Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina D3 Bi-Turbo: Trojka z Buchloe také v naftě

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 9. 2013
14
Alpina rozšiřuje portfolio svých unikátů na bázi BMW současné trojkové řady. Po benzinu se dvěma turby následuje diesel.

Na naftu ve sportovních bavorácích z Buchloe jsme si již zvykli. Vznětový řadový šestiválec objemu 3,0 l ostatně bije už v aktuálních modelech D5 a XD3 na základě řady 5, respektive SUV X3. Kouzelníci firmy Burkarda Bovensiepena z agregátu s dvojicí turbodmychadel dostali 257 kW (349 k) a rovných 700 N.m, ovšem při plnění emisní normy Euro 6. Každý kilometr totiž auto vypouští do ovzduší pouze 139 g CO2, což znamená, že na stokilometrovou vzdálenost spálí jen 5,3 l nafty.

Spotřeba dálniční rakety je pochopitelně normovaná a potenciální majitelé se o ni určitě moc snažit nebudou. Výkony sedanu D3 Bi-Turbo se totiž pohybují v trochu jiných dimenzích. Z klidu na stovku sprintuje během 4,6 s a na úsecích německých dálnic, kde ještě není omezená rychlost, dosáhne až 278 km/h. Na obligátních germánských nepsaných „dvěstěpade“ zapomeňte, u Alpiny vám do maximálky nějaký omezovač mluvit nebude. Tady skutečně o nějaké rekordy ve spotřebě paliva nejde, byť si dieselový šestiválec určitě v reálu nenárokuje takovou porci potravy jako jeho benzinový bráška.

Ve Frankfurtu se představí minimálně sedan, nejspíš ale nepřijdeme ani o praktičtější kombi Touring. Masivní příval newtonmetrů se přenáší dozadu, pokud někdo touží po Allradu, tedy čtyřkolce, bude si muset připlatit, stejně jako za samosvorný diferenciál. A ještě nesmí jezdit vlevo, pro verze s pravostranným řízením se pohon všech kol nedodává. BMW má označení xDrive chráněno, proto jej Alpina coby samostatný výrobce s vlastním VINem nesmí použít. Technicky se však jedná o tentýž systém.

Na dvacetipaprskových litých kolech to každopádně černému sedanu i bílému kombi docela sluší. Na náraznících nesmí chybět oblíbené proužky a nápis Alpina, to aby ostatní účastníci silničního provozu věděli, že těmhle autům s modrobílým mnichovským logem na přídi se mají rychle klidit z cesty.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Alpina
MrBeranek
| 11. 9. 2013
Příjemně překvapila i cenou, protože je proti B3 v základu o 10k EUR levnější. Znovu se divím BMW, protože mezi obdobně nakonfigurovanou 335xd a D3 není velký rozdíl, a co člověk dostane navíc, nepočítaje.

V té modré jí to ale nesluší, viděl jsem ji naživo ve Frankfurtu a ta modrá vypadá příliš obyčejně. Jinak ale paráda. Těším se na ní. >:D
Avatar - WinDiesel
Jsou elektromobily ekologické ????
WinDiesel
| 8. 9. 2013
Opatrně s těmi prášky ........... a nemáš k nim chlastat ............ tak to dopadá, když neposloucháš doktory. Opatrně, nebo skončíš v blázinci.
Avatar - bigsoul
Berenika ANTIDIESEL
bigsoul
| 8. 9. 2013
Tomuto hlupáčikovi nemá zmysel na niečo odpovedať. Už dlho som v diskusii nevidel takeho ***** ... De*ila >:D
Jsou elektromobily ekologické ????
Karel6
| 7. 9. 2013
O ekologičnosti aut na baterky si žádný soudný člověk nemůže dělat žádné iluze . A nejde jenom o výrobu elektřiny pro ně . Co myslíte , jak ekologická je výroba těch baterek co potřebujou a jejich následná likvidace .
Malou nápovědu může poskytnout tento článek , je sice mířen na Toyotu Prius přesto malou představu o "ekologičnosti" elektrických aut může poskytnout [odkaz]
Avatar - 4hill
Jsou elektromobily ekologické ????
4hill
| 7. 9. 2013
I slepá patrona má smysl..a ty?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku