaného agregátu S63). Přeplňovaná V8 v nové M5 nahradí dosud používanou atmosférickou V10. Provedení Alpiny a ostrého BMW se ale bude samozřejmě lišit.

Alpina pro B5 Bi-Turbo zvolila stejný motor, který pohání loni představenou limuzínu B7 Bi-Turbo. Nejvyšší výkon je 507 koní (373 kW), což je mimochodem naprosto stejná hodnota jako u končící generace BMW M5. Alpina tohoto výkonu ovšem dosahuje už při 5500 min-1. Maximum točivého momentu 700 Nm leží mezi 3000 a 4750 min-1.

Dvě turbodmychadla (každé pro jednu řadu válců) se nachází uvnitř V mezi válci, tak jako u produkčního motoru od BMW. Jedná se ovšem o zakázková turba od Honeywell-Garrett, která mají plnící tlak až 1,0 bar. K tomu motor přidává přímé vstřikování a variabilní časování ventilů Double Vanos.

Kromě jiných turbodmychadel se motor dále konstrukčně liší aplikací dvojitých mezichladičů stlačeného vzduchu (mají každý dva oddělené okruhy vzduch-voda a voda-vzduch) a zakázkovými písty Mahle, které byly optimalizovány pro vyšší teploty a tlak ve válcích.

Převodovka je osmistupňová automatická ZF 8HP70, která se dodává i do BMW 550i (Alpina B7 Bi-Turbo se stejným motorem má naopak šestistupňovou převodovku). Alpina má manuální řazení ovládané tlačítky na volantu Switch-Tronic. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 4,7 sekundy a maximální rychlost je 307 km/h. Odpovídajícím způsobem byly upraveny i brzdy (kotouče mají průměr 374 mm vpředu a 370 mm vzadu).

Provozní hmotnost auta je 1920 kg. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 10,8 l/100 km.

Kola jsou 20palcová v designu Alpina Classic. Přední obouvají pneumatiky 255/35 ZR20 a zadní 285/30 ZR20.

Na karoserii se toho změnilo málo; přibyly nástavce nárazníků a prahů, chybět nemůže snížení předního spoileru, zezadu na konkurenty čeká čtveřice oválných koncovek výfuku a na víku kufru se nově objevila výraznější odtrhová hrana. V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.

Základní cena v Německu bude 95.400 Euro včetně německého 19% DPH (necelých 2,5 milionu Kč). První dodávky budou uskutečněny v listopadu 2010.

Diskuze (0)